Hoppa till innehåll

Kasträffar i Linköping/Norrköping?


vesof4

Recommended Posts

Ska vi "tjata" lite på dem som redan visat intresse, eller deltagit tidigare på våra träffar? Ja, det ska vi! Vid sidan om allt kastande och spötestande, tänkte slänga en lite utmaning. Ingen tävling i det bemärkelse, just utmaning. VI kör lite "One shot", dvs. pick up-lay down, med samma lina som Edge One Shot Competition kör - med valfritt spö max. #5. Jag tänker använda spöt #4, för skojs skull. Ja, för att ni ska inte anstränga är förgäves, alla som slår mig i den aktiviteten för gräva djupt i min speciella flugask med bosniska harrflugor och ta 5 stycken som belöning.. Sjyst, va?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Svar 198
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ifall ni missat tråden tidigare, det tal att upprepas att vi kommer att ha roligt i den där hallen nu på söndag! Jag har förberett några "godis", vilka, det får ni se på plats! Ja, hur många flugor ska jag bli av med? Tänker på den lilla utmaningen ovan.. Det finns gott om plats, alla hjärtligt välkomna! Anmäl er bara till knorren, via PM eller här!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Väkommen till Edge Firefly, Citygross egne fiskeexperten!

Ja, tack alla som valde att gå upp så tidigt en söndag morgon och gjorde den här träffen både rolig och givande! Det ska vi upprepa längre fram var så säkra, då utomhus och med lite mer för något sam kan likna riktig träning (och inte minst korvgrillning..). Mycket trevligt att få träffa gamla och nya fiskevänner - och inte minst prova en del fantastiska spön. Jag försökte ta några bilder, här kommer en liten story..

En fjärde del av all utrustning vi fick vifta med..

3_p1000201.jpg

Refa, mammen närmast kameran visade vart skåpet ska stå i den lilla "One Shot" utmaningen.

3_p1000202.jpg

Knorren (Johan) trivs ypperligt rollen som hallfixare!

3_p1000207.jpg

Anders, Tord.., in action..

3_p1000210.jpg

Som vanligt, den bästa delen av sådana träffar är allt "skitsnack" både före och efter!

3_p1000214.jpg

Tack alla ännu en gång - vi hörs snart igen!

Redigerad med Veso
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

You bet ! :)

Sorter utvalda, planer smids, vaccineringar bättras på,

för säkerhets skull importeras maten :P

Vad ska gå fel ? :huh:

Jag vill inte vara pessimist men.... vinterkräksjukan :D Men sånt biter väl inte på 'halvtyskar' som simmar i reaktortankar innan frukost. Jag ser fram mot den här mässan, verkligen! Får jag träffa knorren med, å säkert flera Östgötar.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hur svarar man alla på en gång..? Försöker så här!

@ OlaSpång - Du har inte missat något - dem här trevliga gubbarna är kvar och ännu mer sugna på lite kastande! Snart fixar vi något igen!

@ Knorren - utveckla lite mer Tords idée om den där lådan, grillen och dylikt! Det låter väldigt spännande!

@ Huckis - Så får det inte gå helt enkelt! Att mitt stackars cane (sådana för folk som inte har råd med kolfiber :lol: ) bara ligger i tuben utan att spännas ordentligt, det måste vi snart ändra på! Jag är inte klar med din Garrison heller..

@ Staffan - Ja, jag tror att jag kommer till mässan, förmodligen redan på fredag!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Självklart! Iofs, både tidigt på morgonen och även i skrivande stund det snöar som bara den! Som tur är, det försvinner lika snabbt.. Bestäm datum och plats, för min del går bra med snabba puckar, dvs. redan nu i helgen! Eller även fredag efter kl. 17 funkar bra för min del! Det är några från våra trakter som ställt frågan via PM och personligen om kommande kastträffar - häng på nu, grabbar! Hoppas att, bland alla andra, Huckis ser det här initiativet, jag är inte "klar" med hans cane..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...