Hoppa till innehåll

Simms G3-vadare eller Simms Guide-vadare?


Joffe

Recommended Posts

Det är dags att investera i ett par nya vadare, och jag har bestämt mig för att testa Simms för första gången. 

Jag undrar vilka fördelar och nackdelar det finns mellan Simms G3 och Simms Guide? Någon av dessa två kommer det att bli, jag hoppas att ni kan hjälpa mig att välja. :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Äger inga Simms vadare själv, men en säljare har sagt att det är exakt samma vadare bortsett från fickan på G3.

"The Simms Guide Waders are actually on closeout for 20% Off. They are $40 cheaper than the G3 Guide Waders. It is the same exact wader, except without the front hand pocket."

Om det stämmer eller inte vet inte jag, någon annan kanske har mer information om detta.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Finns en gammal tråd där dessa två jämförs.

Skillnaderna är (om jag minns rätt) att guide saknar magfickan samt har tre lager på baksidan av benen ist. för fem runt om som g3 har.

Har själv guide-modellen och är mycket nöjd.

I mitt tycke ett par perfekta allroundvadare som andas lagom bra och isolerar lagom bra när det är kallare. Tycker också det är skönt att slippa fickan när jag vadar djupt eller har byxorna nedvikta vid varmt väder.

Redigerad med moonshadow
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...