Hoppa till innehåll

köpa flugor


Hyb

Recommended Posts

Tack för alla värmande ord :):wub:  Vi ska fortsätta jobba på hålla standarden! :) Det går så många rykten o knasigheter att ibland måste man uppdatera ;-) Tack All ni som hjälper att förklara skillnaden mellan oss och fiskeflugor , det uppskattas! :wub:

 

Låter bra!

Men nu tycker jag att vi har lite väl negativ ton mot Fiskeflugor.se (sen så är det alltid bra att skilja sig mot konkurrenterna), jag har tidigare köpt från dem och ALLTID varit nöjd. Men var nu inne en vända i deras butik och hittade väldigt lite flugor som var köpbara. Känns konstigt då det är nu man vill sitta på ett lager och bara F5:a sig fram till försäljningstrekord:-)

 

Var därför inte långsam med att titta in till er butik Ken och köpte på mig mina favoriter när det kommer till torrisar. Får jag inte fisk på dessa i sommar då måste det vara fel på flugorna:-)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

:) njae, problemet är att kunder till Fiskeflugor faktiskt ganska ofta ringer hit ...och erh....dom brukar inte vara riktigt liika glada :D

.. och det är ibland svårt att förklara för en upprördkund att Nej, du HAR inte köpt ett spö si o så, eller flugor med 60% rabatt hos oss med rabattkod eftersom vi inte HAR dessa märken, eller ens rabattkod :D....

 

Så vi har fått en hel del "stryk"för att man blandar ihop oss...men Jag är glad att du är nöjd Jonas, och jag hoppas fler kunder till FF är nöjda o glada för det finns plats för oss alla på marknaden :)

ha de kalas!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

:) njae, problemet är att kunder till Fiskeflugor faktiskt ganska ofta ringer hit ...och erh....dom brukar inte vara riktigt liika glada :D

.. och det är ibland svårt att förklara för en upprördkund att Nej, du HAR inte köpt ett spö si o så, eller flugor med 60% rabatt hos oss med rabattkod eftersom vi inte HAR dessa märken, eller ens rabattkod :D....

 

Så vi har fått en hel del "stryk"för att man blandar ihop oss...men Jag är glad att du är nöjd Jonas, och jag hoppas fler kunder till FF är nöjda o glada för det finns plats för oss alla på marknaden :)

ha de kalas!

 

Fattar och det är så klart inte bra för er. Vill man ha bra domäner så blir ju många rätt lika (ni skulle köpt upp alla direkt :) )...

 

Men hur, fan, kan folk blanda ihop var man köpt saker... Om man nu behöver så kan man ju med ytterst lite research fatta att det är två olika butiker...Trodde alla flugfiskare var smarta...

 

Blir spännande att se och testa flugorna! Kul att det rullar på så bra för er med de volymerna!!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

hehehe , smilfink :D men tack iallfall Jonas :D:wub:  Synd jag missar Caneträffen iår...men jag ska försöka upp till höstträffen, så får vi ta en jamare eller tre :)

ingen höstträff för mig

frugan är på fjällvandring då

och jag tar inte med mig barnen till dalen än

lite för små för det

får bli nästa år

förhoppningsvis i bosnien men troligtvis inte :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag får också stämma in i kören som rekommenderar flugor.se. Jag har väl inte köpt några jättemängder flugor där (~100 stycken kanske), snabba leveranser och nog tycker jag kvalitén är bra. En enda fluga har jag svurit över, en E-12 som tappade vingen efter en pytteharr bitit tag i den, men shit happens... En dålig fluga av 100 kan jag då acceptera utan protest. :)

 

Priserna är svårslagna också, fyllde askarna rätt billigt när de körde 22% tidigare i våras.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bara för att vara tydlig Richard:

Vårt flugbinderi ligger i södra Kina, vi har 45 anställda flugbindare, medelålder över 30 år, de flesta är kvinnor, yngsta senaste medarbetaren  är 19 år.

Vi har infört 5 dagars arbetsvecka och 8 timmars arbetsdag, även dubbelt så lång semester med lön+ att dom får ta mer semester och dom vill....

