Hoppa till innehåll

xzist

Recommended Posts

Den är under tillverkning just nu. Så kanske om 3v. Jag ska lägga in en rapport när den kommit.

Väldigt trevliga via mail... Tyvärr bara betalning via paypal ännu. Enda negativa är att vikten på rullen ej finns angiven. Jag har då inte hittat det iaf.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Den är under tillverkning just nu. Så kanske om 3v. Jag ska lägga in en rapport när den kommit.

Väldigt trevliga via mail... Tyvärr bara betalning via paypal ännu. Enda negativa är att vikten på rullen ej finns angiven. Jag har då inte hittat det iaf.

Ok ! kanske fel av mig att lägga ut dessa bilder på Hardy-skönheter, inte för klass 5/6 men lite under. Vackra ?  Tight lines ! Steen

post-11411-0-71225600-1418665974_thumb.j

post-11411-0-90626400-1418665990_thumb.j

post-11411-0-90370600-1418666296_thumb.j

post-11411-0-83234200-1418669970_thumb.j

post-11411-0-12038800-1418670072_thumb.j

post-11411-0-74166500-1418670090_thumb.j

Redigerad med sovereign
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Jesper, hur känns Allen-rullen? Precision/glappfrihet, bromssystem etc?

De ligger ju onekligen i ett bra prisläge och är snygga.

Sådär då har rullen äntligen kommit.

Första intrycket är att det är en riktigt stor rulle. Trots att det bara är en 6/9:a så är rullen 11 cm i diameter. Spolbredden är bara 2,8 cm vilket jag gillar. c6ed3804d66a8d47074ebaf6a1717114.jpg

5b4d3e11966dd7044f4ad4e6d3077bdb.jpg

50f5fd453905e1fa0c91ae6293427037.jpg

050a8fface5b405f3afdcd41b5e7230b.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Riktigt snygg rulle Jesper! Diametern är ju rätt fet men hellre stor diameter och liten bredd än tvärtom tycker jag.

 

Hur verkar broms etc?

Ser jag rätt på bilderna, det ser liksom ut som själva spolens "botten" är lite off center?

 

Jo en av orsakerna till att det blev Kraken XLA var ju att det är en XL-arbor och att spolen är smalare så man minskar risken för att linan bygger ojämt på rullen. Bromsen känns bra och man behöver inte vrida som en idiot för att gå från min till max. Den är kanske inte riktigt i klass med Danielsson och det hade jag inte förväntat mig heler. "Klicket" på bromsen är ganska lågmält. Det är även minimalt glapp om man går från att veva in till att bromsen går i. Märken ingen skillnad om jag jämför med min F3W. inget glapp mellan spole och rulle. Jag gillar den stora vevknoppen. Den är riktigt skön faktiskt.

En sak jag upptäckt som jag stör mig på är att den blå knoppen med Allen-symbolen är dit-limmad vilket man kan se om man tittar noga.

 

 

Det stämmer bra att den inte ligger i mitten på spolen. Jag antar att det har har att göra med att man ville ha/behövde mer plats för bromsen/bromshuset.

 

Jag är jättenöjd med rullen och det ska bli kul att pröva den på gäddorna. Den kommer även få följa med till Cuba nästa år. :)

Hade dock Danielsson gjort en XL-arbor rulle hade det nog blivit en sådan istället. 

 

Jesper

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

 

Hade dock Danielsson gjort en XL-arbor rulle hade det nog blivit en sådan istället. 

FW seven-ten har väl nästan identiska mått? Spoldiameter(inner och ytter) samt spolbredd.

Mycket fin rulle den där Kraken, fick min häromveckan =)

Beställde du från easyfly eller allenflyfishing.com?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

FW seven-ten har väl nästan identiska mått? Spoldiameter(inner och ytter) samt spolbredd.

Mycket fin rulle den där Kraken, fick min häromveckan =)

Beställde du från easyfly eller allenflyfishing.com?

Ja rullen har diametern 114 mm vilket är 6 mm större än f3w:n sen går det på 50 m mer backing. Innerdiametern är 71 mm på xla:n och bara 69 på f3w:n.

Köpte rullen på easyfly. Skiljde inte så mycket mellan att köpa rullen i europa och USA.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Hmm halva texten försvann.

Kan inte skylla på Harfin utan väntar tåligt på rullen!

För dom som är ev intresserad av att beställa, så lägger dom på både backing och en lina du väljer.

Snabba på att svara via mail och trevliga.

Enda negativa... Dom har inte gått ut med vikt på rullen och svarade inte frågan när den ställdes på Facebook.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Äntligen har min Harfin rulle kommit... Efter lite problem med material från leverantören!

Rullen väger 150gr utan lina, bromsen är underbar med en liten lätt knarr och justerbar.

Kvalitén känns gedigen och inget glapp.

Livstids garanti.

Har inte testat live ännu.

Tyvärr åkte man på tullavgift... Men för 3k inkl frakt är det ett bra pris.

Fick med några klistermärken och neoprenskydd, även SA backing lina (extra tillval).

post-9607-14297624584544_thumb.jpg

post-9607-14297624813611_thumb.jpg

Redigerad med Kenneth_E
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Äntligen har min Harfin rulle kommit... Efter lite problem med material från leverantören!

Rullen väger 150gr utan lina, bromsen är underbar med en liten lätt knarr och justerbar.

Kvalitén känns gedigen och inget glapp.

Livstids garanti.

Har inte testat live ännu.

Tyvärr åkte man på tullavgift... Men för 3k inkl frakt är det ett bra pris.

Fick med några klistermärken och neoprenskydd, även SA backing lina (extra tillval).

attachicon.gifDSC_0246.JPG

 

Grymt snygg rulle! Att den dessutom känns gedigen och bra gör inte saken sämre. Jag sugen på en racinggrön med alufärgad spole. Jag kanske skulle lägga en order...

 

Hur länge fick du vänta?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Dom ska normalt 6v lev tid. Fick vänta på min sedan i november. Efter strul med råämne.... Och av ngn anledning så gick inte mailen fram. Men gick genom deras hemsida... Skumt.

 

Jag har haft kontkt med Ashleigh Dunsmore (coolt namn!) och använt barton.engineering@bigpond.com. Den har fungerat.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tror man beställer från deras hemsida nu. Det står på deras Facebook sida.

Tyvärr gick tullavgift på 800kr [emoji35]

Man måste ange höger eller vänster vevad. Har inte kollat om det går att ändra.

 

Tullavgiften ligger väl inte mer än på någon hunka? Det är kanske moms du fick betala?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...