Hoppa till innehåll

Dagens foto


sasse

Recommended Posts

Stämningsfullt till tusen :(

Väntar på flugbildeerna??? :D

Tackar, har varit på väg ut flera gånger... det blir som en orange allé vissa grisiga kvällar :D nu fick det bli genom fönstret...

Ok, satt och plockade och sorterade, hann inte med flugprojektet, tog några snabba bilder istället för att telefonklottra :(

post-4456-1232973926_thumb.jpg

70-200 L, full utzoomning, 200. Iso 200, f/7,1, 5,0 Sec

post-4456-1232973932_thumb.jpg

17-70 2,8-4,5, 48 mm, Iso 200, f/4,0, 2,0 Sec

Bakgrund nån platta med svart tyg, vitt a4 papper till vänster, endast dagsljus 2 m från höger.

Tog bara en fluga jag med -_- Trevligt resultat men saknar lite detaljer i bilden... har inte tid att mecka runt mer idag tyvärr... mer mixtrande följer :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tackar, har varit på väg ut flera gånger... det blir som en orange allé vissa grisiga kvällar :D nu fick det bli genom fönstret...

Ok, satt och plockade och sorterade, hann inte med flugprojektet, tog några snabba bilder istället för att telefonklottra :blink:

70-200 L, full utzoomning, 200. Iso 200, f/7,1, 5,0 Sec

17-70 2,8-4,5, 48 mm, Iso 200, f/4,0, 2,0 Sec

Bakgrund nån platta med svart tyg, vitt a4 papper till vänster, endast dagsljus 2 m från höger.

Tog bara en fluga jag med :D Trevligt resultat men saknar lite detaljer i bilden... har inte tid att mecka runt mer idag tyvärr... mer mixtrande följer :D

Det var väl ett alldeles ypperligt första försök? ;)

Kanske lite kort skärpedjup i bild 2? Bättre i bild ett med den mindre bländaren..

Tänk även på att det är viktigt att du har flugan paralellt med "filmplanet".. Eller sensorn ska man kanske säga??

Om du vill ha ett rent flugporträtt, alltså..

För att få lite bättre reflektion kan du ju klä en skiva med aluminiumfolie o vips så har du en grym reflektor.. (om inte det vita pappret räcker till, menar jag) :D Man får prova sig fram.. :blink: Ser fram emot fler bilder, Sempai.. :D

Mitt bidrag för dagen gjorde denna måndag speciell för mig

Ett mycket givande möte som jag hoppas få ta del av fler ggr..

Har fler o bättre bilder men dom får "ligga till" sig lite.. Kommer på hemsidan, vad det lider..

Hornuggla, va namnet :blink:

post-6647-1232994203_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det var väl ett alldeles ypperligt första försök? ;)

Kanske lite kort skärpedjup i bild 2? Bättre i bild ett med den mindre bländaren..

Tänk även på att det är viktigt att du har flugan paralellt med "filmplanet".. Eller sensorn ska man kanske säga??

Om du vill ha ett rent flugporträtt, alltså..

För att få lite bättre reflektion kan du ju klä en skiva med aluminiumfolie o vips så har du en grym reflektor.. (om inte det vita pappret räcker till, menar jag) :D Man får prova sig fram.. :blink: Ser fram emot fler bilder, Sempai.. :D

Mitt bidrag för dagen gjorde denna måndag speciell för mig

Ett mycket givande möte som jag hoppas få ta del av fler ggr..

Har fler o bättre bilder men dom får "ligga till" sig lite.. Kommer på hemsidan, vad det lider..

Hornuggla, va namnet :blink:

kalasfin bild!

fråga mig inte varför men påminer mig om Monty python http://se.youtube.com/watch?v=QTQfGd3G6dg :blink:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det var väl ett alldeles ypperligt första försök? :blink:

Kanske lite kort skärpedjup i bild 2? Bättre i bild ett med den mindre bländaren..

Tänk även på att det är viktigt att du har flugan paralellt med "filmplanet".. Eller sensorn ska man kanske säga??

Om du vill ha ett rent flugporträtt, alltså..

För att få lite bättre reflektion kan du ju klä en skiva med aluminiumfolie o vips så har du en grym reflektor.. (om inte det vita pappret räcker till, menar jag) ;) Man får prova sig fram.. :blink: Ser fram emot fler bilder, Sempai.. :D

Mitt bidrag för dagen gjorde denna måndag speciell för mig

Ett mycket givande möte som jag hoppas få ta del av fler ggr..

Har fler o bättre bilder men dom får "ligga till" sig lite.. Kommer på hemsidan, vad det lider..

Hornuggla, va namnet :blink:

När man ser bilden av denna fågel så kan man förstå att våra förfäder trodde på både tomtar och troll och mycke mycke mer.

/ Lennart

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På Coop byggmarknad hittade jag ganska små 500 W bygglampor för 99 kr styck. Tänkte direkt på dessa i kombination med en riggad dunk. Jag måste göra ett test.

Tyvärr blir det ett ganska utrymmeskrävande arrangemang, men ändå mindre än en fotostudio. Det borde gå att arrangera någon typ av ställning där man kan montera strålkastarna så de hamnar i rätt läge. Det finns möjlighet att fästa lampan på ett rör, så något sådant ska jag försöka mig på. Tror jag...

Edit: Hm, kanske hamnade i fel tråd. Trots det kanske det finns ett visst intresse även här...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...