Hoppa till innehåll

Bilder Gäddor och Gäddflugfiske


decode

Recommended Posts

Tycker personligen att det är skitläskigt att stoppa in näven i en gäddkäft och använder därför konsekvent en käfttång jag smidde för ett tag sen.

Innan det har jag använt håv och den var dels bökig att ha med och så skulle man få upp munnen på gäddan...

Nej,med tången får jag ett bra och stadigt grepp snabbt och enkelt,det är lätt att lyfta gäddan och få ur flugan fort,det känns bäst för mig,då är den snabbt åter i vattnet när jag inte behöver fumla och vara rädd om fingrarna :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

Sådärja, två första gäddorna på fluga avverkade. 

Den första, en stor mäktig best på säkert flera gram (ungefär som en banan) var ett lagom sånt där "dags för torra byxor"-ögonblick, jag skulle ju bara testa gången på en boobyfluga i strandbrynet. 

 

Den andra var lite mer matig dock, så den fick tillochmed vara med på bild. Första "riktiga" gäddan ska väl få vara det tycker jag, även om 2,8 kg inte är jättemycket att skryta med... men det kommer fler. :D

 

 

post-13692-0-05007900-1374047069_thumb.j

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 5 months later...

Tack! Jag hade verkligen ett kanonfiske idag. 9,8 6,0 och 5,2. Hade nog gått att få fler men var helt slut efter att ha trampat runt med flytringen flera timmar i den starka vinden.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Redigerad med Tallbom
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 3 months later...
  • 1 month later...

Gädda 10450 gram.

Längd glömde tyvärr mäta den då jag ville sätta tillbaka den så snart som möjligt men mellan ca 110-115 cm.

Fångstplats Stockholms skärgård.

Fångade den på en egenbunden fluga från flytring.

Fisken högg redan efter 10-15 minuter och var första fisken för dagen. Fick totalt 6 gäddor och strax efter denna fick jag även en gädda på 100+ som vägde ca 6 kg.

post-7342-0-91696700-1414625288_thumb.jp

post-7342-0-21978600-1414625298_thumb.jp

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...