Hoppa till innehåll

Skandinaviens vackraste fiskeplatser


Christian

Recommended Posts

  • Svar 153
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 1 month later...
..................

..........Då öppnar sig skogen

Skogens gröna famn släpper taget..och den blålila vattenspegeln färgsätter lapplandskvällen

Här..vid båtplatsen

Innan dom sura myrarna

Här tänder jag min cigarett

Här snäpper jag en öl

Här ser jag vattenspegeln prickas av vak

Och här blickar jag över selet..mot strömmen i andra ändan

Det är juli

Det är sommar

Och hit återvänder jag alltid.

Tommy S

-TUSAN så vackert beskrivet.....*ler*..........och känner själv känslan.........

och till Flugkungen, Tack för de helt bedårande vackra bilderna.

Redigerad med Anjou
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

post-6113-1275340822_thumb.jpg

Sveriges vackraste dalgång? Kanske det, jag har då inte stött på någon finare plats i alla fall. Inte helt okänt, men tillräckligt avlägset för att man ska få vara ensam, sånär som på örn, ren, fjällräv, lämmel, m.m. m.m.

Underbar bild...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

post-6113-1275340822_thumb.jpg

Sveriges vackraste dalgång? Kanske det, jag har då inte stött på någon finare plats i alla fall. Inte helt okänt, men tillräckligt avlägset för att man ska få vara ensam, sånär som på örn, ren, fjällräv, lämmel, m.m. m.m.

Har man "rest runt" för mycket i datorn om man känner igen platsen utan att ha varit är?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Att tala om för andra var man fiskar är känsligt. Men om man delar med sig av fiskeplatser kan fisketrycket spridas.

Jag har samlat fiskeplatser så att intresserade kan ladda ner kostnadsfritt till sin GPS i många olika format på http://posit.se

Om ni vill får ni gärna föra in era fiskeplatser på http://fisk.posit.se.

Registreringen är enkel sker enkelt från en karta eller position. Här kan ni även registrera var kort kan köpas, om sjösättningsramp

finns etc. Samt skriva beskrivande text.

När förslaget är godkänt kan ni ladda ner positionerna till fiskeplatser i mer än 15 olika format.

Delad glädje är dubbel glädje

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vilka bilder, vilken dröm att få ligga i tälten och veta att man är 4 meter ifrån ett sådant vatten när man vaknar...

En vacker dag, om så ensam skall det upplevas.

Tur man hade en fisketur planerad så man kan avreagera sig, det här blev olidligt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Här kommer en av mina favoritplatser mer för skönhet än för bra fiske. Området söder om Vålådalen.

Vålöjan på bilden är sanslöst svårfiskad med kristallklart vatten och grunda grusbottnar. Mycket krävs för att få de större öringarna att hugga.

Marlodge

SJUKT fräscht! Fyfan. Rysningar. Skulle nöja mig med att sitta med ett riggat spö och en kopp kaffe i handen och bara spana, och kanske råka ta ett kast eller två . . . :wub:

Har du "spottat" några svarta skuggor i strömmen där då?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...