Hoppa till innehåll

Sasse´s kastträning


Recommended Posts

38meter i lätt medvind är ok men jag blev lite missnöjd. Trodde det var närmare 40meter.

Man kanske börjar bli lite rubbad :wacko:

Men det känns som om det börjar släppa rejält nu. Gillar SA ED linan nu när jag testat den på MAX GLX och Competitionspöt.

Ska nöta på och få till mer stabila kast. Vill kunna ha 9/10 kast bra.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

38meter i lätt medvind är ok men jag blev lite missnöjd. Trodde det var närmare 40meter.

Man kanske börjar bli lite rubbad :wacko:

Men det känns som om det börjar släppa rejält nu. Gillar SA ED linan nu när jag testat den på MAX GLX och Competitionspöt.

Ska nöta på och få till mer stabila kast. Vill kunna ha 9/10 kast bra.

Grattis till fina längder, Magnus! :)

Tränar du med SA ED #6 lina för trout distance? Den linan har jag inte provat alls.

Det är kul att följa din utveckling och visst har det gått bra för dig med det!

Grattis!

MVH//Eki

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Grattis till fina längder, Magnus! :)

Tränar du med SA ED #6 lina för trout distance? Den linan har jag inte provat alls.

Det är kul att följa din utveckling och visst har det gått bra för dig med det!

Grattis!

MVH//Eki

Tack. Känns kul att utvecklingen går åt rätt håll.

Nej, det är en ED #5.

Ska köra med en Barioklump som förhoppningsvis kommer snart :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kört några kastpass. Bla träning på hård motvind.

Känns bra att nå 32-34m trots mycket motvind.

Har även fått till några riktigt bra kastserier med flera kast som tangerar 38meter.

Måste dock träna handlederna mer. Det är de som sätter stopp för 40meters gränsen nu tror jag.

Undra hur mycket man tappar mot att köra med 9´#6 jämfört med 10´#6. Hoppas det inte är mycket mer än 1meter.

Vore kul om man kunde ligga på stabila 37 meter med 9´ #5 spöt :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kört några kastpass. Bla träning på hård motvind.

Känns bra att nå 32-34m trots mycket motvind.

Har även fått till några riktigt bra kastserier med flera kast som tangerar 38meter.

Måste dock träna handlederna mer. Det är de som sätter stopp för 40meters gränsen nu tror jag.

Undra hur mycket man tappar mot att köra med 9´#6 jämfört med 10´#6. Hoppas det inte är mycket mer än 1meter.

Vore kul om man kunde ligga på stabila 37 meter med 9´ #5 spöt :)

Jag är grymt imponerad av dina längder! :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej! Sasse Vilka fina kastlängder du har :) Vilken utrustning använder du för trout distance och seatrout distance!

Har inte själv en aning vad jag skall snickra till för lina till seatrout distance ;)

Mvh.Seppo

Tack. Ja, det har gått bra som tusan. Det är roligt o se att alla timmar på gräsmattan gör skillnad.

Trout distance har jag kört med ett Streamdance 9´#5.

Det ska dock bytas ut mot ett MAX GLX 9´#6 snart.

Seatrout distance har jag bara tränat två gånger med. Då är det med MAX GLX Competition 10`#6 och en Bario klump på 26gram.

Linan får jag låna av Flyfisher666 på kastträffarna. Men snart landar min egna lina här i Kalmar :wub:

Ska troligvis komplimentera Competition 6:an med en 7:a sedan för lite extra power. Men just nu räcker inte handlederna till ändå.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej T3!

Det finns en länk till Barrios hemsida tidigare i tråden (inlägg 213). Om man klipper hans GT140 #7 till 26g blir den ca 17.5-18m. En #8 blir ca en meter kortare med samma vikt. När det gäller skjutlina, så tänk på att den ska vara minst 0.35mm (och max 1mm) för att vara godkänd för tävling. Själv har jag använt sufix, men jag är inte riktigt nöjd med den...

Mvh Joakim

P.S. Sorry för trådkapningen Sasse! :blush: D.S

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej T3!

Det finns en länk till Barrios hemsida tidigare i tråden (inlägg 213). Om man klipper hans GT140 #7 till 26g blir den ca 17.5-18m. En #8 blir ca en meter kortare med samma vikt. När det gäller skjutlina, så tänk på att den ska vara minst 0.35mm (och max 1mm) för att vara godkänd för tävling. Själv har jag använt sufix, men jag är inte riktigt nöjd med den...

Mvh Joakim

P.S. Sorry för trådkapningen Sasse! :blush: D.S

Mer än ok :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...