Hoppa till innehåll

Loop Rautas


Gurra_science

Recommended Posts

Hej!

 

Det verkar vara snålt med recensioner på just denna Loop-jackan. Är det att den inte är populär eller att ingen köper den av andra anledningar?

 

Jag söker helt enkelt någon som har en Loop Rautas-jacka och kan säga några ord om den.

 

Väldigt tacksam för all input från er alla edgare!

 

// Gustav

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tycker det är en kanonjacka. Rekommenderas.

 

Läs min recension från augusti 2015 här: http://www.edgeflyfishing.com/flugfiske/utrustning/produkttester/item/69-rekommendaug

 

 

Hej!

 

Det verkar vara snålt med recensioner på just denna Loop-jackan. Är det att den inte är populär eller att ingen köper den av andra anledningar?

 

Jag söker helt enkelt någon som har en Loop Rautas-jacka och kan säga några ord om den.

 

Väldigt tacksam för all input från er alla edgare!

 

// Gustav

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Förstår inte riktigt vad du menar nu? Jag använder enbart skaljackor oavsett temperatur.

Fördelen är att man alltid kan anpassa klädseln med hjälp av T-Shirt, underställ, fleece och primaloft. Jackan funkar året om och är lika rätt i skidbacken som i älven.

Blir man blöt torkar jackan blixtsnabbt då det saknas foder.

Det här är en väldigt mjuk och fin jacka med ett mycket snyggt snitt.

Skickat från min IPhone

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag förstår bara inte hur man kan göra en flugfiske jacka utan riktiga vatten täta armslut ??

Gör om gör rätt.

Annars grymt snygg jacka.

 

Håller med - tänkte köpa denna men när jag läser detta får jag nog tänka om.

 

Iofs är ju detta en "hiking jacket" så den är väl inte dedikerad för just fiske som Laino är.

Redigerad med wayney
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det här är ju en bra grej att lyfta oavsett tillverkare.

Jag vet att exempelvis svenska Klättermusen jobbar väldigt aktivt med de här bitarna men i övrigt är jag dåligt insatt. Kollar man på just Loops nya jackor har jag fått för mig att det är Sail Racing som gör dem så där kanske man kan finna något?

 

Här är en intressant sida om man vill vara med och påverka det här: http://detox-outdoor.org/sv-SE/

 

 

När Loops jackor ändå diskuteras så har jag några frågor....

Är impregneringen fluorfri?

Vad är det för typ av impregnering?

 

Fann ingen fakta på Loops hemsida.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har du sett pm Gurra?

(har inget att sälja).

Haft fullt upp med att hitta en bra deal! Tack för infon iaf! Det blev en i medium storlek.

 

John Norris UK har dem på rea för 200 pund just nu.......och hittar man inte rätt storlek där så kör Skittfiske just nu kampanj på jackan för 2999 kr...

 

/S

Hittade också dessa. Då jag även skulle köpa simms vadare och boots fick jag till en riktigt bra deal hos El-ge i Göteborg! Tack för tipsen iaf!

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
16 hours ago Chrglx sa:

Bra reviews. Har beställt en. 

Tror inte du kommer ångra dig. Nedan är vad jag tycker om jackan,

  På 2017-01-10 at 13:05 maxons sa:

Så blev det en Loop Rautas till slut :P Ångrar mig inte en sekund. Det var precis en sådan jacka jag var ute efter. Lite vikt, mjuk och följsam och inget prassel. Denna kan jag verkligen rekommendera.

Min North Face jacka kommer till användning den med så det var heller inget "dåligt" köp, men det är en otrolig stor skillnad på dessa två jackor.

Köpte M och är 177 och 75 kg

En liten bedömning av Loop Rautas jackan....

Varit och fiskat i Eira veckan innan midsommar och det var växlande väder de två första dagarna. Sol och ca 18 grader gjorde att jag bar endast en tunn H/H funktionströja under jackan. Det blev varmt men jag öppnade dragkedjan helt och knäppte de två knapparna som håller ihop jackan då den är helt öppen och det gjorde susen.

Resten av veckan var det både duggregn och ihållande regn och runt 11 grader. Då bar jag H/H tröjan och Guidelines Hood under och det var en perfekt kombination. Andades bra och helt torr efter flera timmar i regn. 

Hade även en dag en tunnare dunjacka under utan att det påverkade andningsförmågan då det ibland blev relativt långa promenader med lite svettningar som följd.

Fickorna rymmer mer än man tror och alla dragkedjor är lätta att komma åt och öppna och stänga.

Är det ngn skulle vilja tillägga på jackan så är det ngn typ av retract med elastiskt snöre/wire som man kan hänga typ klipparen i.

Annars är jag i alla fall nöjd med jackan och tycker det är ett bra köp.

Nilsson reacted to this

 
  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...