Hoppa till innehåll

Vad händer egentligen med Loop?


JohanM

Recommended Posts

1: LOOP västen ska tillbaka

2: LOOP skjortan med de stora fickorna ska tillbaka (ingen saluför en vettig skjorta med stora bröstfickor mm + tafsfickor mm)

3: Sluta tillverka 250 olika spöserier....gör 3 bra istället...och behåll de namnen på spöna läääänge...även om ni utveckar dom år för år

4: Tillverka inte 250 olika linsorter hit å dit....gör några bra och håller er till dom...och sälj dom med vikt och klassning på etiketten, inget annat tjafs

5: VÅGA svara på frågor här på EDGE som företaget LOOP, vi vet ändå att alla redskapsgrossister läser här varje dag...så ni kan lika gärna bli den första som vågar "komma ut"

6: Håll kvar traditionen att LOOP är Svenskt i grunden, var stolta över det (i hela världen dessutom)

7: Ska ni leverera vadare måste dom hålla MINST SIMMS kvalité, annars låt bli

8: Var BLIXTSNABBA på reklamationer

9: Fortsätt ligga i framkant på utvecklingen - våga lyssna på förbättringar här på EDGE.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

10: bhe...det kast du visar är ett Klassiskt "Byske kast", har funnits där sedan 80-talet...långt innan Perry Poke var född ;)

11: Sluta tjafsa om Zpey i denna tråd

 

MVH L-O Landén

Hej.. 1. Nej. Tänker du på en Amazon som ny bil också. Utveckla en bättre..  2. Inte det?? Titta på Filson,Columbia Titanium eller Columbia PFG.. Hardy EWS är också åt det hållet,om de finns kvar . 3. Funkar nog inte. Gör bara att återförsäljarna måste köpa spön från flera håll. De märkestrogna blir besvikna. "Nej,vi har inga budgetspön.."  4. Kanske LOOP skulle överge sin egen klassning,ja..  5. Helt rätt. 6. Jaa,det är väl lika svenskt som Volvo.. eller Fjällräven. En i Korea påsydd svensk flagga får inte mitt hjärta att slå dubbelslag,direkt.. 7. Helt rätt. 8. Det har de nog råd med.. 9. Lyssna på alla förbättringsförslag..   mvh  borano20 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Varje märke har sina haverier och då är servicen viktig för att försvara priset. Zpey har grym service. Nya delar på tre dagar och utan kostnad. Det är få företag som matchar det.

Det har du rätt i, men det är just Loop som matchar det. Där har du delarna dagen efter ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej.. 1. Nej. Tänker du på en Amazon som ny bil också. Utveckla en bättre.. 2. Inte det?? Titta på Filson,Columbia Titanium eller Columbia PFG.. Hardy EWS är också åt det hållet,om de finns kvar . 3. Funkar nog inte. Gör bara att återförsäljarna måste köpa spön från flera håll. De märkestrogna blir besvikna. "Nej,vi har inga budgetspön.." 4. Kanske LOOP skulle överge sin egen klassning,ja.. 5. Helt rätt. 6. Jaa,det är väl lika svenskt som Volvo.. eller Fjällräven. En i Korea påsydd svensk flagga får inte mitt hjärta att slå dubbelslag,direkt.. 7. Helt rätt. 8. Det har de nog råd med.. 9. Lyssna på alla förbättringsförslag.. mvh borano20

Varför jämföra en väst med vertikala fickor med en Amazon?

Hittils har jag inte sett en bättre funktionell fiske skjorta än Loops, och ja jag har kollat.

Med Svenskhet menas att de utvecklas produkter som i första hand passar oss i Scandinavium, sen vet ju alla att det mesta tyvärr tillverkas fjärran östern.

Mvh L-O

Redigerad med Beretta
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kanske utvecka en Cross S1 heavy duty variant på tvåhandspöna som inte är så lätta i klingan. Kanske samma grovlek som tidigare spön innan 3M men med högre hållfasthet och som är lite styvare så att de lättare lyfter upp tunga sjunklinor. 

