Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ulriks fiskedagbok 2010

Featured Replies

Publicerat

20/3 Skåne

Väntar nu på bilen som ska ta oss till Skåneland. Visumansökningarna är klara, så det är bara till att fara.

löftet om regn lär nog inte dröja till eftermiddagen, men vi får hålla modet uppe. Det är ju ändå premier!! ;)

Redigerad med ulrik

wise use and limit your catch

HÅVAR.se

Publicerat

Skitfiske då!

www.teamcommando.com Nu i viloläge...

Publicerat

Skitfiske din tjuvstartare.

Publicerat

Lite avis... sitter hemma med feber o halsont... :D

There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot. ~Steven Wright

Nocke

Publicerat
20/3 Skåne

Väntar nu på bilen som ska ta oss till Skåneland. Visumansökningarna är klara, så det är bara till att fara.

löftet om regn lär nog inte dröja till eftermiddagen, men vi får hålla modet uppe. Det är ju ändå premier!! :D

Det verkar hålla i sig, även imorgon...

...tyvärr

Publicerat
  • Författare

20/3 Skåne

Ja, hur gick det nu då denna premier? Jo, väl framme efter en del felkörning hälsa dimman och regnet oss välkomna.

Förhoppningarna steg dock något då den blå kalla vinden knapt blåste alls, vilket ökar en vinter trött västkustbos tjanser att

lägga ut lina i div. riktningar under öringsök. Redan efter ett fåtal kast vart det kontakt, men inte mer. en tio minuter senare

ett nafs och en virvel. Filade på med kast övningarna en timma och så paus. Snacka med några likasinnade, infödda som

kände till lokalenMen de hade inte haft ngn kontakt med fisk idag. Gick tillbaks till den plats där RB stod när han tidigare haft

kontakt men inte förmått fisken att bita. Denna gång hade jag turen på min sida och lyckades kroka och landa en öring hona

på 53cm/1,4kg som verka ha hoppat över leken senast. En minnesvärd dag med en god vän vid en fantastisk kuststräcka som

jag hoppas vi snart få åter se.

post-6340-1269125679_thumb.jpg

post-6340-1269125697_thumb.jpg

post-6340-1269125714_thumb.jpg

HÅVAR.se

Publicerat
20/3 Skåne

Ja, hur gick det nu då denna premier? Jo, väl framme efter en del felkörning hälsa dimman och regnet oss välkomna.

Förhoppningarna steg dock något då den blå kalla vinden knapt blåste alls, vilket ökar en vinter trött västkustbos tjanser att

lägga ut lina i div. riktningar under öringsök. Redan efter ett fåtal kast vart det kontakt, men inte mer. en tio minuter senare

ett nafs och en virvel. Filade på med kast övningarna en timma och så paus. Snacka med några likasinnade, infödda som

kände till lokalenMen de hade inte haft ngn kontakt med fisk idag. Gick tillbaks till den plats där RB stod när han tidigare haft

kontakt men inte förmått fisken att bita. Denna gång hade jag turen på min sida och lyckades kroka och landa en öring hona

på 53cm/1,4kg som verka ha hoppat över leken senast. En minnesvärd dag med en god vän vid en fantastisk kuststräcka som

Gött premiären e över o du fick fisk ett gott tecken på fortsatt fint fiske år :o

Publicerat

Grattis Ulrik ! Kul me ryck i snöret ! Klart att det blev en catch&release ?

Publicerat
  • Författare
Grattis Ulrik ! Kul me ryck i snöret ! Klart att det blev en catch&release ?

Nej, denna sköna fick allt följa med hem då den var i det skicket. men där emot höjs ambisions nivån för resten av sessongen.

Det lovar jag. :o

HÅVAR.se

Publicerat

Härligt...

...GRATTIS!

Publicerat

Snyggt!!

Kanske har jag varit på samma plats? tycker mig känna igen branten ner mot havet..?

Flytta Lappland närmare Västerås och Flytta Karibien närmare Sverige

Metare är Fetare och http://www.alvraddarna.se/

2c97e5e423ece3a95d600d9ddee850e9.gif

Delta 3 Pro Staff

Publicerat

Ah va gött o inleda säsongen på det sättet, grattis till den fina fisken!

There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot. ~Steven Wright

Nocke

Publicerat
20/3 Skåne

Grattis! fy fan va kul för dig! :o

Bonde boende på bebodd bonngård.

Granatgevärsskytt på kungliga Skaraborgs regemente. 

In every catch and realese fishermans past, there´s an old, black fryingpan

Publicerat

:o Nästa gång hoppas vi att det blir flera havsöringar ...

/RB

Publicerat

Grattis ;)

Kul med en sån start på säsongen.

Om man vevar in ett kast med flugspö, är det spinnfiske då?

