Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Flugfiaskefilm - FMAO Productions

Featured Replies

Publicerat

Jag och min polare Johannes har, förutom ett intensivt brinnande flugfiskeintresse, även på senare tid börjat filma mer och mer. Detta har resulterat i några filmer som jag har tänkt att dela med mig av här grin.gif.

I början filmade vi med en kompaktkamera, men numera så sker filmningen med en Canon EOS 550d med 18-135mm lins, Röde stereo video-mic, en CarrySpeed viewfinder och ett Sherpa videostativ. Vi planerar att utöka med en kameraslider och samt en kamera till. Även ytterligare ett par objektiv ska införskaffas. Redigeringen sker i iMovie men ska fasas över till Final Cut Pro.

Mycket material har det hunnit blivit under den gångna sommaren, mer än jag hinner med att redigera. En av filmerna filmade vi faktiskt på uppdrag av Tiveden flyfish i deras strömmande sträcka som för övrigt varmt rekommenderas. Här om dagen hade vi även premiär för en 50minuters film som är ren och skär flugfiskeporr med smygfiske på vakande öring i tvåkilosklassen. Då vattnet är "hemligt" så kommer tyvärr denna ej att läggas upp på tuben, men vi hoppas att ni finner de andra filmerna intressanta wink.gif.

Johannes ses på ett par ställen i filmerna fiskandes med kolfiber… men cane-nörd som jag är så har jag nu tvingat honom till att bygga sitt första cane-spö efter att jag tröttnat på att ständigt behöva låna ut mina smiley.gif.

Här är länken till vår Youtube-kanal

http://www.youtube.com/user/Tweedandflyfishing?feature=mhee

Skriv gärna vad ni tycker!.

MVH

Eric

Publicerat

Jag och min polare Johannes har, förutom ett intensivt brinnande flugfiskeintresse, även på senare tid börjat filma mer och mer. Detta har resulterat i några filmer som jag har tänkt att dela med mig av här grin.gif.

I början filmade vi med en kompaktkamera, men numera så sker filmningen med en Canon EOS 550d med 18-135mm lins, Röde stereo video-mic, en CarrySpeed viewfinder och ett Sherpa videostativ. Vi planerar att utöka med en kameraslider och samt en kamera till. Även ytterligare ett par objektiv ska införskaffas. Redigeringen sker i iMovie men ska fasas över till Final Cut Pro.

Mycket material har det hunnit blivit under den gångna sommaren, mer än jag hinner med att redigera. En av filmerna filmade vi faktiskt på uppdrag av Tiveden flyfish i deras strömmande sträcka som för övrigt varmt rekommenderas. Här om dagen hade vi även premiär för en 50minuters film som är ren och skär flugfiskeporr med smygfiske på vakande öring i tvåkilosklassen. Då vattnet är "hemligt" så kommer tyvärr denna ej att läggas upp på tuben, men vi hoppas att ni finner de andra filmerna intressanta wink.gif.

Johannes ses på ett par ställen i filmerna fiskandes med kolfiber… men cane-nörd som jag är så har jag nu tvingat honom till att bygga sitt första cane-spö efter att jag tröttnat på att ständigt behöva låna ut mina smiley.gif.

Här är länken till vår Youtube-kanal

http://www.youtube.com/user/Tweedandflyfishing?feature=mhee

Skriv gärna vad ni tycker!.

MVH

Eric

Fina filmer, kul att se,

Publicerat

Kul filmer! Men fan vad ni röker grabbar. :P

There's never enough time to do all the fly fishing you need!

Publicerat

Inspirerande! Mer slips och Hardy Perfect till fisket blir mitt motto inför nästa säsong :)

Publicerat
  • Författare

Haha! :), ja det är faktiskt mest Johannes och Ulf som står för rökandet, de har nåt med tobak i munnen mest hela tiden. Själv så tar jag mig ett stop pipa då och då, men har viljestyrkan att begränsa det endast till de tillfällen som jag fiskar.

En mycket ärad gentlemannafiskare förklarade en gång för mig att flugfiske ska bedrivas med värdighet, stil och finess. Mitt klädval när jag fiskar är därför min lilla homage till ursprunget av det vi alla här älskar att hålla på med. Dessutom skulle det kännas fel att bygga och fiska splitcane utan tweed! ;). Som att dricka en fin whisky för att släcka törsten. Att det sen dessutom är jäkligt snyggt är bara ett plus!.

Kul att ni gillade filmerna! :). Kvalitén kommer att förbättras avsevärt när vi helt gått över till att filma endast med systemkameror och all redigering sker i Final Cut Pro.

Håll utkik i vår kanal, det kommer upp fler filmer inom kort!.

Hälsningar Eric

Redigerad med Eric A.

Publicerat

stiligt!

Joel

Publicerat
  • Författare

Hallå!

Kul att ni uppskattar dem och tack för "featuren", joppjopp! :). Vi håller som bäst på att slutför det senaste projektet nu så strax efter nyår borde det vara färdig. Det blir en blooper-rulle är det tänkt med klipp från de två senaste åren. Jag kan lova att det finns mycket material att gräva ur! :)

/Eric