Hoppa till innehåll

vilken budgetjacka?


mrrova

Recommended Posts

Velar fram och tillbaka vilken vadarjacka jag ska välja. Prioriterar vattentäthet framför andasförmåga, ser gärna att jackan har gott om fickor och öglor osv. Är student och har därför begränsad ekonomi.

Har bland annat kikat på GL explorer, GL kispiox, Airflo Delta. Kan någon av dessa vara ngt att ha?

Har kollat omkring en hel del här på forumet men de flesta trådarna är lite inaktuella.

All hjälp uppskattas.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En Columbia vadarjacka "Studentbilligt"...

Är inte så hög heller, så bra vadarjacka.

Finns en hel del sköna detaljer annars också.

"Råkade" köpa en själv, fast jag inte behövde en.

Tror heller inte andningen är den bästa.

Men säkert vattentät!

http://shop.el-ge.se/columbia-jacka-p-5531-c-402.aspx

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En Columbia vadarjacka "Studentbilligt"...

Är inte så hög heller, så bra vadarjacka.

Finns en hel del sköna detaljer annars också.

"Råkade" köpa en själv, fast jag inte behövde en.

Tror heller inte andningen är den bästa.

Men säkert vattentät!

http://shop.el-ge.se/columbia-jacka-p-5531-c-402.aspx

Oj det priset var schysst, beställer en sådan. Kan ju vara bra att ha som reserv om den nu skulle läka lite eller något. Tackar för tipset.

Hur är det med fickor på jackan? Finns någon ring för håvupphängning eller liknande?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har också köpt en sådan jacka, men jag har inte använt den än. Köpte den för vattentäthetens skull. Jag har haft en annan jacka i ett tror jag identiskt material och det är den enda verkligt vattentäta fiskejacka jag har haft. Jag har testat jackans vattentäthet i duschen ORDENTLIGT och jackan verkar vara helt vattentät. Sedan så är den ju ganska ordentligt vetilerad både på bröstet och på ryggen så lite lär den väl andas i alla fall. Hur som helst Columbia gör faktisk ofta bra grejor till mycket bra priser.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Verkar ju vara ett riktigt klipp må jag säga. Har lagt en beställning nu och får hålla tummarna att den passar.

Ni som har jackan, vilken storlek har ni köpt och hur stora är ni?

Jag är 192 cm lång och väger cirka 80 kilo. Lång och smal med andra ord. Köpte storleken LL (large long) och den passade mig bra.

/Thomas

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ni som köpt jackan, hur var storleken och viktigast, hur tjock och varm är den? Fodrad eller bara för lättare sommarregn?

Det kliar lite i fingrarna när det är ett sådant bra pris. ;)

haj-pojken =)

Jag köpte L och är 185cm och väger kring 75kg, passade perfekt. Får plats med underställ och en tjockare tröja.

Den är bara nätfodrad och ventilerad i rygg och bröst, som man tillsluter med kardborre med visst mellanrum.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Oj, rätt bra pris på den jackan. Tur att man orkar sitta och leta "gamla" trådar som folk lagt upp.

Jag som är 175cm och väger 75kg skulle kunna ha en storlek M? Nån som är i min storlek som kan berätta vilken storlek han/hon köpte?

Mvh Fredrik

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Oj, rätt bra pris på den jackan. Tur att man orkar sitta och leta "gamla" trådar som folk lagt upp.

Jag som är 175cm och väger 75kg skulle kunna ha en storlek M? Nån som är i min storlek som kan berätta vilken storlek han/hon köpte?

Mvh Fredrik

Jag är ca. 180 cm och väger lika mycket som dig, köpte en L och är nöjd med passformen. Köp L om du vill få i några underplagg då den är väldigt tunn, den kommer inte att bli för lång iaf.

Är columbia en vadarjacka eller bara en vanlig jacka?

Regn/vadarjacka, den är väldigt kort. Slutar ovanför höfterna på mig.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Köpte en Colombia vadar jacka 299 + 199 kr västen .................va e de för fel på taiwaneser ??? blixtlåsarna är ju felvända !!!!!

Jackan är rätt tunn och mycket grönare änn bilderna på hemsidan samma gäller västen den är mörk oliv , västen känns riktigt gedigen/snygg/stilren och ett kalasköp !!!

//Per

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Köpte en Colombia vadar jacka 299 + 199 kr västen .................va e de för fel på taiwaneser ??? blixtlåsarna är ju felvända !!!!!

Jackan är rätt tunn och mycket grönare änn bilderna på hemsidan samma gäller västen den är mörk oliv , västen känns riktigt gedigen/snygg/stilren och ett kalasköp !!!

//Per

De är inte felvända. De är gjorda för kvinnor!

...du har köpte en tjejmodell!!! Hahahahaha :)

Anledningen torde vara att man utan problem skall kunna öppna dragkedjan på den (kvinna) som står mittemot :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

De är inte felvända. De är gjorda för kvinnor!

...du har köpte en tjejmodell!!! Hahahahaha :)

Anledningen torde vara att man utan problem skall kunna öppna dragkedjan på den (kvinna) som står mittemot :)

AHA..............då blev ju genast kläderna mycket bättre !!!! :lol: :lol: :lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...