Hoppa till innehåll

Recommended Posts

Publicerat (redigerad)

Hm. Vill du ha motiveringar också?

Mungipan bakom ögats mitt, den karaktäristiska blå fläcken kan skönjas, inga vita fenkanter, prickar nedanför sidolinjen och på ryggfenan, ganska gott om röda prickar, gulaktig buk, grov stjärtspole...

(Personligen har jag en också en helt ovetenskaplig teori om att storleken på fettfenan kontra storlek på fisken indikerar att det är en fisk som haft lägre tillväxtgrad än en havsvandrad fisk)

-Öring, stationär i sötvatten, sannolikt klarvatten- eller siltälv...

Säg var nu!

Redigerad med Troutman
  • Like 1
Publicerat

Nä, någon tigeröring är det inte..... jag tänkte mer på diskussionen om öring och röding kan fortplanta sig eller inte. :-)

Troutman har nog rätt. Öring från klart vatten.

Publicerat

Klart imponerande analyser från många av er. Flera som tom. prickade in rätt älv. Sunray var ju först så han får väl ses som vinnare. Öringen är alltså tagen i driva. Till saken hör att jag själv inte var säker på vad det egentligen var för fisk. Dessutom så påstod en lokal fiskeprofil att det helt klart var en kludd (lokalt namn på drivas havsöring). Vet egentligen inte var han fick det ifrån, men så sa han iaf.. Vem vet den kanske bestämmer sig för att vandra ut i havet i morgon och då blir det ju en kludd:) Skitsamma en riktigt vacker fisk är det iaf.