Hoppa till innehåll

Flugfiskemässan tillbaka till Västerås


klinken66

Recommended Posts

Jag gillade den där mässan som var i göteborg för några år sedan.

På hemsidan stod det att det skulle vara skyltat från 45an.

Men icke, fram å tillbaka åkte vi några gånger.

Till slut gav vi upp å frågade efter vägen på en statoil-mack.

Då var det ju skitlätt att hitta allt utom de utlovade skyltarna som nog ingen såg något av.

Sen tog det bara 45 minuter att hitta en parkering en dryg kilometer från mässan, en rask promenad senare väntade

2 timmars kö för att komma in. Inne på mässan så var det så jävla trångt att det knappt gick att röra sig, efter en liten stund

träffade jag iaf en bekant som ställde ut, av honom fick jag en reklamspinnare.

Sen träffade jag galne älgen, och efter totalt en timme inne på mässan (3,5 timmar i bil, 45 minuters letande och 2 timmars kö oräknat) så åkte vi till BK å tog en burgare. Därefter åkte vi ut på kusten å fiskade lite.

Såhär i efterhand undrar jag: vad i allsin dar skulle jag på den där mässan å göra, spinnaren har jag inte ens använt än :ph34r:

Så lägg den där jäkla mässan vart ni vill, jag kommer INTE :wub:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fattar inte riktigt dessa priser för utställare som finns.

Som här i Varberg där sportfiskemässa hölls i våras.

1000:-/kvadratmetern, för en förstagångsmässa. Jag skulle ha hjälpt en lokal handlare på mässan, men hn drog sig förståeligt nog ut.

En monter på under 17 kvadrat var inte intressant för honom och att punga upp 17-20 papp för två dagar på en förstagångsmässa är inte lätt för de mindre handlarna.

Vad blir resultatet, jo stora handlare med breda sortiment som Fiske & Fiskar, Jakto med flera.

Inget ont om dessa. Men mångfalden blir lidande!

Folk gick runt och jämförde priser mellan dessa handlare, som om det vore enbart en marknad.

Med detta sagt så vill jag även säga attmässan i övrigt var välarrangerad med trevlig och tillmötesgående arrangörer.

Arrangörer var Varbergs Event, som vad jag förstått äger Sparbankshallen där det hela ägde rum. Priserna är därför för mig ett stort mysterium, jag kaske fått priserna om bakfoten eftersom jag inte betalade något utan var inbjuden.

Men faktiskt.. Ska jag dit och binda flugor igen(vilket jag gärna gör) så får det vara på en mässa med mångfald och inte på ett marknadstorg.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Gör inte det min vän. Jag kommer att ta bort vänner som sätter upp mig i grupper på FB utan att höra med mig först. Finns säkert fler än jag som inte gillar det så tänk till innan...

Annars är allt bra med dig? ;)

Man kan alltid tacka nej vettu ;)

Men jag ber om ursk Johnne!

Jorå, det funkar fint.

Är mest deppig över vintern, då jag inte gillar den lika mkt som dig vännen :P

Så mkt flugbindning blir det...

Hade fint besök av din kollega i Gbg förra veckan, och nästa vecka kommer han ner och visa finfina saker för mig dessutom.

Det gillar vi ;) ;)

Allt bra med dig hoppas jag också :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mässorna tycker jag helt förlorat sin charm. Kanske är det bara det att man blivit äldre som spelar in, men jag tycker mest det blivit en enda stor REA-föreställning. Mer och mer handlare, mindre och mindre riktiga utställare. Vet man med sig att man ska storhandla är det helt klart värt att betala en hundralapp eller två för att gå in, ska man inte handla däremot så finns det inte mycket att se.

För egen del skulle jag hellre se att mässorna bara var till för utställare.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tycker personligen den bästa flugfiskemässorna var i Eskilstuna och året efter i Sätra(eller vad det hette) utanför Stockholm..

Dessa 2 år låg mässan på topp, sen den flyttats till Älvsjö så har det bara blivit sterilare och tråkigare..

Problemet var ju i E-tuna att det var väldigt lågt i tak, annars var det kanon där

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En utställarmässa utan butiker vore kanon. Då kan ju butiksfolk känna/klämma/kasta och garva. Nu jobbar man livet ur sig för nästan ingenting.

Vore kul att ha evenemang/resor/kurser mm

Det borde vara lägre avgifter för mer event/exhibition inriktade montrar. Nåja, vi får se hur det blir.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vi som vill ha tillbaka flugfiskemässan till Västerås....

Västerås var den perfekta platsen centralt för dom flesta, det var mer gemytligt och känsla av gemenskap låg som en trevlig rök inne i hallen,,,,det skulle inte vara omöjligt att få den till Västerås igen....

Flugfiskemässan i dess nuvarande form är inte acceptabel varken för besökare eller utställare ..

För utställarna är det åt H-vete för dyrt per kvm,ca 1000 kr per kvm det är en jävla massa prylar som skall säljas innan det går ihop.

Finns på FB

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Måste bara säga en sak om älvsjö, helt ok mässa men tycker att det är dumt att de slagit ihop den med vildmark/uteliv och båtmässa? Inte undra på att det var mycket folk, men frågan är hur många som var där av intresset för fiske?

Jag var där och jobbade och såg säkert 40 skolklasser.. Det blir som ett enda stort jippo, 2000 ungar som springer runt och letar godis och gratis pennor?

Lill-peter. Det du säger stämmer nog, jag har också hört det.. lite synd.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...