Publicerat

Grattis Ulrik ;)

ps. Jäkligt fin avatarbild du har ;)

Publicerat

Man får gratulera så mycket. Vacker fisk.

/J

Det finns inget i världen så rättvist fördelat som förståndet - alla anser sig ha fått tillräckligt.

Publicerat

Gött Ulrik, skönt start. ;)

Publicerat

Grattis Ulrick ;) Härligt att det blev fisk.

mvh behnke

Publicerat
  • Författare

2/5

9.00-10.00 Prova på lite fiske på Gårda brygga: En landad öring på ca 35cm och ett otal försiktiga draganden i linan.

10.00-12.00 Vidare till Kroken där Plind mötte upp: Två Horngäddor för min del......

15.00-16.00 Och till sist ut till Torslanda där RB mötte upp: Rijad landa sin livs öring och jag en litten.

Bilder kommer senare!

HÅVAR.se

Publicerat
  • Författare

2/6

Efter en tur med båten till båthandlarn, för ett eventuellt båtbyte, gjorde vi Varberg och sa hej till en abetande Shanti.

Hemma vid 18 och iväg med Staffan för ett litet kvälls pass vid Svartåtjärn. Härligt att ett vatten på så nära håll har karaktär av

vild och orörd natur, trots att här drivs skogsbruk ända ner till sjön och där endast öring finns. Kvällen börja med lite småbyig

motvind, men som la sig snart till en sån där magnifik, nästan magiskt vacker kväll med både stor dagslända och ett fåtal nattsländor i full färd med sina ägg läggnings bestyr.

Ett ordentligt vak, där halva fisken, näst intill ljudlöst, visa sig i ett delfin vaka ca 60 meter ut från land, blev inledningen till detta skymnings fiske.

Snart kom en serie vak i viken från en fisk med kurs mot mig. Med intervallet på ca 10 meter/20 sec. la jag ut den dagsländefluga som Stig Olausson på mässan band till mig.

Och där satt dem! En pigg tätprickig skogsöring på åtta hekto i bästa kondition.

Premier fisken på mitt nya spö dess utom.Ett Loop opti peak #3. Vilken känsla och kontroll det är i detta spö. Helt otroligt.

Satte mig och beundra min fångst medans jag tog mig en kopp. Vakena börja tillta igen innan jag han dricka upp, så jag vada ut bara ett tjugotal meter längre bort i vassen och tog en öring till på samma fluga. Vad ska man säga...............Kaffet var fortfarande varmt när jag åter kunde sätta mig till ro.

Tack Stabben för att du var med och dela denna fantastiska kväll, och på återséende, min kära öringsjö.

post-6340-1275522444_thumb.jpg

post-6340-1275522457_thumb.jpg

Redigerad med ulrik

HÅVAR.se

Publicerat
2/6

Efter en tur med båten till båthandlarn, för ett eventuellt båtbyte, gjorde vi Varberg och sa hej till en abetande Shanti.

Hemma vid 18 och iväg med Staffan för ett litet kvälls pass vid Svartåtjärn. Härligt att ett vatten på så nära håll har karaktär av

vild och orörd natur, trots att här drivs skogsbruk ända ner till sjön och där endast öring finns. Kvällen börja med lite småbyig

motvind, men som la sig snart till en sån där magnifik, nästan magiskt vacker kväll med både stor dagslända och ett fåtal nattsländor i full färd med sina ägg läggnings bestyr.

Ett ordentligt vak, där halva fisken, näst intill ljudlöst, visa sig i ett delfin vaka ca 60 meter ut från land, blev inledningen till detta skymnings fiske.

Snart kom en serie vak i viken från en fisk med kurs mot mig. Med intervallet på ca 10 meter/20 sec. la jag ut den dagsländefluga som Stig Olausson på mässan band till mig.

Och där satt dem! En pigg tätprickig skogsöring på åtta hekto i bästa kondition.

Premier fisken på mitt nya spö dess utom.Ett Loop opti peak #3. Vilken känsla och kontroll det är i detta spö. Helt otroligt.

Satte mig och beundra min fångst medans jag tog mig en kopp. Vakena börja tillta igen innan jag han dricka upp, så jag vada ut bara ett tjugotal meter längre bort i vassen och tog en öring till på samma fluga. Vad ska man säga...............Kaffet var fortfarande varmt när jag åter kunde sätta mig till ro.

Tack Stabben för att du var med och dela denna fantastiska kväll, och på återséende, min kära öringsjö.

:)

Vilka öringar och vilken känsla ;)

Root! Förlåt dem, de vet inte vad de gör!

Fd. Global Moderator

Årets Edgare 2012

Veritas liberabit vos

Publicerat

Gött mos Ulrik :)