Hoppa till innehåll

Fiskerum


sasse

Recommended Posts

Hur har ni era fiskerum? Alla kanske inte har det men vi som är så lyckligt lottade kanske kan dela med sig så man får lite tips och nya idéer.

Jag är långt ifrån färdigt med mitt men det är en bit på vägen. Det är inte stort, ca 9 m2 bara men det räcker åt mig.

Börjar med juvelen, rullskåpet. Skitsnyggt men jobbigt. Måste dammas hela tiden för allt damm syns och nu när man har en 1,5åring som fingrar på det jämt så blir det lätt kladdigt. Men det är snyggt på kvällen när man bara har belysningen i skåpet och fönstret på :wub:

post-1939-0-89414800-1320841742_thumb.jp

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sedan har vi det nyaste. Spöstället och rullhyllan.

Det ska bli en eller två hyllor till men det får vänta ett tag.

Spöstället är jag nöjd med, jag gjorde det för att vara till tävlingar men nu när säsongen är slut så fick det komma upp på väggen :)

Ska göra ett för tvåhandspöna snart.

post-1939-0-19160400-1320842165_thumb.jp

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har den stora förmånen med ett eget fiskerum även det långt ifrån färdigt så några bilder blir det inte. Storleken är som ett garage (eftersom det har varit ett sådant) med walk-in-closet och två dubbla ikea garderober för diverse utrustning (tält, sovsäckar osv) Två fulla skrivbord för flugbindning och klädhäng för torkande fiskekläder. Saknar i nuläget läshörna, fet stereo och strukturerad ordning på bindmaterialet

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har den stora förmånen med ett eget fiskerum även det långt ifrån färdigt så några bilder blir det inte. Storleken är som ett garage (eftersom det har varit ett sådant) med walk-in-closet och två dubbla ikea garderober för diverse utrustning (tält, sovsäckar osv) Två fulla skrivbord för flugbindning och klädhäng för torkande fiskekläder. Saknar i nuläget läshörna, fet stereo och strukturerad ordning på bindmaterialet

Låter som en dröm :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har den stora förmånen med ett eget fiskerum även det långt ifrån färdigt så några bilder blir det inte. Storleken är som ett garage (eftersom det har varit ett sådant) med walk-in-closet och två dubbla ikea garderober för diverse utrustning (tält, sovsäckar osv) Två fulla skrivbord för flugbindning och klädhäng för torkande fiskekläder. Saknar i nuläget läshörna, fet stereo och strukturerad ordning på bindmaterialet

Golvvärme behövs också ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har den stora förmånen med ett eget fiskerum även det långt ifrån färdigt så några bilder blir det inte. Storleken är som ett garage (eftersom det har varit ett sådant) med walk-in-closet och två dubbla ikea garderober för diverse utrustning (tält, sovsäckar osv) Två fulla skrivbord för flugbindning och klädhäng för torkande fiskekläder. Saknar i nuläget läshörna, fet stereo och strukturerad ordning på bindmaterialet

Du glömde baren ;).

Annars må jag säga att jag fick en skön känsla i kroppen av att läsa det där.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Låter som en dröm :)

Ja och nej, källare så det blir lite småfuktigt ibland och svinkallt på vintern eftersom det är oisolerat vill vi inte kräma på för mycket med direktel...

En fleecetröja och sockar får det bli. Funderar på en såndäringa värmefläkt som man kan slå på när det behövs liksom.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Du glömde baren ;).

Annars må jag säga att jag fick en skön känsla i kroppen av att läsa det där.

Vinkällaren (läs whiskyförrådet) ligger även den i källaren så det är inte så lång väg från bindbordet dit. Dessutom passerar man den när man ska in och binda...

Redigerad med jeppe
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är det hela preludium serien jag skådar i ditt glasskåp? :D Det ser riktigt nice ut! Har tyvärr bara mina fiskesaker instoppade i väskor i en stor garderob, får nog tänka om lite efter dessa bilder!

Det stämmer :)

Fiskerum är toppen, det tog dock 14 år innan jag fick loss ett :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja och nej, källare så det blir lite småfuktigt ibland och svinkallt på vintern eftersom det är oisolerat vill vi inte kräma på för mycket med direktel...

En fleecetröja och sockar får det bli. Funderar på en såndäringa värmefläkt som man kan slå på när det behövs liksom.

Pelletskammin :)

48öre kw efter installationen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag huserar i 20 kvm i källaren. Rummet är perfekt, men då det användes till diverse förvaring efter flytten har jag inte fått någon struktur över huvud taget. Det gör att jag sitter som i ett stökigt och ostrukturerat förråd.

Men jag har golvvärme!

Och stereo med vinylspelare!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag huserar i 20 kvm i källaren. Rummet är perfekt, men då det användes till diverse förvaring efter flytten har jag inte fått någon struktur över huvud taget. Det gör att jag sitter som i ett stökigt och ostrukturerat förråd.

Men jag har golvvärme!

Och stereo med vinylspelare!

Känns som det lätt blir så när man har större rum.

Skönt med golvvärme :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hur har ni era fiskerum? Alla kanske inte har det men vi som är så lyckligt lottade kanske kan dela med sig så man får lite tips och nya idéer.

Jag är långt ifrån färdigt med mitt men det är en bit på vägen. Det är inte stort, ca 9 m2 bara men det räcker åt mig.

Börjar med juvelen, rullskåpet. Skitsnyggt men jobbigt. Måste dammas hela tiden för allt damm syns och nu när man har en 1,5åring som fingrar på det jämt så blir det lätt kladdigt. Men det är snyggt på kvällen när man bara har belysningen i skåpet och fönstret på :wub:

Snygg keps!!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...