 

Sedan vet jag inte om det är lönt att ge sig in i klädbranschen. Hur konkurrerar man med Simms och Patagonia? Svensk/Finska märken har alltid varit lite blekare kopior.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mitt första spö och rulle var ifrån loop, mina första vadare och skor var ifrån loop och även idag använder jag loops spön, vadare och rullar. Jag gillar loop! Jag önskar dock att loop kunde lägga ner tid på att få fram ett par grymma vadare! Bättre än simms, går det? Ja de tror jag absolut. Ett par vadare som inte läcker och håller mer än en säsong. Mina vadare har alltid läckt i slutet av säsongen oavsett vilket märke.

 

Jag personligen tycker att de spön, rullar och linor som finns ute idag på marknaden är av väldigt bra kvalité men ett par bra vadare finns inte att hitta. Så ett par vadare som håller va de lovar och inte läcker skulle jag kunna betala mycket för. Skulle inte loop ha ett samarbetet med klättermusen? Vad hände med det? 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det blir spännande att se vad som händer!

 

Några tankar jag har varav en del redan tagits upp:

 

Serierna bör stanna under längre tid. Handlarna har inte lätt med märken där produkterna byts ut alltför ofta eftersom lagren blir fulla med inaktuella produkter som måste reas ut.

 

Kläder, inga alls eller av BRA kvalitet. Tror det blir svårt att som insteg ge sig på den absoluta toppen då förtroendet för Loops kläder hos många konsumenter och handlare är lågt efter flera år av tveksamma produkter. Det var intressant med den kollektion av högkvalitetskläder som fanns ett (eller två?) år framtagna av K.H. Tyvärr var nog förtroendet för lågt för att dessa utmärkta kläder skulle vara rimligt säljbara till de priserna. Kanske bäst att arbeta in sig med hög kvalitet till vettigt pris?

 

Vadare likaså..

 

FÖRSVENSKA den SVENSKA marknadsföringen! Loop har varit mycket USA inriktade och marknadsföringen likaså. Engelskspråkiga texter och reklammaterial, "kataloger" har stört återförsäljare och i slutänden kunder.

 

Jag vet inte om jag tror på den tidigare idén med vare sig webshop från Loop själva eller systemet med "Pro-shops". Ser en stor risk med att avkräva butiker särskilda orderstorlekar för att få sälja märket. Särskilt inför en återetablering där det till att börja med ska handla om att återvinna förlorade marknadsandelar. Jag tror att det i detta skede krävs ödmjukhet, inte krav och kaxighet. (Ingen aning om krav och kaxighet ligger på agendan i stilen som ska föra företaget framåt nu men utifall att den gör det så tror jag att man ska tänka till en extra gång..)

Litegrann "mössan i hand" med vilja att tillsammans med återförsäljare bygga en framtid.

 

Stark, stabil och snabb service. Kunniga arbetare som kan svara på frågor utan att blinka. Som känner till sortimentet, reklamationsförfaranden, avtal, garantier you name it!

Nyligen har det till exempel förekommit införsäljning utan visningsprodukter och total okunskap om sortiment och det mesta annat också från införsäljare. Alldeles fel tidpunkt för införsäljning/visning, alltså långt efter förordersäsongen men ändå volymkrav. Sånt funkar inte och mer sådant som skadar förtroendet finns inte utrymme för! HELA ledet måste fungera klockrent nu. Inget slarv, det finns inte plats för okunniga människor.

 

Det var vad jag kom på nu på rak arm..

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det blir spännande att se vad som händer!

 

Några tankar jag har varav en del redan tagits upp:

 

Serierna bör stanna under längre tid. Handlarna har inte lätt med märken där produkterna byts ut alltför ofta eftersom lagren blir fulla med inaktuella produkter som måste reas ut.

 

Kläder, inga alls eller av BRA kvalitet. Tror det blir svårt att som insteg ge sig på den absoluta toppen då förtroendet för Loops kläder hos många konsumenter och handlare är lågt efter flera år av tveksamma produkter. Det var intressant med den kollektion av högkvalitetskläder som fanns ett (eller två?) år framtagna av K.H. Tyvärr var nog förtroendet för lågt för att dessa utmärkta kläder skulle vara rimligt säljbara till de priserna. Kanske bäst att arbeta in sig med hög kvalitet till vettigt pris?

 

Vadare likaså..

 

FÖRSVENSKA den SVENSKA marknadsföringen! Loop har varit mycket USA inriktade och marknadsföringen likaså. Engelskspråkiga texter och reklammaterial, "kataloger" har stört återförsäljare och i slutänden kunder.