 

Vi har dessutom fördubblat deras löner sedan vi tog över... Lönerna är BETYDLIGT högre än genomsnittet i Kina :) Det är inte samma regler som i Sverige, men vi tror på att om man har nöjd personal, får man bra resultat ...och stabilitet i leveranserna, och Hittils har det stämmt ganska så bra, som tur är :)

 

Så Nej, Inga indier, inga barn, inga maskinbundna flugor, ingen no-name krok , inget annat knas...

 

Vi har kända flugbindre som Hasse Norell, Johan Klingberg, Erik Orre, Kalle Nilsson,Niclas, Dahlin, Emin Lager, Jan Jankovic, Mita Balaban osv osv som designar våra mönster...vi själva är flugfiskare och flugbindare sendan mitten av 70-talet och vi är på plats på binderiet ungefär varannan månad för uppdateringar och vidareutbildning...

vi köper SJÄLVA material, krok och annat för att säkerställa kvalitén på flugbindningsmeterialet, samt så har vi speciell personal som färgar, väljer ut och assisterar bindarna med material för varje flugmönster.

Jag har publicerat bilder tidigare, men lägger in några igen här :) Ni som varit I kina vet att Kineser ser yngre ut ;-) Vår manager som jag tippade vara ca 23-24 år, visade sig vara 37... :) bra gener

 

mvh

Ken

post-7802-0-37930500-1370346852_thumb.jp

post-7802-0-46591900-1370347263_thumb.jp

Redigerad med Ken
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Skulle jag köpa flugor hade jag lätt anlitat Daniel Smith: http://itsabouttrout.se/?page_id=2863

 

Finare flugor får man leta efter, samt att alla fungerar i våra vatten eftersom de inte är bundna av en 7-årig indier!

 

Tack Richard :)

 

Vem vet ... jag kanske har en sweat-shop på vinden hemma ;)

 

Skämt åsido ... jag säljer några flugor då och då och tycker mest det är kul, alltså inget jag gör för att jag behöver pengarna. Kul att få feedback och främst då när andra fångat fina fiskar på flugor jag bundit, som flugbindare tror jag inte det finns något roligare än sådan feedback (förutom att fånga fiskarna själv förstås).

 

Men när det kommer till massproducerade köpeflugor så finns det INGA som kan mäta sig med den kvalitet (bindteknik, mönster och material) som flugorna från amerikanska Umpqua. Jag vet att Capricorn säljer dom i Sverige, det finns säkert fler?

 

Men jag handlar själv också då och då lite från Ken och grabbarna i Blekinge, främst havsöringsflugor och om jag på grund av tidsbrist inte hunnit binda upp ett gäng Streaking Caddis när nattsländorna börjar surra över ån. Och för 12 kr tycker jag flugor.se flugor är oerhört bra och prisvärda.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

hehe, Tack Mr S!  ( vi levererar faktiskt en del flugor till Umpqua vi oxo ;) .dom har många olika underleverantörer :) )

Du gör verkligen jättefina flugor ingen skugga på dig,  jag blev naturligtvis bara lite ledsen på att en del har negativa förutfattade meningar bara för att vi håller låga priser....

Du anar inte hur många som tror att det är maskinbundet t.e.x.... På mässan var en av mina killar utskällda av en herre som minsann visste att man inte KAN binda flugor för hand för dom priserna...jisses...

..hur fanken en MASKIN skulle kunna göra 1000 tals olika mönster, med naturmaterial som är i olika storlekar, densitet o dyl fattar inte jag...hur skulle en sådan maskin se ut?...och fungera? ...undrar Om man ens kan programmera en robot att utföra ett så komplicerat jobb som binda olika  flugor med allt vad det innebär

 

Den riktigt tråkiga  barnarbetes frågan har oxo tyvärr varit uppe förut här på edge...den gör mig mest upprörd naturligtvis :/

 

Jag vill visa att vi inte har minsta att dölja, utan faktiskt är riktigt stolta över att kunna ge många människor sitt uppehälle, ja t.o.m. faktiskt bättra på deras levnadsförhållanden ..

Det är ni ALLA en del av, så stort till alla ni som är kunder hos oss :wub:

Redigerad med Ken
  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

hehe, Tack Mr S!  ( vi levererar faktiskt en del flugor till Umpqua vi oxo ;) .dom har många olika underleverantörer :) )

Du gör verkligen jättefina flugor ingen skugga på dig,  jag blev naturligtvis bara lite ledsen på att en del har negativa förutfattade meningar bara för att vi håller låga priser....

