Hoppa till innehåll

Vart går resorna 2013?


lillefar

Recommended Posts

Blir en tur till Bornholm i februari, Fyn i Mars, en tur till ätrans övre delar i Juni och därefter en vecka i Norge och fiska lax, två veckor i Saxnäs därefter.

Förutom de miniresor som brukar dyka upp, typ havsabborre i oslofjorden, premiären nere i skåne på nyårsdagen etc etc.

Sen ska jag försöka hinna med ett par mil i kajaken från Bua i söder till Torslanda i norr med havsöringsspöt riggat och klart, det ser jag verkligen fram emot!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Januari/Februari: Nyköping

Mars:Krondiket, Nyköping, Mörrum

April: Emån, Mörrum, sen beror det lite på vart i landet man bor, kan bli HÖ på västkusten.

Maj: Emån, Forshaga, Örekil, Ljungan

Juni: Byske, ev några dagars kortfiske i Gaula vid bra vattenföring i Gaulfossen, Örekil, Forshaga

Juli/Augusti: Nordnorge 2 veckor, minst. Emån, Örekil, Mörrum.

September: Emån, Mörrum. Forshaga.

Oktober/November: Krondiket, Gavleån

Det är planen...Sen hinner jag nog inte så mycket mer...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Som det ser ut nu så blir det fiske i Filippinerna 20 feb till 21 mars (ett par dagar får man nog tillstånd att fiska på), laxfiske i Orkla v.25. Sen bär det av till Sandåslandet v.28, och v.29 spenderas runt om i Kiruna. Inga planerade höstresor dock, men Hökensås/Baltak lär det bli!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Då jag är fattig och tillhör samhällets bottenskikt så ska jag väl försöka ta mig iväg till vattnen på skogarna hemmavid.. Men jag drömmer fortfarande om fjällen för jag saknar tjärnarna vid Rörvattnet, Gäddede och Vougga så inni helvete.. :( Men de lär man ej få uppleva nå mer trots man bara e 33år.

Kanske en tur till Lögdeälven i Maj om man har tur o får följa med polarn.

Redigerad med Dansbanan
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag längtar också till fjällen och sommaren 2013 ska jag endelig åke tilbaks till den lilla ström/å som vi hittade i 2007. Denna sommaren blev det ingan fjällresa för min del (2 små barn gör at jag i dessa år "bara" kan åke iväg vart annat år).

Ån har "leverat" var gång vi har vart där - smygfiske på stor, skyg öring. Fisket er inte lät als, men så himla roligt ock utmanande.

Hoppas at alla svenska flugfiskare i bland stannar till i vardagen eller ute på tur och kommar i håg: "fan, va ¨rr jag lyckligt lottad at bo i detta fantastiske land!" (tænk om man hade växt upp i New York eller New Delhi) Sååå mycket vatten - friskt, syrerikt, fjäll och skogar att undersöke - det är inte dårligt, det är en lyx i dessa år!

I bland känns det som om jag blev född i fel land (Danmark), men som tur är finns Sverige ret runt hörnat ;o)

Jesper

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är nybiten flugfiskare sen i år, så jag planerar för fullt för att kunna fylla nästa år. Hoppas på minst 1v norröver och fler turer kring landstället i småland. Sen har vi obligatorisk gäddpremiär i hemlig sjö i dalsland någon gång i april och förhoppningsvis en helg på gotland under våren!

Det svåraste blir nog att få tjejen att acceptera schemat hmmm..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Ska fiska hemmavatten i år, då jag haft 2 år i rad på Nya zealand så har man liksom tömt kontot haha.

Men det går fin öring även här i hemmavattnen.

 

Ni kommer kunna läsa på min blogg om årets resor och resor som varit http://fantasticmrtrout.com

Redigerad med robertsan21
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Blir nästan 2 hela veckor på fantastiska Fosen i Norge med lax-, havs- och brunöringsfiske. Ett lite bortglömt hörn av detta fina fiskeland med ganska lite folk och nära till det mesta. Brukar dessutom vara bra förhållande för i alla fall något av de olika fiskena, längtar!  :wub:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ska fiska hemmavatten i år, då jag haft 2 år i rad på Nya zealand så har man liksom tömt kontot haha.

Men det går fin öring även här i hemmavattnen.

 

Ni kommer kunna läsa på min blogg om årets resor och resor som varit http://fantasticmrtrout.com

 

Man kan ju säga att det var värt pengarna :) 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu är det bara 10 dagar kvar tills vi drar till Andros Island, Bahamas och 14 dagars fiske...:):wub:

Sen hem ett par dagar tills det blir att dra iväg på laxpremiär i Storån, 3 dagars fiske där...:):wub:

Sen en vecka runt midsommar till Norge, brunt o torrt är det tänkt... B)

 

Kanske kanske en septemberresa till Slovenien också (hoppas hopppas...) :wub:

Blir hursom ett grymt fiskeår! :wub:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu är det bara 10 dagar kvar tills vi drar till Andros Island, Bahamas och 14 dagars fiske... :):wub:

Sen hem ett par dagar tills det blir att dra iväg på laxpremiär i Storån, 3 dagars fiske där... :):wub:

Sen en vecka runt midsommar till Norge, brunt o torrt är det tänkt... B)

 

Kanske kanske en septemberresa till Slovenien också (hoppas hopppas...) :wub:

Blir hursom ett grymt fiskeår! :wub:

 

Riktigt bra planering det där :) 

Känns som man måste uppgradera sina egna några snäpp nu :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Röding i Åsele i slutet av Maj när dom mumsar på vassländor.

Öring i mina tjärnar till "kilowattarna" har kommit igång i Ångermanälven.

En sväng i Augusti till Kraddsele.

En sväng i Augusti till Gränssjö

Ska försöka hinna en tur till Sorsele också.

Massa fisketimmar på hemmavatten förstås.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu är det bara 10 dagar kvar tills vi drar till Andros Island, Bahamas och 14 dagars fiske... :):wub:

Sen hem ett par dagar tills det blir att dra iväg på laxpremiär i Storån, 3 dagars fiske där... :):wub:

Sen en vecka runt midsommar till Norge, brunt o torrt är det tänkt... B)

 

Kanske kanske en septemberresa till Slovenien också (hoppas hopppas...) :wub:

Blir hursom ett grymt fiskeår! :wub:

 

B)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Enda planerade än så länge är en helikopter resa upp till en privat sjö : ) min fars företag som brukar göra denna resa varje år, ingen av dem flugfiskar. Säkert ingen som ens viftat lite i den sjön ;) om man inte tjuvfiskat förstås. Men stor röding, öring och harr finns det där :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Enda planerade än så länge är en helikopter resa upp till en privat sjö : ) min fars företag som brukar göra denna resa varje år, ingen av dem flugfiskar. Säkert ingen som ens viftat lite i den sjön ;) om man inte tjuvfiskat förstås. Men stor röding, öring och harr finns det där :)

 

Finns det plats över? :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...