Hoppa till innehåll

Landinare?


jakobj

Recommended Posts

Så här ser originalet ut, bundet av Landin själv:

greenlandin.jpg

Jag trodde att jag hade mönstret, men jag hittar det inte. Återkommer om det dyker upp...

Tackar tackar! Har för mig att jag sett en bild i Flugfiske för alla på en modifierad med ben pekande även framåt. Kan det stämma?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag hittade mönstret:

Tag: Silvertinsel

Butt: Flou gul antrongarn

Stjärt: Flou gul slf hanks

Kropp: Halva holo silver braid andra halvan chartreuse ice dubbing varvat med lime gröna gummiben ca 8 st

Ribbing: Silver tinsel

Fronthackel: Pärlhöna

Vinge: Undervinge självlysande slang, uppstripad ca 7 -8 strån (man får dra i dom lite så att dom blir rakare) Svart räv eller dog varvat med grön angelhair, rainbow flash och mirage flash och sist 2-3 strån påfågelsherl

Kinder: Om så önskas odlad djungeltupp.

Huvud : Svart eller chartreuse cone

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 8 years later...

Hej, jag fortsätter den här tråden

Jag kommer ihåg att jag läste en artikel för många år sedan av drugge tror jag det var. Den handlade om landinartuben med gummiben i alla riktningar. Var det i allt om flugfiske kanske?  Vet någon vilket nr det var? 

 

Jag vill se en bild med originalet av landin själv, eller om någon vet hur Drugges variant ser ut. Jag vet att det finns beskrivningar i andra trådar, men jag vill gärna ha hela artikeln om det går☺️

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2017-04-29 at 21:53 es sa:

Hej, jag fortsätter den här tråden

Jag kommer ihåg att jag läste en artikel för många år sedan av drugge tror jag det var. Den handlade om landinartuben med gummiben i alla riktningar. Var det i allt om flugfiske kanske?  Vet någon vilket nr det var? 

 

Jag vill se en bild med originalet av landin själv, eller om någon vet hur Drugges variant ser ut. Jag vet att det finns beskrivningar i andra trådar, men jag vill gärna ha hela artikeln om det går☺️

Tjena es.....mönstret på på en nyare modifierad Landinare finns i AOF nr 3 2008.

Här kommer mönstret.

Tub: Medium fluorgul

Bindtråd svart 12/0

Förtyngning : Tungstensark

Tag: Silvertinsel

Stjärt : Orange fluorofiber

Kropp : Bakre halvan Electra braid, Polar chenille chartreuse, Ice dubbing chartreuse.

Ribb : Silvertinsel

Kroppshackel : 6 st grizzly barred rubberlegs, medium chartreuse.

Vinge : Undervinge uppstripad självlysande slang grön, 5-7 fibrer, svart hund, angelhair pearl oliv, mirage flash, 2-3 påfågelhearl, flashabou pearl grön

Fronthackel : Svart häger samt grön pärlhöna

Sidor : Djungeltupp , valfritt

Huvud : Grönlackat

Antenner : 2 st grizzly barred rubberlegs pekande snett framåt.

Beskrivningen på hur den binds är lång så ni får klura lite själv .  Lycka till !

 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

3 hours ago Brynka sa:

Tjena es.....mönstret på på en nyare modifierad Landinare finns i AOF nr 3 2008.

Här kommer mönstret.

Tub: Medium fluorgul

Bindtråd svart 12/0

Förtyngning : Tungstensark

Tag: Silvertinsel

Stjärt : Orange fluorofiber

Kropp : Bakre halvan Electra braid, Polar chenille chartreuse, Ice dubbing chartreuse.

Ribb : Silvertinsel

Kroppshackel : 6 st grizzly barred rubberlegs, medium chartreuse.

Vinge : Undervinge uppstripad självlysande slang grön, 5-7 fibrer, svart hund, angelhair pearl oliv, mirage flash, 2-3 påfågelhearl, flashabou pearl grön

Fronthackel : Svart häger samt grön pärlhöna

Sidor : Djungeltupp , valfritt

Huvud : Grönlackat

Antenner : 2 st grizzly barred rubberlegs pekande snett framåt.

Beskrivningen på hur den binds är lång så ni får klura lite själv .  Lycka till !

 

Dundertack för hjälpen, detta är underbart med edge:)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...