Hoppa till innehåll

Simms Vaportread


Pering

Recommended Posts

Jag tänkte slå till på ett par Simms Vapor vadarskor så jag undrar vad ni har för erfarenheter av denna modell? Gummiblandningen Mega Grip tillsammans med Vaportread sulan låter lovande greppmässigt men hur upplevs skon i skarpt läge? Behöver man komplettera med dubbar? Skorna ska användas vid kustfiske. 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har dem sedan ett par säsonger tillbaka efter att sett denna recension:

http://seatroutguidefyn.dk/simms-vapor-boot/

Som Niklas föreslår satte jag på alumibite cleats och jag märker så fort de börjar bli slitna framåt slutet av säsongen hur greppet blir avsevärt sämre. Aluminiumet gör att tillochmed algbeklädda hällar blir möjliga att gå på. Smått beroendeframkallande och jag är helt frälst. 

I övrigt är det en lite lättare känga än Simms övriga (mer som Pataguccis).Håller de två säsonger till så tycker jag även hållbarheten är godkänd. Rekommenderas! :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det finns åtta ställen per sko där de är avsedda att sitta.

Du skruvar i med vanlig stjärnmejsel och när de sitter ordentligt snurrar bara skruven, ingen risk att du drar för hårt. Tänk bara på att sätta cleatsen åt rätt håll så att skruven kommer ner en bit, annars sliter man på skruvens huvud och cleatsen ramlar av i förtid. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Jag har nu köpt ett par Vapor i stl 12 (46), tycker dock att dom känns trånga med neoprene + tjock ullsocka. Har normalt 10.5/44 i "vanliga" skor. Har kört 12:or på tidigare vadarkängor (Patagonia, Orvis) Vapor är av EEE bredd, alltså bredaste modellen så dom borde inte vara trånga. Är Simms mindre i storlekarna? Ska man gå in dessa eller gå upp en storlek?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Trist när det inte känns helt rätt :/ 

Själv kör jag US 11 på både Patagucci (Rockgrip) å Simms (denna samt övriga modeller jag provat). Har för övrigt allt mellan strl UK 8,5 på klassiska engelska skor till UK 9,5 på outdoorskor från Salomon. 

Har svårt att tro att de kan gås in så mycket att det blir bra, bättre isf att skaffa ett par större och kunna snöra åt dem lite extra. Antar att du inte har butiken nära så att du kan prova strl 13 eller?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...