Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Tips önskas

Featured Replies

Publicerat

Jag och damen tänkte ta en liten roadtrip norröver till sommaren. Kommer väl för de mesta inriktas på just fisket, därför undrar jag om ni har lite tips på vart vi kan åka.

Kravet är vacker natur och öring! Gärna i strömmande vatten.

Hon tänkte att jag skulle lära henne det här med flugfiske, så något som är relativt lättvadat för att slippa tänka på den aspekten. Har kikat lite på Vuoggatjålme och Gimån (stavreströmmen), men binder absolut inte upp mig till dessa två.

Shoot!

Publicerat

på väg upp sväng förbi älvdalen

lättvadet på de flesta ställen

"But when I am alone in the half light of the canyon all existence seems to fade to a being with my soul and memories. And the sounds of the Big Black Foot River and a four count rhythm and the hope that a fish will rise. Eventually, all things merge into one, and a river runs through it. The river was cut by the world's great flood and runs over rocks from the basement of time. On some of the rocks are timeless raindrops. Under the rocks are the words, and some of the words are theirs. I am haunted by waters."

Publicerat

Stavreströmmen är väl inte precis lättvadad ändå, inte heller lättfiskad för nybörjare (dock nog så bra vid tillfälle) Inte heller nåt budgetställe att lägga nybörjarpengar på heller kanske? Men visst fint är där ju!

Catch & Relapse

Publicerat

välkommen upp till Gimån - Stavreströmmen

Cristoffer

Flugfiske Guide / Instruktör i Stavreströmmen / Gimån i Jämtland

Publicerat

Nära och riktigt bra är Rena älven som bjuder på ett fint fiske, experten Tobbe.k medlemmen kan du säkert dra lite tips ifrån...

Grymt kul att jaga öringarna efter älvkanten(inte lättkrokade men skitkul), skrev även ett repotage i flugfiskefeber förra året nr 2 tror jag om mina upplevelser där!

Det finns många fina små öringsåar men många håller dom kärt för sig själva och det får vi leva med tills vi får hållbarare regler för dessa känsliga vatten!

Har du tur kanske du får ett PM av någon som vill dela med sig av sina guldkorn.....

Borrsjöån & Lungsjöån Fly Fishing Club
www.flyfisher.nu

Publicerat
  • Författare

Stavreströmmen är väl inte precis lättvadad ändå, inte heller lättfiskad för nybörjare (dock nog så bra vid tillfälle) Inte heller nåt budgetställe att lägga nybörjarpengar på heller kanske? Men visst fint är där ju!

Men jag är ju inte nybörjare!! ;)

Får se vart det blir, kanske blir att testa lite olika ställen på vägen upp. :)

Publicerat
  • Författare

på väg upp sväng förbi älvdalen

lättvadet på de flesta ställen

Det har jag redan planerat :)

Publicerat
  • Författare

Nära och riktigt bra är Rena älven som bjuder på ett fint fiske, experten Tobbe.k medlemmen kan du säkert dra lite tips ifrån...

Grymt kul att jaga öringarna efter älvkanten(inte lättkrokade men skitkul), skrev även ett repotage i flugfiskefeber förra året nr 2 tror jag om mina upplevelser där!

Det finns många fina små öringsåar men många håller dom kärt för sig själva och det får vi leva med tills vi får hållbarare regler för dessa känsliga vatten!

Har du tur kanske du får ett PM av någon som vill dela med sig av sina guldkorn.....

mja, får se om vi kikar över till Norge. Då kan ju rena definitivt vara något att kika på.

Publicerat

Det har jag redan planerat :)

finns ju nått skit här i närheten av falun också

borrsjöån och lungsjöån

snacka med hagborg :)

"But when I am alone in the half light of the canyon all existence seems to fade to a being with my soul and memories. And the sounds of the Big Black Foot River and a four count rhythm and the hope that a fish will rise. Eventually, all things merge into one, and a river runs through it. The river was cut by the world's great flood and runs over rocks from the basement of time. On some of the rocks are timeless raindrops. Under the rocks are the words, and some of the words are theirs. I am haunted by waters."

Publicerat

borrsjöån och lungsjöån

Man sitter väl inte och åker långt för att fiska P&T?

Nothing lasts forever....

Publicerat

Man sitter väl inte och åker långt för att fiska P&T?

