Hoppa till innehåll

Varberg


Paul

Recommended Posts

Nu ser det ut som att det ska blåsa östligt i över en vecka. Brukar aldrig lyckas bra på östligt. :(

 

Jag skulle vilja ha lite tips om lite öringsfiske i strömmande vatten. Har bara flugfiskat HÖ i havet men skulle vilja ta det vidare längst med åarna. Student som man är så är man inte gjord av pengar och riktar det till vårat närområde Varberg - Falkenberg. Sitter inne på ett #6 spö som det är nu. Skulle gärna rikta det till fiske med torrflugor. Antar att det inte riktigt är dags för det än om man inte vill fiska besor. Skulle uppskatta tips om allt, när det är börjar bli aktuellt, vilken klass man bör ha och så. Skicka gärna PM 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

För egen del jag hade en bra debut ,3 stk 54/55 på mina två första turer 10/11 April  men dom senaste 8 turer gav enbart ett par 35.och en skrubba, första gången att jag får en plattfisk på fluga

Om man jämför med våra kompisar i Göteborg vi kan bara konstatera att fiske i Halland och i Varberg i synnerhet är inte  av det bästa ,hoppas att det vänder.

Jag fiskar jämt på Getterön och det kan vara så att platsen är inte så hot längre, jag får börja leta mig vidare vi har trots alt gott om kust i länet.

Skit fiske på er   

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag tror det är bra. Men det känns som att det är fler från Göteborg som rapporterar här och ännu fler som fiskar antagligen än här. Har fått 5-6 st över måttet och många mindre. Landade en rätt fet 50 cm ute på Getterön idag vilket är min största hittills med flugspö. Så satans kul! :)

Redigerad med manatee
  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Ni kanske har rätt ändå  <_<  Bommat rejält de senaste. Tappade en stor idag dock, hände något mellan 19:00-20:00, havet började bubbla av småfisk som blev jagade och ett par öringar som var uppe vid ytan. Sen när jag gick inåt möttes jag av ett nät längst in i den lilla viken utanför femte vik och ett i femte vik, uppmärkta dock. Hade tänkt fortsätta fiska ett tag till men då tappade man suget asså.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...
  • 1 month later...

De få morronturerna i Juli har inte gett någon HÖ över måttet, men man får trösta sig med att några Makrillar har fått följa med hem till stekpannan. Dert har mätts upp +23 i vattentemp den senaste veckan och då håller sig säkert HÖ på lite djupare vatten, kan väl säga att allt fiske har skett på djupbranter i Juli, med klent resultat.  :)

Redigerad med Västvis
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hemkommen från en kvällstur, där vinden hade gåt över åt sydväst och det märktes för det var mycket fisk i farten. Fick en del HÖ mellan 25-35 cm, men de stora höll sig borta. Det var mycker småsill ifarten, så det blev även fångst av 1 Makrill och några Sejar, kul fiskar att få på fluga. Makrillen fick följa med hem som matfisk.  :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Blev en avslutningstur till Årnäs...3 st där den största var strax under måttet...Trodde att den var betydligt större då den bökade runt på klassiskt storöringsvis...Blev snopen när den väl låg i håven...Tragiskt nog återhämtade den sig inte utan vände över på rygg o sjönk precis så att jag inte kunde nå den...blev lyxmat för krabborna :( känns alltid så vemodigt när det händer...

Sammanfattning av säsongen: Trögt vårfiske, ok sommarnattfiske med en topp på strax över 2,5 kg samt normalt höstfiske antalmässigt men ej storleksmässigt. Nu blir det en lång väntan till 1/4 2015

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Då har man gjort årets sista tur för fisket i havet, 2 under måttet och en 47-48 cm lekfärgad HÖ, somäven den återutsattes. Årets fiske har varit skapligt med rätt många HÖ mellqn 25-35 cm och en del mellan 45-55 cm vilken en har fått följa med hem som matfisk. Nya tag till nästa säsong.  :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...