 

Jag vet inte om jag tror på den tidigare idén med vare sig webshop från Loop själva eller systemet med "Pro-shops". Ser en stor risk med att avkräva butiker särskilda orderstorlekar för att få sälja märket. Särskilt inför en återetablering där det till att börja med ska handla om att återvinna förlorade marknadsandelar. Jag tror att det i detta skede krävs ödmjukhet, inte krav och kaxighet. (Ingen aning om krav och kaxighet ligger på agendan i stilen som ska föra företaget framåt nu men utifall att den gör det så tror jag att man ska tänka till en extra gång..)

Litegrann "mössan i hand" med vilja att tillsammans med återförsäljare bygga en framtid.

 

Stark, stabil och snabb service. Kunniga arbetare som kan svara på frågor utan att blinka. Som känner till sortimentet, reklamationsförfaranden, avtal, garantier you name it!

Nyligen har det till exempel förekommit införsäljning utan visningsprodukter och total okunskap om sortiment och det mesta annat också från införsäljare. Alldeles fel tidpunkt för införsäljning/visning, alltså långt efter förordersäsongen men ändå volymkrav. Sånt funkar inte och mer sådant som skadar förtroendet finns inte utrymme för! HELA ledet måste fungera klockrent nu. Inget slarv, det finns inte plats för okunniga människor.

 

Det var vad jag kom på nu på rak arm..

Mycket bra skrivet!

Jag tror däremot att försvenska den svenska marknaden är det bara att drömma om nu när utländsk ägare är inblandad. Loopspö ambitioner har alltid varit att satsa globalt...... påståendet nedan är värt att meditera över:

Liksom många andra Svenska företag så har Loop glömt en mycket viktig faktor för att lyckas globalt. Denna faktor kan liknas vid en person som har ett trygg hem där hans eller hennes familj stödjer honom, tror på honom och visar kärlek till honom, när denna person kliver ut genom dörren och möter konkurrens, utmaningar, fara och motgångar då kan han eller hon möta alla dessa med självförtroende och styrka eftersom ryggraden( hemmet och familjen ) är stark!

Det Finns många stora Svenska företag som har misslyckats med att skapa detta trygga hem av den enkla anledningen att de personer man har tagit in i företaget ( i vissa fall) må vara duktiga på overhead presentationer men många gånger saknar de rätta värderingarna.

exempel på ett företag som har lyckats med det motsatta är rulltillverkaren Danielsson.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mycket bra skrivet!

Jag tror däremot att försvenska den svenska marknaden är det bara att drömma om nu när utländsk ägare är inblandad. Loopspö ambitioner har alltid varit att satsa globalt...... påståendet nedan är värt att meditera över:

Liksom många andra Svenska företag så har Loop glömt en mycket viktig faktor för att lyckas globalt. Denna faktor kan liknas vid en person som har ett trygg hem där hans eller hennes familj stödjer honom, tror på honom och visar kärlek till honom, när denna person kliver ut genom dörren och möter konkurrens, utmaningar, fara och motgångar då kan han eller hon möta alla dessa med självförtroende och styrka eftersom ryggraden( hemmet och familjen ) är stark!

Det Finns många stora Svenska företag som har misslyckats med att skapa detta trygga hem av den enkla anledningen att de personer man har tagit in i företaget ( i vissa fall) må vara duktiga på overhead presentationer men många gånger saknar de rätta värderingarna.

exempel på ett företag som har lyckats med det motsatta är rulltillverkaren Danielsson.

 

Jo du har rätt och ambitionen har länge varit att "slå" i USA. Under tiden man försökte med detta så tappade man på den svenska marknaden eftersom den mer eller mindre glömdes bort. Kanske såg den för liten och obetydlig ut i jämförelse med de drömmar man hade om att växa och bli stora Over there.

Sedan har man försökt komma tillbaka i Sverige igen. Men problemet var förstås att under tiden man hade fokus på resten av världen så kapades marknadsandelarna av andra märken som satsade hårdare i Sverige. (Så tror jag iallafall, spekulationer från min sida..) Jag tror att det är mycket, mycket svårare att vinna tillbaks dessa andelar från företag som inte "glömmer bort" Sverige än det var att vinna dom från Loop som just då begick ett antal misstag för just dessa företag.

