Hoppa till innehåll

VARFÖR !


Bullta

Recommended Posts

Tar det en sån jävla tid innan man får hem grejorna, när man har beställt från en svensk sportfiskebutik på nätet, va ?  >:(

När jag beställt från England och USA, har det bara tagit 3 respektive 7 dagar att få hem grejorna,

som dessutom är mycket billigare.  :D  Här tar det ju för fan två veckor, minst.  >:(

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kan bero på att svenska butiker/shoppar inte kan hålla allt i lager. De har inte samma kapacitet på kundunderlaget samt att de måste betala moms på det mesta.

När "vi" fiskare köper från utlandet kommer förmodligen priserna i Sverige att öka och frakttiderna bli ännu längre.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest Norrlandsfiskarn
Tar det en sån jävla tid innan man får hem grejorna, när man har beställt från en svensk sportfiskebutik på nätet, va ?  >:(

När jag beställt från England och USA, har det bara tagit 3 respektive 7 dagar att få hem grejorna,

som dessutom är mycket billigare.  :D  Här tar det ju för fan två veckor.  >:(

håller dom inte på beställningarna tills det är tillräckligt många oxå? eller att dom har ett datum varje månad när dom skickar beställningarna.. :-

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vad är det som tog 2 månader att skicka ....hela affären eller då kan jag förstå!....he he ....du kanske bara har blivit bortglömd....

Lite flugbindningsmaterial, har hållit viss mailkontakt - på mitt initiativ, den där som har affärn verkar inte se nåt konstigt i det hela.

nätack, tamefan om jag inte börjar hålla med Beretta....LB - skitbutik, det enda som kan få mig att ändra den uppfattningen nu är att han skickar prylarna gratis med en handskriven ursäkt, men det lär knappast hända...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Dels e det butikernas fel att det är så kass service, men dom värsta råttorna är grossisterna som lägger på massa vilket resulterar i högre priser, tycker det är kul att se Daniesson tog steget ifrån Loop............effekten ser man ju bara på prisbilden vilket gynnar OSS som verkligen fiskar.

Har besökt dom flesta affärerna i GBG och dom e inte sanna, nästa ingen av dom fiskar..........det räknas bara pengar, dom har ingen kunskap om vad det är dom säljer förrutom LOOP rullar och vision, men när man pratar linor, tafsar kläder m.m.........a då känns det som att dom bara kollat in produktkatalogen och säger vad som redan står!!!

Tror det är bra att VI fiskar börjar gynna andra så att dom fattar att det gå att handla sina grejer från annat håll.

Tex........ORVIS ungefär 9000, vem fan köper det när man kan köpa det från England för 5800, samma produkt samma garanti........troligtvis går även ett garantiärende fortare från england än här hemma.

Lämnade in ett Scottspö hos Berqvist som skulle skicka det för service samt lite reparation, tog 4 månader sen frågade jag vart spöt tagit vägen.........förlåt jag glömde ditt spö, det ligger här på kontoret.

Asså sådana här misstag får man inte göra som handlare...... :-

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har väntat i två månader på saker från LB flugfiske. Nu är det färdigväntat och av rara snälla ord finns inga kvar....

Jag har väntat på produkter från LB sedan Mässan förra våren.....Idioterna har skickat faktura 2 ggr ÄVEN fast jag betalade på mässan (dom skulle skicka direkt)...... Sedan när jag påpekade detta så skickade dom iaf en ny faktura...och fortarande inga prylar....När jag för hundrade gången påpekade detta i telefon till dom och undrade var i helvete mina prylar var så säger dom att de har utgått ur sortimentet och dom har svårt att få tag i nya..... Då ber jag dom fara åt... och säger åt dom att skicka mina pengar......Har nu efter 1,5 månad fortfarande inte fått mina pengar....

SERIÖST LB, SERIÖST...... Fan vad lack jag är på dom dårarna....Handla aldrig där!!

>:( >:( >:(

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har väntat på produkter från LB sedan Mässan förra våren.....Idioterna har skickat faktura 2 ggr ÄVEN fast jag betalade på mässan (dom skulle skicka direkt)...... Sedan när jag påpekade detta så skickade dom iaf en ny faktura...och fortarande inga prylar....När jag för hundrade gången påpekade detta i telefon till dom och undrade var i helvete mina prylar var så säger dom att de har utgått ur sortimentet och dom har svårt att få tag i nya..... Då ber jag dom fara åt... och säger åt dom att skicka mina pengar......Har nu efter 1,5 månad fortfarande inte fått mina pengar....

