Hoppa till innehåll

Färg på flash


Recommended Posts

Har väl inga exakta mönster jag följer (även när jag följer mönster varierar jag), men jag har en tendens att för Angel Hair alltid blanda in färgerna Gold, PMD, Peacock eller Rainbow, motsvarande färger på flashet där jag också använder Holografisk flashabou. I övrigt lägger jag in färger som går med färgerna i huvudvingen (rött med röd vinge, Fluo Yellow med gul/chartreuse vinge, black ice eller liknande med svart vinge osv.

//Anders

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag kör hårt med någon av mina tre basfärger, som i mitt fall är guld, silver och koppar. Sen lägger jag oftast till samma färg som vingen. Jag är oftast väldigt sparsam med större flash som flashabou, endast ett strå som jag dubblar. Gliss N´Glow tycker jag är en bättre storlek. Tellis salmoflash ser också mycket lovande ut, ungefär samma storlek som GN`G men ej "våfflat". Det större flashet lägger jag i "botten" och kanske något strå GN´G eller krystal flash i mellanvingen. Angelhair är det jag använder mest då det glittrar lite lagom.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Detta använder jag generellt:

Angelhair Peacock black, rusty olive, guld eller silver inuti vingar.

Gliss n'glow, krystal flash eller Krinkle flash i diverse färger ovanpå vingar.

Mirage eller vanligt Flashabou i diverse färger under vingar.

Redigerad med Ingeflyt
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...