Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Switch spön

Featured Replies

Publicerat

Hej

Prova att söka på www.speypages.com

----------------------

Niclas Olsson

Publicerat

Tänk på att de flesta sk switchspön från denna sidan atlanten är egentligen helt enkelt korta tvåhandsspön och är klassade sån sådana. Alltså ca tre klasser över enhandsklassning så denna femman motsvarar känslan av en åtta enhands och kastar således klumpar på ca 19gram. Det är ingen ordning på klassningarna längre och jag vet inte hur insatt du är i detta men för att undvika "felköp" så kolla upp eventuella spököp i RIOs linrekommendationer så får du iallafall en känsla för hur spöets aktion/klassning är http://www.rioproducts.com/skin/summit/pdf/2012%20RIO%20Spey%20Line%20Recs.pdf

BTW, CPXen är tung och kanske inte den switch femman du är ute efter då man fiskar rätt stor Steelhead med den.

Men som sagt jag vet inte din förkunskap och detta är inte menat att dissa på något sätt, bara info. FYI, guidlines lpxer switchar är enligt vad jag vet de enda som är "enhandsklassade" allt annat på marknaden är tvåhandsklassat.

Lycka till med switcheriet

Super Natural British Columbia

Winter Steelhead är det enda som räknas

Publicerat
  • Författare

Tack för svaren

Det blir nog till och köpa en klinga 10-11 fot 4-5 och knåpa ihop nått.

alltid roligt och experimentera. :)

Publicerat

Tack för svaren

Det blir nog till och köpa en klinga 10-11 fot 4-5 och knåpa ihop nått.

alltid roligt och experimentera. :)

Bob Meiser har en 10,6 #3/4, kanske kan vara passande.

----------------------

Niclas Olsson

Publicerat

Jag har letat efter samma sak, har beställt ett cts swich #5 på 10,6 fot som skall vara enhandsklassat, ett alternativ på marknaden om du tycker att det är ok att montera själv. Det skall bli grymt kul att bygga och se hur det kastar, har stora förväntningar efter alla skriverier här om cts..

Publicerat

Tänk på att de flesta sk switchspön från denna sidan atlanten är egentligen helt enkelt korta tvåhandsspön och är klassade sån sådana. Alltså ca tre klasser över enhandsklassning så denna femman motsvarar känslan av en åtta enhands och kastar således klumpar på ca 19gram. Det är ingen ordning på klassningarna längre och jag vet inte hur insatt du är i detta men för att undvika "felköp" så kolla upp eventuella spököp i RIOs linrekommendationer så får du iallafall en känsla för hur spöets aktion/klassning är http://www.rioproduc...Line%20Recs.pdf

BTW, CPXen är tung och kanske inte den switch femman du är ute efter då man fiskar rätt stor Steelhead med den.

Men som sagt jag vet inte din förkunskap och detta är inte menat att dissa på något sätt, bara info. FYI, guidlines lpxer switchar är enligt vad jag vet de enda som är "enhandsklassade" allt annat på marknaden är tvåhandsklassat.

Lycka till med switcheriet

Best en Rio spey 5/6.

Vikt, 22gram :D

#5/6, jovisst ^_^

Root! Förlåt dem, de vet inte vad de gör!

Fd. Global Moderator

Årets Edgare 2012

Veritas liberabit vos

Publicerat
  • Författare

Jag har letat efter samma sak, har beställt ett cts swich #5 på 10,6 fot som skall vara enhandsklassat, ett alternativ på marknaden om du tycker att det är ok att montera själv. Det skall bli grymt kul att bygga och se hur det kastar, har stora förväntningar efter alla skriverier här om cts..

Var beställde du det ifrån?
Publicerat

Var beställde du det ifrån?

Från CTS via en kille här på forumet för billigare frakt,det är bara att beställa från deras hemsida annars. www.ctsfishing.com