Publicerat September 18, 201114 yr comment_1473817 Hösten kommer Trädens färger skiftar Ljusstakarna tas fram Det dricks te under en filt i soffan Höstens tid Mys tid Myser i soffan med min gravida fru Väntar med spänning på ett eventuellt hus/radhus köp Spännande om man får en tjänst eller fortsatt vikariat Med sorg i hjärtat inser jag att snart är fisket slut för denna säsong Flugfisket vill säga Det finns ju även vinter fiske Kanske dags att Jörgen Danielsson får skicka en invit till detta Men än så länge är det isfritt och så länge det är isfritt går det att presentera en fluga för en vakande öring eller båge tänker tillbaka på vad som hänt detta år Massor: Ny stad Nytt jobb Nya vänner Nya fiskeplatser Nytt barn på väg förunderligt vad livet bjuder på för överraskningar för ett tag sedan kunde jag aldrig i min vildaste fantasi tänka mig att bo i Falun Det var ju umeå som gällde men nu är jag här för att stanna här för att få dom däringa dalmasarna att inse att Jonas är king här för att rota mig ROTA mig Rotälven saknaden är stor en vacker älv med vackra öringar och vackra harrar Nästa år då ska den besökas igen och hoppas att hon visar sig från sin bästa sida för det måste vara en hon en sådan vacker skapelse måste vara "kvinnlig" måtte hon låna mig en fin öring eller två en vacker harr lånar hon mig garanterat men bara till låns den återsläpps genast en skapelse från en vacker älv är endast till låns det borde alla inse avslutar mina tankar med några ord från min favorit författare Norman Mclean "Like many fly fishermen, I often do not start fishing until the cool of the evening. Then in the Arctic half-light of the canyon, all existence fades to a being with my soul and memories and the sounds of the Big Blackfoot River and a four-count rhythm and the hope that a fish will rise." I am haunted by waters Redigerad September 19, 201114 yr med Jonas "But when I am alone in the half light of the canyon all existence seems to fade to a being with my soul and memories. And the sounds of the Big Black Foot River and a four count rhythm and the hope that a fish will rise. Eventually, all things merge into one, and a river runs through it. The river was cut by the world's great flood and runs over rocks from the basement of time. On some of the rocks are timeless raindrops. Under the rocks are the words, and some of the words are theirs. I am haunted by waters." Rapport
Publicerat September 18, 201114 yr comment_1473820 Hösten kommer Trädens färger skiftar Ljusstakarna tas fram Det dricks te under en filt i soffan Höstens tid Mys tid Myser i soffan med min gravida fru Väntar med spänning på ett eventuellt hus/radhus köp Spännande om man får en tjänst eller fortsatt vikariat Med sorg i hjärtat inser jag att snart är fisket slut för denna säsong Flugfisket vill säga Det finns ju även vinter fiske Kanske dags att Jörgen Danielsson får skicka en invit till detta Men än så länge är det isfritt och så länge det är isfritt går det att presentera en fluga för en vakande öring eller båge tänker tillbaka på vad som hänt detta år Massor: Ny stad Nytt jobb Nya vänner Nya fiskeplatser Nytt barn på väg förunderligt vad livet bjuder på för överraskningar för ett tag sedan kunde jag aldrig i min vildaste fantasi tänka mig att bo i Falun Det var ju umeå som gällde men nu är jag här för att stanna här för att få dom däringa dalmasarna att inse att Jonas är king här för att rota mig ROTA mig Rotälven saknaden är stor en vacker älv med vackra öringar och vackra harrar Nästa år då ska den besökas igen och hoppas att hon visar sig från sin bästa sida för det måste vara en hon en sådan vacker skapelse måste vara "kvinnlig" måtte hon låna mig en fin öring eller två en vacker harr lånar hon mig garanterat men bara till låns den återsläpps genast en skapelse från en vacker älv är endast till låns det borde alla inse avslutar mina tankar med några ord från min favorit författare Norman Mclean "Like many fly fishermen, I often do not start fishing until the cool of the evening. Then in the Arctic half-light of the canyon, all existence fades to a being with my soul and memories and the sounds of the Big Blackfoot River and a four-count rhythm and the hope that a fish will rise." I am haunted by waters Tack för en härlig beskrivning av din period i livet. Nyss hemkommen från en vecka i Dalafjällen där vattenstånd omöjliggjorde fiske, men där vi i stället det gott på andra sätt, kom ändå vemodet eftersom vi befinner oss på den sk döhalvan. Vid brasan på kvällarna undrade vi, hur många sådana här stunder har vi kvar tillsammans. Men vattnen är fortfarande öppna, samtidigt som vi blickar mot nästa härliga säsong. Livet är ändå bra gott! Rapport
