Hoppa till innehåll

Ändrade planer, lite halv-panik


PatrikJ

Recommended Posts

Halloj,

Vi fick ställa in resan pga omständigheter. Kommer tyvärr ej att kunna fiska tilltänkt vatten. Så nu behöver jag hitta fiske samt boende.

 

lite fakta 

22.a augusti avgång , 27.a hemresa, vi utgår ifrån Stockholm. Så totalt fyra dagars fiske. 100 mil från Stockholm tänkte jag sätta gränsen.

Vi är fyra st. Tidigare vatten var harr samt vandringsöring. Så något liknande är tanken. En stuga  med dusch och toa, med strömmande vatten intill / nära. Vi vill enbart fiska strömvatten, ej sjöfiske. 
 

Vi har Ammarnäs, Kraddsele och Arjeplogströmmarna, har tyvärr ej fisket dessa vatten tidigare. Har vi något annat?

Några idéer? Söker som sagt boende, fiskevatten, tips med mera. Någon här kanske  hur ut samt guidar?
 

Vi vill inte stå och trängas, visst får det vara folk, men ingen armbågslucka. Fisket behöver inte vara världsklass, bekvämligheter väger högre. Men gärna möjlighet att jaga öring på natten. 
 

tack på förhand 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

🙂 i och med att jag, eller vi, ska fiska nya vatten lutar det åt Kraddsele / Ammarnäs. 

Vart i dess vatten skulle ni lagt krut på? Samtliga kvoterad sträckor är upptagna, så det är enbart allmännakortet. 
Har som sagt aldrig vart där uppe. Jag kommer självfallet att stämma av med Guidecentret också. 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

11 hours ago, PatrikJ said:

🙂 i och med att jag, eller vi, ska fiska nya vatten lutar det åt Kraddsele / Ammarnäs. 

Vart i dess vatten skulle ni lagt krut på? Samtliga kvoterad sträckor är upptagna, så det är enbart allmännakortet. 
Har som sagt aldrig vart där uppe. Jag kommer självfallet att stämma av med Guidecentret också. 

 

Vi körde allmänna sträckor förra året och det var ingen trängsel där. Vi träffade en del trevligt folk som vi satt och snackade med mellan rundorna. Kanonfint områden med otroligt många vatten att välja mellan.

ammarnas.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.


















×
×
  • Skapa ny...