C&R ;)

www.flyfisher.nu

Publicerat

borrsjöån och lungsjöån

Ha ha :D

www.flyfisher.nu

Publicerat

Haha ja varför inte ta en en kurs dag med Jonas H har hört att han kan de där med att kasta när du ändå är på väg uppåt. För jag vet hur lätt de är att lära flickvännen någonting svårt å flugfiske är inte så lätt har jag hört.

Publicerat

Borgafjäll. Saxån och Korpån är lättvadade på sina ställen och bjuder samtidigt på motstånd ibland. Krydda med boende och mat i världsklass på Borgagården. (maten i whiteguideklass, boendet normalt stugboende)

40 och småbarnspappa :D försöker hinna med att nörda på ändå.

stockholms flugfiskecenter

FFF - CCI

Publicerat

Borgafjäll. Saxån och Korpån är lättvadade på sina ställen och bjuder samtidigt på motstånd ibland. Krydda med boende och mat i världsklass på Borgagården. (maten i whiteguideklass, boendet normalt stugboende)

mmm borga är nice

och som du sa maten på hotellet är kanon

sen boendet kan man ju ta en vanlig stuga istället för dyrt hotell

Publicerat

Vojmån, Juktån om man inte vill köra ända hit upp.

"The solution to any problem -- work, love, money, whatever -- is to go fishing, and the worse the problem, the longer the trip should be~John Gierach"

Publicerat
  • Författare

Vojmån, Juktån om man inte vill köra ända hit upp.

Jag tror till 90% att det blir vojmån. Åtminstonde vojmån med omnejd. Kanske tar tältet och beger sig ut i de vilda! :)

Redigerad med Cristoffer

Publicerat

@Klinkhammer. Glöm Hotel Borga, Borgagården har billigare stugor och ÄNNU bättre mat. Tänk, 2 whiteguidematställen i ödemarken och med kanonfiske, helt sjukt ju.

40 och småbarnspappa :D försöker hinna med att nörda på ändå.

stockholms flugfiskecenter

FFF - CCI

Publicerat

Vill du ha vacker natur och öring är Hagborgs, Lungsjöån/borrsjöån ett alternativ. Känslan av vildmark och stora björnar går inte att ta miste på om man säger så. Finns även båge i åarna.

Redigerad med karki

Ett bompass är ingenting!

Publicerat
  • Författare

@Klinkhammer. Glöm Hotel Borga, Borgagården har billigare stugor och ÄNNU bättre mat. Tänk, 2 whiteguidematställen i ödemarken och med kanonfiske, helt sjukt ju.

Tony, kan du inte bjussa på lite info i pm eller så? Det ser faktiskt riktigt intressant ut! Fisket är bra antar jag?

Vill ju att damen ska ha det så bra som möjligt också. Även fast hon faktiskt inte var helt främmande för att bo i tält ute i fjällen.

Publicerat

Boka norrbystrommen själva. Jag och frugan gjorde det i somras. Var nog det bästa vi gjort förutom nordnorgefiske. Ensamma, mycket fisk, vild fisk, underbart boende, ingen vadning, lite buskage på ena sidan av ån. Kan rekommenderas :)

Root! Förlåt dem, de vet inte vad de gör!

Fd. Global Moderator

Årets Edgare 2012

Veritas liberabit vos

Publicerat
  • Författare

Boka norrbystrommen själva. Jag och frugan gjorde det i somras. Var nog det bästa vi gjort förutom nordnorgefiske. Ensamma, mycket fisk, vild fisk, underbart boende, ingen vadning, lite buskage på ena sidan av ån. Kan rekommenderas :)

Men det är väl typ 5000;-/dygn också.. :/

Publicerat

Jadu Christoffer, då är det bara att välja på fina naturupplevelser och golfbanefiske då,, ;)

Publicerat

Det är till och mer än 5k om man ska vara helt själv. Men det är ändå billigare än nordnorge och det är smidigt med barnvagn kring norrbystrommen. Frugan och jag älskar vildmarken i nordnorge men nu är det inte möjligt med två barn. Kan man då unnasig något sådant här så går det inte att sätta ett pris på det.

Root! Förlåt dem, de vet inte vad de gör!

Fd. Global Moderator

Årets Edgare 2012

Veritas liberabit vos