Hoppa till innehåll

Södra långvattnet GBG


Recommended Posts

eller mölndal iallfall! nån här som fiskar/fiskat där det senaste? hur är det med kvalite´n på fisken? vilken odling köps den ifrån? ja många fråågor men vill som sagt ha lite info samt om det kan vara värt 100-120/dag. bor inte alltför långt ifrån och jag vet att fler här e från kommun, kanske nån av er har sjön som klubbvatten?

väntar med spänning..... :blink:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Svar 56
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag fiskade en del här för några år sen och då var det ofta bra fiske. Gjorde en comeback i sjön vid två tillfällen i år men då var det HEEEEEELT dött. Förutom en tappad kilosfisk. Känns som om det har stagnerat; ingen info på hemsidan, inga uppdateringar. Dock lär de sätta i fisk emellanåt, men visst det känns inte kul att betala utan att det ges någon ledtråd om tillståndet i sjön. Har ingen aning om odling men vi drog en del 1,5-2,0 kilosfiskar som var av vanlig regnbågsstatus. Dock fick vi bara regnbåge. Och abborre.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Södra Långvattnet i Mölndal är Kvarnbyns Sportfiskeklubbs kortvatten. Vi sätter kontinuerligt i fisk (under 2008 satte vi i cirka 800 kg regnbåge och cirka 100 kg öring). Vi meddelar inte på hemsidan när och om vi har satt i fisk. Eventuella andra frågor om fiske etc besvarar vi ganska omgående i vår gästbok på hemsidan http://www.kvarnbysportfiske.com.

Med andra ord, det finns alltid fångstbar fisk i sjön men "Södra" är en svårfiskad sjö vilket gör fisket till en utmaning. Några tips finns att ta del av på hemsidan. Under fiskesäsongen april-juni och september-oktober har vi klubbträffar uppe vid sjön varje onsdag mellan 18 och 20, då finns det goda möjligheter för besökare att få goda råd och tips från klubbmedlemmar.

Så Andreas och ni andra som läser detta. Hjärtligt välkomna till Södra Långvattnet för en fiskeupplevelse under 2009.

Med fiskehälsningar

Sören Finne, ordf

Kvarnbyns Sportfiskeklubb

PS! På grund av ökade priser på fisk kommer vi under 2009 att ta 120 kr för ett dagskort.DS!

Redigerad med Sören
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...

Några som fiskat i sjön på det senaste? Funderar på att dra ut en heldag imorgon. :P

Edit: Det blev till att testa sjön själv, 4-5 timmar, tre vak och inte en fisk. Ingen av de andra som var där fick något heller så det var nog inte bara mig det var fel på åtminstone...

Redigerad med nenja
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...

Jag skriver gärna om sjön.

Precis som Sören sa innan är Södra ingen sjö man bara slänger i flugan i och vevar in ( vilken nu det kan vara), det är svårt att lura regnbågarna, men som någon sa - thats why its called fishing not catching.

Trots detta är det en fin klarvattensjö med några grymt bra platser att fiska från. Att det ligger 20 min från byn är ju ingen nackdel, fast det tycker inte tjuvfiskarna heller.

Efter en säsong med flera turer till sjön rankar jag fisket bäst våren och sämst sommaren. Nu ska man ju ta i beaktande att det var väldigt varmt denna sommaren. När det gäller kvalisorten på fisken har alla fiskar jag vädrat haft fina fenor. Har inte lyckats lura gammelbågarna än ( tappade en fin i onsd) men dessa tar jag upp nästa år.

Som sagt, trots svårfiskad en fin sjö.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...

Var där för en vecka sen ca. då var det bra fart i vattnet fick väl 2st och missade massa hade en kass krokar dag.

Det var för övrigt en jävligt stor gädda i farten jag och kompisen fick varsin båge i kilo klassen som var rejält bitna av en gädda och skulle tippa på att den var i 8+ klassen. vi tror att den lyckades ta en båge efter en stund då det blev ett sjukt liv i vassen med en riktigt stor gädda som plaskade runt i säkert 5min på samma ställe.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var där i onsd och drog en fin på strax under kilot. Mitt tips: fiska caddis när det börjar skymma och stripa den i ytan, det gillar de :)

va där i onsdags med fast tidigt tidigt på morgonen innan jobbet, :) fick dom två första tappade på orange woolybugger, den tredje va på montana :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var där ett par timmar idag och det var väldigt lugnt knappt några vak alls, men fick iaf 3st alla kring kilot, två med perfekta fenor och i mycket fin kondition! Dom fick gå tillbaka den sista var nyss isatt då den hade rätt kassa fenor så den blir rökt i morgon.

Annars en trevlig em fast lite mer fart på fisken hadde ju inte skadat

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...