Hoppa till innehåll

Acksjöarna 2012


Recommended Posts

Startar en ny tråd om Acksjöarna.

Var upp en sväng idag. Vädret var hyffsat omväxlande....

Tog en fin, Efter det kraftiga snöfallet var det inte mycket liv på ytan men en röd mask kunde fisken inte motstå....

Under vecka 17 kommer sjöarna vara stängda föe att låta fisken acklimatisera sig.

Premiären för årskortsinnwhavare kommer att äga rum under helgen v.17, därefter är de fritt fram igen!

Skitfiske på er!

post-9468-13333027913271_thumb.jpg

post-9468-1333302828798_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • Svar 92
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lite uppdateringar....

Fisket har varit skapligt, ganska mycket vakande fisk i Lilla i måndags eftermiddag.

Dagskortförsäljningen är i full gång.

Vecka 17 är sjöarna stängda.

Premiären för årskortsinnehavare är den 28/4( endast årskortsinnehavare fiskar denna dag)

Dagskorten kostar fortfarande 120:- /dag. 3 fiskar får landas

Dagskort köper ni enklast hos Bilisten i Turinge 08-552 403 40 öppet 06-20 alla dagar,

säljs även hos Gösens sportfiske i Södertälje 08-550 129 20 öppet 10-18 vardagar 10-14 lördagar

Nu under våren kommer det att sättas ut öring i båda sjöarna.

Vi ses uppe vid sjöarna!

Skitfiske på er

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hur är det nu för tiden - är det bara Södertäljebor som får köpa årskort? Så var det när jag flyttade därifrån för 20 år sedan och även senast jag frågade för några år sedan.

Är det alltså fritt fram för fiskare utan årskort nu, före 1 maj? Nu blir jag sugen...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hur är det nu för tiden - är det bara Södertäljebor som får köpa årskort? Så var det när jag flyttade därifrån för 20 år sedan och även senast jag frågade för några år sedan.

Är det alltså fritt fram för fiskare utan årskort nu, före 1 maj? Nu blir jag sugen...

Det är bara att åka!

och det ska gå bra att ansöka om årskort, ta kontakt med Marie Wigholm

0735-71 54 61 och kolla, kanske finns det kort kvar, annars är det bara att ställa sig i kö.

Skitfiske!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Va dit 14/4 en liten abborre som resultat, men vart tvungen och åka hem innan kvällen. Riktigt fina vak mitt ute på sjön utom räckhåll för flugan självklart. Vart relativt mycke fjädermygg som surrade på ytan. Så det var väl dessa rackarna åt.

Har lagt upp bilder från den resan på min blogg http://mojosflugfiske.blogspot.se/2012/04/fiske-14-april.html

Kommer garanterat åka dit igen o prova turen, men kanske lite bättre väder den gången

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sista kvällen innan vi stänger.

Inget fiske under kommande vecka.

Premiär för årskortsinnehavare på lördag. Sen är det fritt fram igen!

Skitfiske på er!

Feta fingrar på Galaxy S2 kan förklara vissa teckenfel.....

Tja,

Var det fritt fram att fiska idag? Trodde det var fiskeförbud fr.o.m idag t.o.m lördag 28 april kl. 09:00, enligt hemsidan.

Fick du mitt PM?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Premiären avklarad,

Trots blåsten blev det lyckat!

Nu är det fritt fram för alla dagkortsköpare att besöka våra sjöar.

Skitfiske på er!

Feta fingrar på Galaxy S2 kan förklara vissa teckenfel.....

Blev inbjuden på fiske med boende måndag till tisdag. :)

Men svärmor går före.. :wub:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Uppe ikväll igen. Tog två i långa en på ca 0,7 & en på ca 0.9. Flicksländenymf.

På förmiddagen togs det en båge på 3,6 så det finns grov fisk i sjöarna också.

Vakade inte så mycket förän det var dags att knalla hemåt då vakade dwt bra vid myren i lilla och det togs fisk på torrt.

Feta fingrar på Galaxy S2 kan förklara vissa teckenfel.....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

De är 2st riktigt fina sjöar. Man blir riktigt sugen att besöka dom igen, va många år sen man va där sist. Va mer eller mindre där man startade sitt flugfiske för 16-17år sen, första Regnbågen på fluga vid berget i lilla Acksjön. Regnbågen föll för en Montana som nog va den enda flugan man fiskade med på den tiden men som man aldrig knyter på tafsen nu mer, konstigt nog för den fångar ju fisk.

Piz / Robin

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Två galet bra timmar fiske idag!

Provade långa idag, fisk som vakade i hela sjön! På två timmar tog jag fem bågar, svart rackelhane, flickslände nymf och orange streamer var lyckade, en av bågarna kämpade rejält en bra stund innan jag lyckades få in den för avkrokning, riktigt roligt.

