Publicerat May 19, 200917 yr comment_1070834 Hallå på er! Någon av er som fiskar i norra bohuslän? Rapport
Publicerat May 19, 200917 yr comment_1070843 jodå vars tänkte du? Strömstad mm ? http://havsoring.se/ http://tellis-flugfiske.se/ Rapport
Publicerat May 19, 200917 yr Författare comment_1070847 I Strömstad ja, inte så konstigt när jag bor här. En sväng vid Tanum Grebbestad me. Har du fiskat runt här i år? Rapport
Publicerat May 20, 200917 yr comment_1070880 Hade en fiske dag längs med dynekilen i början av aprill. På morgonen vakade det nått så otroligt mycket i närheten av campingen. Det dog dock ut när solen nådde vattnet. Framåt middagstid så kom några stora spiggstim in med efterföljande öring. Lykades dock bara lura en liten stackare på morgonen =( Rapport
Publicerat May 20, 200917 yr comment_1070938 Hallå på er!Någon av er som fiskar i norra bohuslän? Inte ännu men det kommer. Några tips om lämpliga platser? Sett någon havsborre där uppe? Før var det Lensmann og Prest som bestemte, Nå er det It-ansvarlig, Lensmann og Prest Rapport
Publicerat May 20, 200917 yr Författare comment_1071293 Jajjamen klart jag har, i början på säsången är ju "lererna" riktigt bra. Som dynekilen, lindholmen, Galtösundet, mm. Nu och framåt drar han sej ju lite till djupare strök. Runt Saltö och Tjärnö finns ett par platser där stränderna består av lite större sten, det går att vada ut en 3-4meter max sen bär det mot djupare vatten. Det blir fort en 5-10meter djupt, där brukad dom stå och dra. Sen har vi ju Koster, lite bökigt att ta sej dit men väldigt många ställen som håller stor fisk och i princip ingen som sportfiskar där! Vädret verkar ha stor betydelse, sen åxo tidpunkten. Framöver nu så är nog skymningsfiket att satsa på. Skall du neröver är det bara att höra av sej vettu! Rapport
Publicerat May 20, 200917 yr Författare comment_1071295 Hade en fiske dag längs med dynekilen i början av aprill. På morgonen vakade det nått så otroligt mycket i närheten av campingen. Det dog dock ut när solen nådde vattnet. Framåt middagstid så kom några stora spiggstim in med efterföljande öring. Lykades dock bara lura en liten stackare på morgonen =( E´du frö Bullarn? Rapport
Publicerat May 20, 200917 yr comment_1071361 E´du frö Bullarn? Å jä e gammel Strömstabo. / PJ Jag vet inte om jag är ambivalent eller bara har svårt att bestämma mig... Rapport
Publicerat May 21, 200917 yr comment_1071928 Fiskat mycket runt Lysekil på senaste,och fått bra med öring. Prova Sandvik eller Holma, ligger på var sida om Brastad. Kanske inte nordligt nog, men vi har fått bra med fisk däromkring. Även vid färjan i Lysekil har vi haft bra fiske. Mina två bästa fiskar för i år togs i Sandvik. 53 och 55. Var där igår senast och såg många stora öringar, och hade uppe ett par. Dock lite mindre än de vi såg. Lycka till Ps, se till att hitta djuprännan i Sandvik, till vänster när man kommer ner. Där har jag fått samtliga mer eller mindre. Jens http://jmathiasson.blogspot.com/ Rapport
Publicerat August 21, 200916 yr comment_1129588 Finns det några bra ställen runt kungshamn (3mil radie) som fiskar bra på sommaren/hösten? Rapport
Publicerat March 20, 201016 yr comment_1254226 Någon som har koll på isläget i vikarna runt fjällbacka? rapportera gärna här Rapport
Publicerat March 22, 201016 yr comment_1255558 Lyfter denna, verkar som jag får tillbringa en eller två dar här uppe under påsken There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot. ~Steven Wright Nocke Rapport
Publicerat March 22, 201016 yr comment_1255647 Lyfter denna, verkar som jag får tillbringa en eller två dar här uppe under påsken Men va f-n, jag som ska till orust! www.teamcommando.com Nu i viloläge... Rapport
Publicerat March 23, 201016 yr comment_1256018 Jag med, men påskafton o påskdagen blir det där uppe.. Men va f-n, jag som ska till orust! There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot. ~Steven Wright Nocke Rapport
Publicerat March 23, 201016 yr Författare comment_1256302 isläget? Grebbestad och en bra bit ner är det is i vikarna, fjällbacka vet jag inte riktigt. Rapport
Publicerat March 24, 201016 yr comment_1256648 Grebbestad och en bra bit ner är det is i vikarna, fjällbacka vet jag inte riktigt. ok ja då är det ju samma där. hoppas det släpper till påsk o blir solvärme i vikarna! Rapport
Publicerat March 26, 201016 yr comment_1258052 Hur ser det ut med isen i bohuslän just nu? Tror ni det blir någon öringpremiär? MVH Jesper There's never enough time to do all the fly fishing you need! Rapport
Publicerat March 26, 201016 yr comment_1258078 Hur ser det ut med isen i bohuslän just nu?Tror ni det blir någon öringpremiär? MVH Jesper Här runt sotenäs ligger isen i de flesta vikar. Åbyfjorden är frusen senast jag såg den. Gullmarn är frusen ända ut till Lysekil senast jag hörde läget. Även i havstensfjorden och hela vägen ut till Björnesund är det is. Så det ser tungt ut på öringfronten här omkring åtminstone, Kan ju iof hända en del om det blir riktigt milt och kraftig vind i veckan. http://rodbuilding-piratefishing.blogspot.se/ Rapport
Publicerat March 31, 201016 yr comment_1261285 Har en favvo vik, som är isfri inåt land, säg från land tom 1,5m djupet kanske en sträcka på ca 150m, men sedan ligger isen tjock härifrån och 200m utåt tills havet breder ut sig. Skulle vara intressant att höra lite teorier om denna vik är gångbar i helgen ? Har man ingen fluga på tafsen blir luftmotståndet mindre Rapport
Publicerat March 31, 201016 yr comment_1261289 Och jag åker till strömstad till helgen, Någon som har koll på isläget där? //Felix Bor i Kristinehamn. / Wolfland. Rapport
Publicerat March 31, 201016 yr comment_1261295 Och jag åker till strömstad till helgen, Någon som har koll på isläget där?//Felix Tjena Felix. Jag bor i Strömstad och har hyvsad koll på isläget. Något speciellt ställe du vill ha reda på om det är fritt? / Snoxam Flyfishing, the most fun you can do standing up! Rapport
Publicerat April 1, 201016 yr comment_1262027 Tjena Felix.Jag bor i Strömstad och har hyvsad koll på isläget. Något speciellt ställe du vill ha reda på om det är fritt? / Snoxam Sent svarat av mig!!! Men vi ska bo på "Capri" ...... /Felix Bor i Kristinehamn. / Wolfland. Rapport
Publicerat April 1, 201016 yr Författare comment_1262076 Sent svarat av mig!!! Men vi ska bo på "Capri" ....../Felix Tjena, hur har det gått för er idag i Strömstad? /Lennart Rapport
Publicerat April 1, 201016 yr comment_1262131 Tjena, hur har det gått för er idag i Strömstad?/Lennart Åker imorgon Fredag... Sugen som busen. Får hoppas att det inte är is i vikarna, Öring finns det! //Felix Bor i Kristinehamn. / Wolfland. Rapport