Du anar inte hur många som tror att det är maskinbundet t.e.x.... På mässan var en av mina killar utskällda av en herre som minsann visste att man inte KAN binda flugor för hand för dom priserna...jisses...

..hur fanken en MASKIN skulle kunna göra 1000 tals olika mönster, med naturmaterial som är i olika storlekar, densitet o dyl fattar inte jag...hur skulle en sådan maskin se ut?...och fungera? ...undrar Om man ens kan programmera en robot att utföra ett så komplicerat jobb som binda olika  flugor med allt vad det innebär

 

Den riktigt tråkiga  barnarbetes frågan har oxo tyvärr varit uppe förut här på edge...den gör mig mest upprörd naturligtvis :/

 

Jag vill visa att vi inte har minsta att dölja, utan faktiskt är riktigt stolta över att kunna ge många människor sitt uppehälle, ja t.o.m. faktiskt bättra på deras levnadsförhållanden ..

Det är ni ALLA en del av, så stort till alla ni som är kunder hos oss :wub:

 

Ken,

 

Jag har inga förutfatttade meningar och jag hoppas att jag var tydlig med att vara imponerad av kvaliteten på era flugor till det priset ni säljer dom för och jag tror givetvis inte att ni anlitar barnarbete (om jag hade minsta misstanken om det skulle jag inte vara er kund). Så om jag inte var tydlig nog innan så hoppas jag att den här kommentaren rättar till det eventuella missförståndet :)

 

Tack föresten för din kommentar, det värmer.

 

Gällande Umpquas flugor så har de olika priskategorier och de som t ex. Capricorn säljer för runt 30 kr är helt fantastiska. Och flera av det mönster som ni har er ert sortiment tillhör mina egna favoriter, t ex. Tussen CDC, Pearl Black Gnat, Wonder Winged Gnat, Riffle Caddis och Surpuppan. Det är kul att få inspiration från flugor man köper och använder inspirationen i sin egen flugbindning, tweakar dom och vidareutvecklar. Sån är jag i alla fall :)

 

Kanske det vore en lite kul idé även för flugor.se att sälja flugor i olika priskategorier?

 

/Daniel

Redigerad med Mr. Smith
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nej nej, det var inte så jag menade Daniel :) ..det var mer Richards kommentar jag tänkte på :  "eftersom de inte är bundna av en 7-årig indier!"

Tackar för tipset :) Vi får kika på det...hittils har vi valt att sätta prieserna efter tid, och materialens pris + åtgång...

ha de kalas!

Ken

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nej nej, det var inte så jag menade Daniel :) ..det var mer Richards kommentar jag tänkte på :  "eftersom de inte är bundna av en 7-årig indier!"

Tackar för tipset :) Vi får kika på det...hittils har vi valt att sätta prieserna efter tid, och materialens pris + åtgång...

ha de kalas!

Ken

 

Jag ber givetvis om ursäkt för den otroligt onödiga meningen i mitt inlägg. Det var inte alls menat som kritik till flugor.se bara en jävligt dum kommentar.

 

Nu har du ju redan visat hur er verksamhet ser ut, men jag hoppas såklart att ingen får fel uppfattning om erat företag. 

 

Det jag egentligen ville ha sagt var att importerade flugor har en tendens att få fel proportioner och kan vara överdressade jämfört med flugor bundna av en som faktiskt fiskar med dem. 

 

Så än en gång säger jag förlåt för att jag slängde ur mig en skit-kommentar.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bara för att vara tydlig Richard:

Vårt flugbinderi ligger i södra Kina, vi har 45 anställda flugbindare, medelålder över 30 år, de flesta är kvinnor, yngsta senaste medarbetaren  är 19 år.

Vi har infört 5 dagars arbetsvecka och 8 timmars arbetsdag, även dubbelt så lång semester med lön+ att dom får ta mer semester och dom vill....

 

Vi har dessutom fördubblat deras löner sedan vi tog över... Lönerna är BETYDLIGT högre än genomsnittet i Kina :) Det är inte samma regler som i Sverige, men vi tror på att om man har nöjd personal, får man bra resultat ...och stabilitet i leveranserna, och Hittils har det stämmt ganska så bra, som tur är :)

 

Så Nej, Inga indier, inga barn, inga maskinbundna flugor, ingen no-name krok , inget annat knas...

