Hoppa till innehåll

var hittar man material för egna Skagit tips?


Chrglx

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Rio's T-material hade väl heldragen nylonkärna har jag för mig. Gick inte att smälta ihop öglor.

Var i kontakt med Peter Charles efter att ha sett hans videos.

Han rekommenderade  Airflo's T-material. https://pacificflyfishers.com/products/airflo-custom-tips

Tycker de var bättre. Hade liknande kärna som vanlig fluglina, typ flätad. Höljet på T-materialet är Polyurethane. Smälte ihop fina öglor med krympslang.

MOW-tipparna blev kanon. Använd gärna "intermediate" lina att skarva ihop T-materialet. Ankrar bättre än om du använder "flyt" lina, som gärna "halkar ur" ankringen.

Kolla videosarna nedan. Många bra "tips" 

http://www.hooked4life.ca/h4l/video_gallery/welding_videos/welding_videos.html

/M.

 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...

har kollat på bla Rios video hur man använder krympslang. Han drar bort krympslangen när han är klar......Inte riktigt så jag hade föreställt mig att man skall göra. 

Vidare så står det ju tidigare i tråden att Rios spetsar inte funkar med krympslang...

 

RIO - welding a loop in a sink tip

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det gamla t materialet från Rio gick inte att smälta ihop medans det som kom i fjol (?) med mer plast i coatingen går att smälta. Det negativa med det är att Rioś T-8 är grövre än Airfloś T-14 vilket gör att  sjunkhastigheten påverkas. Tunnare spets skär snabbare genom vattnet.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...