Hoppa till innehåll

Nät i malmö...


colbas

Recommended Posts

Det låter som en bra idé.

Men alltså 400 meter långt nät. Man blir ju ganska arg.

Är det restauranger och fiskhandlare som köper fisken? I Blekinge-tråden som är aktuell nu pratas det om spårbarhet för fiskköp. Skulle det gå att införa?

Skickat från iPhone

Det står inte helt still på spårningsfronten http://www.havochvatten.se/om-oss/press-och-media/visa-nyheter/visa-pressrelease.html?url=-290745163%2Fpressrelease%2Fview%2F782577

Sen ska det ju till regler och kontroll innan det får effekt, speciellt om det är första ledet som är ruttet...

/anders@gäddfiske.se

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tveksam till det, abborre på menyerna är inte så vanligt, men det kan vara så. Troligare är att det är fiskvagnar, diverse butiker, kanske hoddorna som Mipert nämner eller liknande ställen. En del tas väl hem, men är det nät på mer än 400 meter så känns det synnerligen kommersiellt..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Förra året så stötte jag på samma problem. En man stoppade för en bäck från en sjö med nät så att gäddorna inte kunde fara upp och leka. Mina kompisar drog upp näten innan vi kom dit och efter ett tag for dom hem och då kom mannen och börja gapa åt mig och min kompis för han trodde det var vi. När jag sa att det inte var lagligt att ha nät där, och sa att jag skulle anmäla det blev han bara ännu surare och tog sina nät och stack.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Förra året tog vi reda på hans namn och det för tog hans regplåt på bilen men sedan gjorde jag inget mer åt saken. Men blev så JÄVLA SUR på gubben som står och gapar åt mig och min kompis. :angry: Puckon finns det gott om som vill förstöra

om inte anmälan görs stannar det hela vid en knuten näve i fickan och förövaren kan hålla på år efter år, efter år, efter ja. Jag uppmanar till anmälan.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Här i BC finns en "hotline" för dylika rapporteringar. R.A.P.P Report All Poachers and Polluters. Alla som är ute och fiskar har den på snabbval på telefonen och man pratar in på en telefonsvarare.

Kanske vore något att införa. Det kan inte kosta så mycket att ha en telefonsvarare och en person som kollar den, då blir iallafall brotten diarieförda och man kan kolla upp om samma sak anmäls ett flertal gånger.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...