Det kläckte små grå dagsländor och några cm långa svarta flygfän med två långa framben, har ingen aning om vad det är för ngt, fiskarna älskade dem iallafall........

Så iväg tiöö sjöarna ni som har möjlighet!

Skitfiske på er!

Feta fingrar på Galaxy S2 kan förklara vissa teckenfel.....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kanonfiske idag med!

Börjar dan med att ta en fin båge på flicksländenymf, nästa på grön/svart superpuppa, båda får gå tillbaka.

Byter sida på sjön fiskar ett tag sen vänder vinden, börjar fiska mig hemåt, byter tll klass sex spöt med sinktip och hänger på en orange srteamer, en fin båge strax över kilot hugger nästan omgående, tar upp fisken till frugan.

5fc70a1a-cb52-d885.jpg

Fortsätter fiska mig hemåt och pang! Ett kraftigt hugg en kort rusning och sen skakande vid botten, tankarna rusar har jag lyckats fånga en öring!?, efter lite trilskande med fisken får jag upp den och mycket riktigt en fin öring avslutar denna fiskedag.

5fc70a1a-cc15-d7f6.jpg

Det vakar väldigt bra i Långa just nu så åk och ha härligt fiske!

Skitfiske på er!

Feta fingrar på Galaxy S2 kan förklara vissa teckenfel.....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Heldag i langa idag.

Tog med frugan, hennes jobbarkompis och dennes ungar till langa idag.

Tog en bage pa streamer ganska omgaede, grabben pa fem fick vara med och gladjen hos honom nar han sprang till sin mor och visade fisken var obetalbar.

Nar sen korv, och grillade mashmallows var uppatna gick frun och company hem, kunde man satsa mer pa fisket, blaste fran alla hall samtidigt men jag lyckades ta en fin bage pa flickslandenymf innan jag satte en klackare i armen, som tur var kunde jag natt och jamnt komma at den med tangen, lite striptease senare hade jag fatt ur kroken. Nan gang ska vara den forsta att fa en riktigt FUL fisk...

Fortsatte med en streaking caddie och tog tva bagar till sa trots en jobbigt blasig dag blev fisket helt ok.

Traffade ett par killar fran Stockholm som hade sin premiar i Acksjoarnaa lat som om de var nojda och jag hoppas att de lyckades kroka nagra fiskar.

Skitfiske pa err!

Feta fingrar pa galaxy S2 kan forklara vissa teckenfel.....

Redigerad med Bacciskungen
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Var ute med en "Edgeare" i söndags, Med allt från kraftig vind och åskskurar till vindstilla och varmt hade vi en bra dags fiske (inte jag iof) "Guideline1" som var med lyckades kroka flera öringar, tappa nån regnbåge osv. Jag fick endast en liten abborre i långa.....

Så nu har vi ytterligare en fiskare som upptäckt hur fina våra sjöar är.

Är det någon mer som vill ha "guidning" eller sällskap så är det bara att höra av sig så ska vi se vad vi kan ordna,

Vid långa kläcker det just nu enorma nattsländor, 3-5 cm stora! har inte hunnit med något kvällsfiske där ännu..

Skitfiske på er!!!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var ute med en "Edgeare" i söndags, Med allt från kraftig vind och åskskurar till vindstilla och varmt hade vi en bra dags fiske (inte jag iof) "Guideline1" som var med lyckades kroka flera öringar, tappa nån regnbåge osv. Jag fick endast en liten abborre i långa.....

Så nu har vi ytterligare en fiskare som upptäckt hur fina våra sjöar är.

är det någon mer som vill ha "guidning" eller sällskap så är det bara att höra av sig så ska vi se vad vi kan ordna,

Vid långa kläcker det just nu enorma nattsländor, 3-5 cm stora! har inte hunnit med något kvällsfiske där ännu..

Skitfiske på er!!!

Tja,

Ja det blir många fler turer till acksjöarna, riktigt bra vatten. Tack för guidningen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Var där en sväng igår! Anlände runt 9 på morgonen.

Inledde i lilla Acksjön, men efter resultatslöst fiske så flyttade jag till långa.

Där tappade jag först en regnbåge, men landade kort därefter en fin öring.

Efter den landade fisken avtog det dock helt. Testade allt i askarna men inget gav resultat.

Hade precis gett upp hoppet innan jag vilade ögonen på en 15cms lång gäddfluga. Tänkte att man måste ju i alla fall testa.

Sagt och gjort, får ett jättehugg inne vid näckrosorna. En riktigt stor regnbåge som dock klippte tafsen vid landningen trots 0.27 tafs.

Planerar en tur till snart, tror mest på tidigt morgonfiske alternativt kväll.

//William

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...