Hoppa till innehåll

Havsöring GBg:s området


Guest Gaston

Recommended Posts

Tur ner till Åsa och inte ett liv i vattnet, dock fick man reda på om vadarna var redo för en ny säsong men så var inte fallet..

Tips på att kolla ett litet litet läckage i ena benet?

 

Fantastiskt väder dock, nästan ingen vind och strålande solsken - på dom imorgon igen!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kom precis hem efter en väldigt seg tur, har testat i hjuvik, långholmen och lilleby bom på samtliga ställen och väldigt få fiskare som hade haft några kontakter:/

Riktigt skönt att få komma ut och fiska kusten däremot:)

Redigerad med danielk
  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hade en trög dag och vi flackade omkring mellan olika platser. Till slut hamnade vi på lilla amundön och det hade börjat blåsa ganska bra.

Vi hade inte fått någonting när det var dags att gå hem då jag kände att jag inte kunde åka hem utan att testa en liten sandräka. Gjorde några kast utvadad och kände att det var dags att ge upp, så jag lade ut flugan i ett långt kast för att kunna veva in linan med spöt över axeln samtidigt som jag vadade in till stranden.

Med linan nästan invevad tjongar det till och jag känner genast att det är en ganska rejäl fisk. Efter 4-5 minuters seg fight kan en 55-58 centimeters riktigt vacker öring landas. Fisken var faktiskt relativt blank men ganska smal så den fick sin frihet åter. Hoppas man får träffa på den igen om en dryg månad :)

 

Med andra ord blev det en ganska trög men ändå skön start på säsongen i det vackra vädret.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hade en trög dag och vi flackade omkring mellan olika platser. Till slut hamnade vi på lilla amundön och det hade börjat blåsa ganska bra.

Vi hade inte fått någonting när det var dags att gå hem då jag kände att jag inte kunde åka hem utan att testa en liten sandräka. Gjorde några kast utvadad och kände att det var dags att ge upp, så jag lade ut flugan i ett långt kast för att kunna veva in linan med spöt över axeln samtidigt som jag vadade in till stranden.

Med linan nästan invevad tjongar det till och jag känner genast att det är en ganska rejäl fisk. Efter 4-5 minuters seg fight kan en 55-58 centimeters riktigt vacker öring landas. Fisken var faktiskt relativt blank men ganska smal så den fick sin frihet åter. Hoppas man får träffa på den igen om en dryg månad :)

 

Med andra ord blev det en ganska trög men ändå skön start på säsongen i det vackra vädret.

 

Grattis , det var ju en helt ok premiärfisk. Kring Ågrenska eller? Det är väl inte isfritt mellan fastlandet och Stora Amundön ( vid parkeringen ). Förra helgen var det fullt med is där iallafall....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tackar och japp, parkerade vid handikappbadet! 

 

Fiskade tvärs över viken när det högg.

 

Grattis , det var ju en helt ok premiärfisk. Kring Ågrenska eller? Det är väl inte isfritt mellan fastlandet och Stora Amundön ( vid parkeringen ). Förra helgen var det fullt med is där iallafall....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Grattis, tror nog att vi stötte på er då. 

Vi parkerade samtidigt när ni skulle köra en andra sväng vid fiskebäck. Känns som att det blir mer folk i fiskebäck på premiären för varje år :)

 

Skulle passat på att titta på hur du kastade om jag visste att det var du som stod jämter mig med den orange linan...

 

attachicon.gifimage.jpg

Min vän speeds med årets första

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sicken kanondag, perfekta läviken med gosig vårsol, 6 öringar varav fem mellan 30-43cm innan personbästafirren på 58cm drar i och efter en handfull rediga luftsprång ligger blank o fin i håven (ingen våg men de gissades på 2kg)

Det firades med ett rungande kackel sådär som händer när man fångar det man trånar efter sen satt jag på en sten i solen med ett fånigt smajl o en kaffe i solen o kolla när polarn fiskade.

Fan va gött med vårigt västkustfiske!!!!

Redigerad med Mattis
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu drar vi ut... Tar nog första fiske passet på land med kaffet i handen, inte sovit en blund inatt... Som ett barn innan julafton.

 

 

Hög igenkänningsfaktor på det där. Jag brukar också dra den liknelsen men tror fan inte att jag var lika taggad inför julafton som liten, blir värre varje gång. :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser























×
×
  • Skapa ny...