SERIÖST LB, SERIÖS...... Fan vad lack jag är på dom dårarna....Handla aldrig där!!

>:( >:( >:(

de där sk webshoparna har en hel del att lära av sina internationella motsvarigheter  >:(

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag blir lite orolig när jag läser denna tråd, jag har beställt lite flugbindningsmtrl och verktyg från LB för några veckor sedan. Jag vill inte vänta på

dessa några månader, då är fiskesäsongen i full gång och då kommer jag inte att sitta och binda flugor. Det vill jag göra nu!

Det kanske är en god ide att ringa kolla min beställning...

Jag beställde lite mtrl från Siman Fly Shop i helgen och jag fick ett svar från Jan Siman på söndag att han skulle skicka grejorna på måndag!

Förhoppningsvis så kan jag hämta dessa grejor på posten idag.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Siman kan jag varmt rekommendera....har funkat perfekt, dock kan det ta ett par dagar ibland pga frakten, men man får alltid svar på när det är skickat osv. Bra service mao, men så är det ju en utländsk firma oxå.... ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Lite flugbindningsmaterial, har hållit viss mailkontakt - på mitt initiativ, den där som har affärn verkar inte se nåt konstigt i det hela.

nätack, tamefan om jag inte börjar hålla med Beretta....LB - skitbutik, det enda som kan få mig att ändra den uppfattningen nu är att han skickar prylarna gratis med en handskriven ursäkt, men det lär knappast hända...

Öhhh, när har jag sagt att LB är en skitbutik??
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Siman kan jag varmt rekommendera....har funkat perfekt, dock kan det ta ett par dagar ibland pga frakten, men man får alltid svar på när det är skickat osv. Bra service mao, men så är det ju en utländsk firma oxå.... ;)

Jag kan bara hålla med, paketet kom med posten idag. Beställt en del nytt material, O.E. Caddis Legs, Magic Shrimp Pearl Strips mm. som kan vara svårt att få tag på i Sverige.

LTJ, kan du rekommendera något speciellt material från Siman? Kan vara bra att veta tills nästa gång jag beställer!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag kan bara hålla med, paketet kom med posten idag. Beställt en del nytt material, O.E. Caddis Legs, Magic Shrimp Pearl Strips mm. som kan vara svårt att få tag på i Sverige.

LTJ, kan du rekommendera något speciellt material från Siman? Kan vara bra att veta tills nästa gång jag beställer!

Jag gillar deras Mayflykroppar samt dubbingtrådarna, har inte beställt så överdrivet mycket därifrån då frakten kostar en del, men det som jag har fått har varit kanon!

Och åter till tråden....LB = SKITBUTIK.... ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har väntat på produkter från LB sedan Mässan förra våren.....Idioterna har skickat faktura 2 ggr ÄVEN fast jag betalade på mässan (dom skulle skicka direkt)...... Sedan när jag påpekade detta så skickade dom iaf en ny faktura...och fortarande inga prylar....När jag för hundrade gången påpekade detta i telefon till dom och undrade var i helvete mina prylar var så säger dom att de har utgått ur sortimentet och dom har svårt att få tag i nya..... Då ber jag dom fara åt... och säger åt dom att skicka mina pengar......Har nu efter 1,5 månad fortfarande inte fått mina pengar....

SERIÖST LB, SERIÖST...... Fan vad lack jag är på dom dårarna....Handla aldrig där!!

>:( >:( >:(

Inte nog med det, dom har mage att ta 1800 Kr för en beg Midge oxå.  >:(

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Varje gång jag beställt via mail så har det strulat på ett eller annat sätt, men då man beställer via telefon från samma ställen så krånglar det nästan aldrig! Har ingen förklaring till detta fenomen men har hört att flera andra har samma erfarenhet!

Jag beställer aldrig via mail nu!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

det är ju lite märkligt då ett mail borde vara lättare att följa när dom packar ner varorna, än en lite handskriven kladdlapp från ett telefonsamtal!

Men logiskt har det aldrig varit med dessa handlare.... :-

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...