Hoppa till innehåll

Havsöring GBg:s området


Guest Gaston

Recommended Posts

Jag och maanfe började dagen med kaffe i solskenet, vilket väder!! :)

Fisken lös med sin frånvaro på båda spotsen vi körde, men det va ju fantastiskt att vara ute igen. 0,2g i vattnet vid 9 och 1,7vid 15 när vi åkte hem o kolla på hockey.

Påt igen senare i veckan, hoppas det kommer in lite göteböshvär snart så tempen stiger lite!!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var bara en tidsfråga innan någon av ungarna skulle drutta i dessutom :) 

Och lustigt med föräldrar som helst saknar koll på ungarna och låter dem springa in ibland alla bakkast, fick förklara för två par föräldrar att det gör ont om flugan skulle fastna i deras barn. Jag gjorde bara en handfull kast där innan jag tröttnade och sökte upp en läplats där jag kunde gotta mig i solen.

 

Jepp det var stendött förutom barnfamiljerna som kasta sten jämte flugan:-)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

-9 när jag stegade i vattnet uppe i Bovall imorse. 8h senare var jag rejält solbränd men helt utan en tillstymmelse till aktivitet. Pratade med flertalet andra som hade samma upplevelse och den enda som haft kontakt hade vart längre norrut, vid Tanumshede.

Underbart att va i vattnet igen dock och visst vänder väl detta till nästa helg?!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vi fiskade inte så mycket mer, men jag hade först ett subtilt hugg vid lilla amundön och en stund senare fick jag en fick som var 55-58 cm. Men den var ganska slank så den fick gå tillbaka och äta upp sig lite.

 

Det känns som att denna säsongen startar med mer slumpartad fiskkontakt än vanligt.

 

Många bäckar där havsöringen leker är ju fortfarande mer eller mindre bottenfrusna, jag tror nog att det kan påverka denna säsongen ganska rejält.

 

Okej, ja det va stendött. Var ni i kontakt med fisk nån annanstans under dagen?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Undrar var grabbarna från ELGE höll till, detta låter ju nästan för bra för att vara sant (läst på Facebook)

Lyckad Havsörings premiär på i Västkusten 2013.
Uppdaterat för 10 timmar sedan
Under någon timme hade vi 30+ landade öringar varav 6 över måttet. (på tre man vad det verkar)
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Undrar var grabbarna från ELGE höll till, detta låter ju nästan för bra för att vara sant (läst på Facebook)

Lyckad Havsörings premiär på i Västkusten 2013.
Uppdaterat för 10 timmar sedan
Under någon timme hade vi 30+ landade öringar varav 6 över måttet. (på tre man vad det verkar)

Sedan kan man väl också fråga sig om man måste bånka alla godkända man får! Några av dom var ju bra små tycker jag och tunna!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Årets första bompass avklarat även här.

Testade Särö,Onsala och Torslanda. Grunt, djupt, sand-, ler-, leopard-, stenbotten.

Letade fisken i bräckt vatten, salt vatten, grunda vikar, djupbranter, tångruskor, badkar, stenar och rev.

Maskar, räkor, buggers, baitfish och zonkers.

En kvart innan hemgång ett litet pet i en orange dräparmask fiskad låååååångsamt på ca 1,5m djup över 3 meter.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    1 medlem
























×
×
  • Skapa ny...