Hoppa till innehåll

Havsöring GBg:s området


Guest Gaston

Recommended Posts

Ute i tre timmar och lyckades fånga ca 20 öringar. 6-7st över 45cm. En fin på 53cm och 1,4kg fick följa med hem. Resterande får äta upp sig.

555578_10150952287844896_775839895_13310262_1851490992_n.jpg

Inte vill jag bli glädjedödare men det är något som inte stämmer här: fulltonsvärde på den här fisken är 0,94 och då är det en exempel på besa. Det kan aldrig stämma med längden eller med vikten på den här fisken ...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Inte vill jag bli glädjedödare men det är något som inte stämmer här: fulltonsvärde på den här fisken är 0,94 och då är det en exempel på besa. Det kan aldrig stämma med längden eller med vikten på den här fisken ...

Jag tycker att det verkar stämma.

Besa eller inte, men den är inte tjock i alla fall...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jagvar ner till göteborg och skåne i helgen med en kille härfrån forumet och en kompis . min kompis drog 2 öringar och hade hugg på flera , han från forumet drog 15 och jag fick ingen men fick iallafall mina första hugg. Det finns mycket mer fisk där nere märkte jag iallafall , ska ner nästa år också. och riktigt fina ställen finns också :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Skönt fiske idag. Hade en huggperiod på ca en timme då 12 st lanades. Alla mellan 40-48 cm.

Kaffepaus och snart på dom igen!

AHhh suget är hårt nu, ligger ett "nytt" Opti Coast i bilen som ska testfiskas idag för första gången. Tittar ut på takvimplarna och de rör sig knappt. Måste dra snart!! :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jagvar ner till göteborg och skåne i helgen med en kille härfrån forumet och en kompis . min kompis drog 2 öringar och hade hugg på flera , han från forumet drog 15 och jag fick ingen men fick iallafall mina första hugg. Det finns mycket mer fisk där nere märkte jag iallafall , ska ner nästa år också. och riktigt fina ställen finns också

Göteborg ligger inte i Skåne. ;)

/Peter

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...