Hoppa till innehåll

Hopper, Loikka eller Mako


Creek

Recommended Posts

Jag är på gång att skaffa mitt första par vadare. Det kan bli ett par Vision Kura med skor.

Jag har inga erfarenheter av vadarkängor så jag söker lite synpunkter på om jag ska välja

Hopper, Loikka eller Mako i vadarpaketet.

Någon som kan bidra med lite erfarenheter?

 

Och vilken typ av sula? Filtsula eller gummisula med dobbar?

Bägge varianterna har väl sina för och nackdelar.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag är lite emot dobbar. Visst kanske det är bättre fäste men det blir märken där man går, jag menar inte att det blir fotspår för det blir det med eller utan dobbar. Metallen river på sten, grenar och golv. Var på ett ställe där det kom in en kille till fiskelodgen med dobbar han gjorde vackra märken i golvet................. Killen bakom disken så rött och sa kan du läsa!!! Det står en stor skylt på dörren att dobbar/dubbar är förbjudet.

Ang. Modell har jag inget att säga. Kör med ett par Simms RiverSheed nu hade Vision Extreme innan och de höll i 6 år.

Redigerad med TedU
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Loikka är en väldigt bra sko. Greppet med dubben är super och stabiliteten i skon är kanon. Måste man välja (vilket jag helst inte vill) skulle jag kanske ta den med dubb just för greppet i knivigare miljöer men den utan dubb är väldigt bra den med. Den stora fördelen med ren gummisula utan dubb är att man slipper ta av sig skorna så fort man ska gå upp för en trapp eller in i ett hus.

Skulle jag betygsätta skon blir det full pott oavsett med eller utan dubb.

Jag har kört den med dubb en hel säsong och den utan dubb fick jag hem under hösten så det han bli några turer med den med.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Några ord om Hopper. Använde den i princip dygnet runt under min tur från Kautokeino t Karasjok. Totalt jättebekväm! Tågade kanot i vilda strömmar, gick över stock o sten på land, halkade aldrig. Hade filtsula. Lätt sko som torkar snabbt o blir ännu lättare vilket är bra om man ska packa den. Använder den nu till HÖ-fisket i skärgårn, inga problem. Med detta sagt vill jag dock inte dissa några andra dojjor. Lycka till!

Leif K

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Köpte ett par Hopper inför förra säsongen. Bor på västkusten och fiskar mycket. De åkte i soptunnan när säsongen var slut. Den svarta gummiförstärkningen runt skon hade krakelerat fullständigt. Skölde dem efter varje pass. Komforten var dock kanon. Har nu inhandlat Loikka inför kommande säsong.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Barkarby; Så du sov i dina Hopper också? ;) Hur bra håller filtsulan?

niro0330; Vilken typ av sula hade du på dina Hopper och var du nöjd med greppet?

Jag sov inte överhuvudtaget, paddla,fiska,vandra:-) inga problem m filtsulan, och då var d mkt trampande på landbacken oxå.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...