Hoppa till innehåll

Blekingekusten


Olalindberg

Recommended Posts

  • 1 month later...

Varit ute några timmar idag på lörbykladd inte ett känn tyckte dock de var helt okej förutsättningar.

Ett litet tips till er som brukar var vid lörby skog vägen efter gårdarna är ej farbar pga skogsaverkning + att det ligger träd över vägen sista biten.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Varit ute några timmar idag på lörbykladd inte ett känn tyckte dock de var helt okej förutsättningar.

Ett litet tips till er som brukar var vid lörby skog vägen efter gårdarna är ej farbar pga skogsaverkning + att det ligger träd över vägen sista biten.

Tackar för infon ang. vägen, annars hade det nog blivit en tur dit i helgen men där vill jag inte köra fast. Kanske skulle kört till kladden, ett tag sedan man var där.

Sent from min SGS zwei

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Fick en fin blänkare på 68 i trettonhelgen,annars har det bara varit bomturer,en del kontakt med fisk,dock innan isen kom.

Lörby igår,en fantastisk dag men svinklart i vattnet,fiskade vissa sträckor från iskanten,en kontakt men om det var öring eller gädda vet jag ej.

Bara nöta på..skitfiske på er

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2011: Jag fångade en fin blank som bifångst i December när vi fiskade gädda. Tog på en skrämmande stor grön glitter fluga 10 m från land. Kan ju tilläggas att jag hade 0.60 tafs med 40 cm gäddtafs. Den enda havsöring jag fått på Blekingekusten men iallafall.

Haha, det är kul att höra. Jag har själv fått blanköring på gäddgrejor. Var ute med familjen en gång och tog med spö och drag för gädda 28 g toby gäddtafs. Gick och slöfiskade för det var bleke, inte en våg eller vindpust. Vattnet var klart som gin. Men nog fan högg en öring på runt 4 kg.

Sen kan man tro att öringen är tafsskygg :) , nu säger inte en öring någonting egentligen men ändå.

Lite utanför ämnet, men visst finns det öring på blekingekusten. Gäller vara at vara envis.

Ola

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...