 

Vi har kända flugbindre som Hasse Norell, Johan Klingberg, Erik Orre, Kalle Nilsson,Niclas, Dahlin, Emin Lager, Jan Jankovic, Mita Balaban osv osv som designar våra mönster...vi själva är flugfiskare och flugbindare sendan mitten av 70-talet och vi är på plats på binderiet ungefär varannan månad för uppdateringar och vidareutbildning...

vi köper SJÄLVA material, krok och annat för att säkerställa kvalitén på flugbindningsmeterialet, samt så har vi speciell personal som färgar, väljer ut och assisterar bindarna med material för varje flugmönster.

Jag har publicerat bilder tidigare, men lägger in några igen här :) Ni som varit I kina vet att Kineser ser yngre ut ;-) Vår manager som jag tippade vara ca 23-24 år, visade sig vara 37... :) bra gener

 

mvh

Ken

Jag ser inget konstigt i att man anlitar ett företag i Kina. Det kryllar ju av folk som köper Kinesiska produkter, där klagas det inte.

Verkligheten är väldigt enkel och stämmer in på de flesta områden, vill ni ha det till bra pris eller ännu billigare?

Ken, du behöver inte ursäkta för någonting. Om någon har problem med dina produkter så har dom det fria valet att köpa på annat håll. Det enda problemet jag ser är att kineserna är för duktiga. Vi kommer inte hänga med i deras tempo.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sa jag att flugor.se har toksnabba leveranser? beställde i tisdags och fick dem i lådan dagen efter! 

 

Men Ken, ni kanske ska se över hur/när ni skickar påminnelser på obetalda fakturor... fick en påminnelse nu (i paketet, med min senaste beställning) om cobra spit som ja köpte i Mars i år! jag har ju glömt den helt så de är såklart man ska få en påminnelse men lite väl sen påminnelse kanske? =P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

hehe, påminelserna ska automatiskt genereras, men ibland slinker det in fel...mycket beror på hur OCR registreringen kan missats, sen får man manuellt åtgärda dom :)

..nån kan helt enkelt betalat med på felOCR...så vi har fått fel summa på fel order..o vid bokföringen upptäcks det och fixas..först efter det får man manuellt ut med påminnelsen :) sånt händer tyvärr :/

men oftast funkar det :)

ha de kalas!

Ken

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Binder det mesta själv. Men ibland ids jag inte. Så det händer att det blir en beställning från flugor.se

Grymt bra kvalitet må jag säga!

Gillar att man kan handla på faktura. Missade att betala en faktura fick då ett samtal från firman som påminnelse

istället för att låta det gå direkt till inkasso. så behåller man kunder! Tack för det!!!! :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ta t ex Superpuppan. På en hård dubbad underkropp , har hacklet sämre hållbarhet än på en lite lösare. Om hacklet dessutom motlindas med tunn nylon håller den minst det dubbla antalet fiskar. De från Flugor.se kanske inte håller lika bra.

En Husmaskimitation i sten , behöver bara slå i vid bakkastet , så har den en tendens att spricka. Om den inte är limmad eller säkrad med silicon eller golvlack.

Att tvinna ,  limsäkra , eller säkringslinda påfågelherl kan hjälpa och rädda till längre livslängd. Men ofta förändrar det utseendet lite. Likadant med hackel , vare sig kroppslindat eller parachute.

Om flugor kostar en tia , kan det väl accepteras att det går sönder en del. Har man dessutom chans till reklamation , vad vill man mer ? Har någon fått en fluga av mig , finns garanterat ingen garanti !

Har en del Sameo askar till gästande , enkelt och smidigt. Dessutom behöver jag inte offra mina egna ! Annat än just Superpuppor och Husmaskar !

Ibland räcker tiden inte till , att fylla askar till olika utflykter. Finns inte hjälp att få av bekanta , köper jag nog hellre en ask , än är utan. Är den dessutom prisvärd , blir väl valet lätt ?

Så numera sitter det nog ett par gånger om året , en Kinabunden fluga på min tafs :blink:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...