 

Jag tror att det kommer att vara viktigt att återigen bli ett företag som är stora och stabila i Sverige! Jag hoppas iallafall att Looparna försöker på allvar med det och på allvar tar upp konkurrensen med alla andra aktörer som är stora i Sverige just nu. Det kommer knappast bli en lätt match men detta företag har ju gång på gång visat att om någon skall klara av det så är det just Loop.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Helt rätt Jakobj.

Det självklara vore att Sverige åter igen blir en stark plattform och grund. Att vinna det Svenska folkets hjärta och förtroende borde vara prio 1 om man vill fortsätta som ett Svenskt varomärke men vill man i fortsättningen var ett kanadensisk eller tysk märke ( vilket i och för sig är det inget fel i) då kan man strunta i Sverige.

Jag har svårt att nämna många företag som inte är framgångsrika på sin hemmaplan och lyckats senare globalt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jo du har rätt och ambitionen har länge varit att "slå" i USA. Under tiden man försökte med detta så tappade man på den svenska marknaden eftersom den mer eller mindre glömdes bort. Kanske såg den för liten och obetydlig ut i jämförelse med de drömmar man hade om att växa och bli stora Over there.

Sedan har man försökt komma tillbaka i Sverige igen. Men problemet var förstås att under tiden man hade fokus på resten av världen så kapades marknadsandelarna av andra märken som satsade hårdare i Sverige. (Så tror jag iallafall, spekulationer från min sida..) Jag tror att det är mycket, mycket svårare att vinna tillbaks dessa andelar från företag som inte "glömmer bort" Sverige än det var att vinna dom från Loop som just då begick ett antal misstag för just dessa företag.

 

Jag tror att det kommer att vara viktigt att återigen bli ett företag som är stora och stabila i Sverige! Jag hoppas iallafall att Looparna försöker på allvar med det och på allvar tar upp konkurrensen med alla andra aktörer som är stora i Sverige just nu. Det kommer knappast bli en lätt match men detta företag har ju gång på gång visat att om någon skall klara av det så är det just Loop.

 

 

Jag håller med....men samtidigt avslöjar dessa teorier hur känslostyrda vi är när vi väljer märken och att relationer i hela ledet måste funka.

Detta ligger ofta till grund för våra val. Inte vad ett specifikt spö presterar ute vid vattnet.

 

För jag tror faktiskt att Loops senare spön är bättre än Color-serien som Staffan tidigare antydde.

Redigerad med Namnbytarkungen
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag håller med....men samtidigt avslöjar dessa teorier hur känslostyrda vi är när vi väljer märken och att relationer i hela ledet måste funka.

Detta ligger ofta till grund för våra val. Inte vad ett specifikt spö presterar ute vid vattnet.

 

För jag tror faktiskt att Loops senare spön är bättre än Color-serien som Staffan tidigare antydde.

Jag håller med om att Loops nya spön är bättre än Color-serien. Det går rykten om att Loop inte skulle få använda 3M´s composit till sina Cross spön nästa år. Är det någon som vet?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag håller med om att Loops nya spön är bättre än Color-serien. Det går rykten om att Loop inte skulle få använda 3M´s composit till sina Cross spön nästa år. Är det någon som vet?

 

3M har ingen composit, däremot har de bindmedlet, resinet (Powerlux - Matrix Resin Technology) , vilket Loop kommer att använda även nästa år. 

 

VH

Staffan

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

3M har ingen composit, däremot har de bindmedlet, resinet (Powerlux - Matrix Resin Technology) , vilket Loop kommer att använda även nästa år. 

 

VH

Staffan

 

Det var skönt att få höra, för Cross spöna är så förbaskat bra tycker jag. Du Staffan som jobbar på Loop, kan du ännu berätta om  Loops försäljning i Sverige fortfarande kommer att skötas genom SWOG av Leech (glasögon) gubbarna. Jag tycker inte att det har funkat lika bra som tidigare och Loop prylar finns i väldigt få butiker numera. Skulle det inte vara bättre om ni själva tog hand om försäljningen? 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

3M har ingen composit, däremot har de bindmedlet, resinet (Powerlux - Matrix Resin Technology) , vilket Loop kommer att använda även nästa år. 

 

VH

Staffan

Dom kommer att kunna använda bindemedlet fram till juni 2014 sedan är det stopp...Pure fishing äger pantentet ,,och 31 juni 2014 går alla kontrakt ut ..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...