Hoppa till innehåll

Mitt bästa köp!


Recommended Posts

Finns ju ett sämsta så varför inte ett bästa? :)

Tänkte mej att ni skriver om sånt som har gett er mycket inom fisket i materialväg å kanske även plattser ol! :D

Själv börjar jag med Danielsson rullar vilket jag har 2st 8-12 å 2st 11-14 å nu ska jag skaffa lite mindre storlekar åxxå!

Och jag är så nöjd med dessa så jag undrar om det finns nåt bättre att köpa faktiskt!!! :)

(Tänkte åxxå att här kan jag och andra få lite goa tips om vad folk upplever som riktigt bra och varför!)

En tanke bara! ::)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mina absolut bästa spenderade pengar inom fisket: Gick laxskolan hos Göran Andersson. Lärde mig så mycker under den veckan som inte går att köpa till sig, samt fick super bra kontakter o kompisar  :)

Men i material väg så var det mitt första tvåhandspö. Ett Ron Thompson spö. Spöt sög men det va det som fick mig in på min flugfiske karriär.

Bästa köp som jag även idag gillar är min Loop 3w rulle. Älskar Traditional rullarna.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Eagle Rotating Vise för drygt 300 spänn ligger högst på "bästa köp"-listan. Mycket tvivelaktig kvalitet med dåligt stål och skruvar med egen vilja och det tog inte lång tid till första uppgraderingen. Men det var ändå "inkörsporten" till rotationsstäden... och sedan dess binder jag inte på något annat än rotationsstäd. (Det enda stationära städ jag har, används till stopp för att hålla skivan på plats på flugbindarbänken.)

Efter fyra uppgraderingar har jag stannat vid Dyna-King Barracuda DeLuxe... min lilla(?) älskling. ;D

/Niclas

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

:D Det handlar ju inte om pengar jämt utan vad var och en är nöjd med! :)

Underbart helt enkelt å jag tror att det här kan ge tipps åt alla håll! :)

Sista städet jag köpte var från Indien med sådan där snabbfjäder och jag har betydligt dyrare å finare städ-

men numer använder jag bara det! Runt 400 spänn ! :D

Jösses dyrast känns inte alltid bäst! ::)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

:D Det handlar ju inte om pengar jämt utan vad var och en är nöjd med! :)

Underbart helt enkelt å jag tror att det här kan ge tipps åt alla håll! :)

Sista städet jag köpte var från Indien med sådan där snabbfjäder och jag har betydligt dyrare å finare städ-

men numer använder jag bara det! Runt 400 spänn ! :D

Jösses dyrast känns inte alltid bäst! ::)

Det är ju det jag säger... nu är jag nöjd. Alla andra städ jag haft har varit oergonomiska, varit av dålig kvalitet eller helt enkelt inte passat mig. Men det gör Barracudan och jag är nöjd för att det har vad jag vill ha... inte för att det är dyrt. Jag har provat dyrare städ än det utan att vilja ha dom. Hade det kostat 500 spänn hade jag varit ännu nöjdare, för då hade jag sparat pengar.

Jag ifrågasätter inte varför du behöver Danielssonrullar för att vara nöjd när jag är nöjd med min Vision Koma för under tusenlappen... så dra in taggarna du med, Jag gillar mitt städ av samma anledning som du gillar ditt... det har vad jag vill ha och jag trivs med det.

/Niclas

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är ju det jag säger... nu är jag nöjd. Alla andra städ jag haft har varit oergonomiska, varit av dålig kvalitet eller helt enkelt inte passat mig. Men det gör Barracudan och jag är nöjd för att det har vad jag vill ha... inte för att det är dyrt. Jag har provat dyrare städ än det utan att vilja ha dom. Hade det kostat 500 spänn hade jag varit ännu nöjdare, för då hade jag sparat pengar.

Jag ifrågasätter inte varför du behöver Danielssonrullar för att vara nöjd när jag är nöjd med min Vision Koma för under tusenlappen... så dra in taggarna du med, Jag gillar mitt städ av samma anledning som du gillar ditt... det har vad jag vill ha och jag trivs med det.

/Niclas

Inga taggar här alls! ;) Skitkul att du är nöjd! :)
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...