Hoppa till innehåll

Fiskerum


sasse

Recommended Posts

Jag har ett litet fiskerum ute i en av ladorna på min gård. Förra ägaren till huset hade det som kontorsrum där dom tydligen sände någon sorts webbradio. Det finns endast ett gammalt bord + en taskig hylla där för tillfället, men jag ska ordna till det till sommaren då de inte finns någon värme där ute. Det kommer nog bli bra till slut. Skönt å ha ett bra utrymme att förvara mina kära ägodelar ;)

Jag får väl ordna lite bilder när jag väl har fått det någorlunda.

Jag ligger efter lite i antal prylar om man jämför med dig Sasse. Men dom jag har tar jag väl hand om ;)

Grymt rum du har iaf Sasse, riktigt snyggt med glasskåpet och spöhållaren!!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

21 kvadratmeter i källaren med dörr ut till källartrappen så man bara kan stövla in efter fisketuren med vadabyxorna på.

Jävla skönt å ha allt i samma rum.

Samma här. Dessutom har jag bredvid fiskerummet ett mindre rum som tjänstgör som garderob. Inga skitiga fiskekläder i fiskerummet alltså. På andra sidan har jag tvättstuga med dusch...

Jag bara önskar att det vore lite bättre ordning... :unsure:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Blev just av med mitt fiske rum, och blev tilldelad flugbindnings hörna.... Dottern fick eget rum så var för en god sak även om det sved. Blir att flytta till större så man kan få ett nytt fiske rum....

Oj vad känner igen mig!!!

Först hade jag pannrummet - men pannrummet blev till sadelkammare

Därefter gästrummet- men det skulle hållas rent och snyggt för OM vi får besök. Frun tyckte inte att det funkade ?..

Jag surnade till och köpte en arbetsbod modell större, - men det funkade bara några år. Därefter upptäckte frun att boden även kunde användas till förvaring av kläder, skor, skidor mmmm

Så nu är jag tillbaka på ruta ett. Binder gör jag vid köksbordet. Spöna är i boden. Vadarna hänger i pannrummet. Allt annat är utsprida lite överallt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

I Åtvidaberg får jag vara glad om jag kan ställa upp städet på ena sidan av matsalsbordet. Att låta stå över natten, innebär en viss risk. Åker jag på morgonen, och kommer sist åter på kvällen, har det hänt att allting legat nerstuvat i en svart sopsäck och utställt på terassen. Spöna som är med ställer jag in i min garderob i källaren, eller låter ligga kvar i bilen.

Motiveringen till den `tuffa` attityden är att det är hennes och tjejernas hus. Jag kan ställa till det i mitt egna hur jag vill !

Så bindbordet står i vardagsrummet, ett rum i källaren härbärgerar vadare, flytring och en kläd- och spö-garderob. På övervåningen trängs fiskekläder med vanliga kläder, sängkläder , liggunderlag och en ryggsäck. I källaren finns en liten frys , som för tillfället är rätt tom, endast för bindmaterial. När ett av rummen i källaren äntligen blir målat, arbetsbordet för spölindarmaskinen uppställt ,kanske några spön blir färdiga i vinter.

En hel del jobb, men en hel del FRIHET ! ^_^

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

I Åtvidaberg fÅr jag vara glad om jag kan ställa upp städet pÅ ena sidan av matsalsbordet. Att lÅta stÅ över natten, innebär en viss risk. Åker jag pÅ morgonen, och kommer sist Åter pÅ kvällen, har det hänt att allting legat nerstuvat i en svart sopsäck och utställt pÅ terassen. Spöna som är med ställer jag in i min garderob i källaren, eller lÅter ligga kvar i bilen.

Motiveringen till den `tuffa` attityden är att det är hennes och tjejernas hus. Jag kan ställa till det i mitt egna hur jag vill !

SÅ bindbordet stÅr i vardagsrummet, ett rum i källaren härbärgerar vadare, flytring och en kläd- och spö-garderob. PÅ övervÅningen trängs fiskekläder med vanliga kläder, sängkläder , liggunderlag och en ryggsäck. I källaren finns en liten frys , som för tillfället är rätt tom, endast för bindmaterial. När ett av rummen i källaren äntligen blir mÅlat, arbetsbordet för spölindarmaskinen uppställt ,kanske nÅgra spön blir färdiga i vinter.

En hel del jobb, men en hel del FRIHET ! ^_^

Att jag inte har tänkt på det - skaffa dubbelt boende. Funkar säkert utmärkt Måste testa !!!!

Jag får åeterkomma med rapport

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Blev just av med mitt fiske rum, och blev tilldelad flugbindnings hörna.... Dottern fick eget rum så var för en god sak även om det sved. Blir att flytta till större så man kan få ett nytt fiske rum....

:D

Lätt hänt.

Jag har världens bästa fru :wub: . Vi får nr 2 i vår. Trodde att mitt fiskerum skulle ryka men hon tyckte att vi skulle flytta ner till källaren istället.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Oj vad känner igen mig!!!

Först hade jag pannrummet - men pannrummet blev till sadelkammare

Därefter gästrummet- men det skulle hållas rent och snyggt för OM vi får besök. Frun tyckte inte att det funkade ?..

Jag surnade till och köpte en arbetsbod modell större, - men det funkade bara några år. Därefter upptäckte frun att boden även kunde användas till förvaring av kläder, skor, skidor mmmm

Så nu är jag tillbaka på ruta ett. Binder gör jag vid köksbordet. Spöna är i boden. Vadarna hänger i pannrummet. Allt annat är utsprida lite överallt.

Riktigt tråkigt. Hade så i förra huset som var mycket mindre. Grejor överallt och ingen ordning :(

Bygga friggebod?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

I Åtvidaberg får jag vara glad om jag kan ställa upp städet på ena sidan av matsalsbordet. Att låta stå över natten, innebär en viss risk. Åker jag på morgonen, och kommer sist åter på kvällen, har det hänt att allting legat nerstuvat i en svart sopsäck och utställt på terassen. Spöna som är med ställer jag in i min garderob i källaren, eller låter ligga kvar i bilen.

Motiveringen till den `tuffa` attityden är att det är hennes och tjejernas hus. Jag kan ställa till det i mitt egna hur jag vill !

Så bindbordet står i vardagsrummet, ett rum i källaren härbärgerar vadare, flytring och en kläd- och spö-garderob. På övervåningen trängs fiskekläder med vanliga kläder, sängkläder , liggunderlag och en ryggsäck. I källaren finns en liten frys , som för tillfället är rätt tom, endast för bindmaterial. När ett av rummen i källaren äntligen blir målat, arbetsbordet för spölindarmaskinen uppställt ,kanske några spön blir färdiga i vinter.

En hel del jobb, men en hel del FRIHET ! ^_^

Det vore drömmen om det andra huset låg precis vid något fiskevatten .

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...