Publicerat September 18, 201114 yr Författare comment_1473821 välkommen upp till dalarna nästa säsong när förhoppningsvis vattnet är lägre älvdalen är ett toppen ställe, när vattnet går "normalt" tack/jonas "But when I am alone in the half light of the canyon all existence seems to fade to a being with my soul and memories. And the sounds of the Big Black Foot River and a four count rhythm and the hope that a fish will rise. Eventually, all things merge into one, and a river runs through it. The river was cut by the world's great flood and runs over rocks from the basement of time. On some of the rocks are timeless raindrops. Under the rocks are the words, and some of the words are theirs. I am haunted by waters." Rapport
Publicerat September 18, 201114 yr comment_1473833 Poesi Root! Förlåt dem, de vet inte vad de gör! Fd. Global Moderator Årets Edgare 2012 Veritas liberabit vos Rapport
Publicerat September 18, 201114 yr comment_1473834 Men lilla gubben då.......vad vackert du skriver. Jan Fridh. -64:a från Mora boendes i Orsa. Fiskar helst norrut. Fiska bör man annars dör man. Och helvete om nån försöker hindra mig.... Rapport
Publicerat September 18, 201114 yr Författare comment_1473861 tack tack "But when I am alone in the half light of the canyon all existence seems to fade to a being with my soul and memories. And the sounds of the Big Black Foot River and a four count rhythm and the hope that a fish will rise. Eventually, all things merge into one, and a river runs through it. The river was cut by the world's great flood and runs over rocks from the basement of time. On some of the rocks are timeless raindrops. Under the rocks are the words, and some of the words are theirs. I am haunted by waters." Rapport
Publicerat September 18, 201114 yr comment_1473862 välkommen upp till dalarna nästa säsong när förhoppningsvis vattnet är lägre älvdalen är ett toppen ställe, när vattnet går "normalt" tack/jonas Vi satsar stenhårt på nästa år/Ha det gott! Rapport
Publicerat September 18, 201114 yr comment_1473869 Glömde säga att vi är inne på säsong nr 27 däruppe. Men det läckra, goda och samtidigt frustrerande, är att naturen alltid bestämmer. ödmjukhet är ordet... Rapport
Publicerat September 18, 201114 yr Författare comment_1473870 Glömde säga att vi är inne på säsong nr 27 däruppe. Men det läckra, goda och samtidigt frustrerande, är att naturen alltid bestämmer. ödmjukhet är ordet... så är det det ä'r det som är charmen med det hela men det viktigaste är att få komma ut "But when I am alone in the half light of the canyon all existence seems to fade to a being with my soul and memories. And the sounds of the Big Black Foot River and a four count rhythm and the hope that a fish will rise. Eventually, all things merge into one, and a river runs through it. The river was cut by the world's great flood and runs over rocks from the basement of time. On some of the rocks are timeless raindrops. Under the rocks are the words, and some of the words are theirs. I am haunted by waters." Rapport
Publicerat September 19, 201114 yr comment_1474181 JUpp! Hösten är en härlig tid och du målade upp det bra Jonas En anings piggare samt några hg lättare Rapport
Publicerat September 19, 201114 yr comment_1474186 Tack! Känns inte så illa med höst mer -Jag har haft mitt minsta/sämsta fiskeår hittills i hela mitt liv. Det är tur att det snart börjar ett nytt Edge-presentation http://www.edgeforum...showtopic=91876 Rapport
Publicerat September 19, 201114 yr Författare comment_1474219 tack "But when I am alone in the half light of the canyon all existence seems to fade to a being with my soul and memories. And the sounds of the Big Black Foot River and a four count rhythm and the hope that a fish will rise. Eventually, all things merge into one, and a river runs through it. The river was cut by the world's great flood and runs over rocks from the basement of time. On some of the rocks are timeless raindrops. Under the rocks are the words, and some of the words are theirs. I am haunted by waters." Rapport
Publicerat September 20, 201114 yr comment_1474419 :wub: älskar hösten! Team Happy Smoke member http://www.facebook.com/groups/236568386388854/ Rapport
Publicerat September 20, 201114 yr Författare comment_1474431 det finns en viss charm över den "But when I am alone in the half light of the canyon all existence seems to fade to a being with my soul and memories. And the sounds of the Big Black Foot River and a four count rhythm and the hope that a fish will rise. Eventually, all things merge into one, and a river runs through it. The river was cut by the world's great flood and runs over rocks from the basement of time. On some of the rocks are timeless raindrops. Under the rocks are the words, and some of the words are theirs. I am haunted by waters." Rapport