Hoppa till innehåll

Hur ska man agera mot Handlaren efter detta?


Bobbilon

Recommended Posts

Jo..

 

Jag gjorde en beställning hos hemlig handlare torsdag 12 dec förra veckan. Skrev att det var brådis, skulle binda flugor åt en kamrat som åker på fiskeresa den 2januari och jag reser bort den 21 dec. Måste veta om ni inte kan leverera så jag hinner få tag i grejer på annat håll. Fick ingen bekräftelse. Jag ringde även på fredag och sa samma sak. De förstod och allt va lugnt. De skulle posta direkt grejer fanns hemma.

 

Fick ingen bekräfelse och inga grejer. Dagarna gick. På onsdag vart jag nojjig och ringde igen. Då säger Människan på hemlighandlare att de postat grejerna i måndags och att posten gofat sig, grejjerna ligger kvar på posten i hemligjeaure. Han säger också att allt är lugnt jag får det på torsdag senast fredag förmiddag.

 

Jag blev lättad för nu hade han ju kollat med posten. 

 

Fick inget på torsdag ringde inget svar. Men det är lugnt det kommer ju fredag tänkte jag.

 

FICK INGA GREJJER PÅ FREDAG!!!! Däremot fick jag ett sms från posten:

 

"Ditt brevpostförskott från hemlig handlare Sportfiske AB är nu lämnat till Posten och påväg till dig. Du får ett nyt meddelande när du kan hämta ut ditt brev. försändelseid: AF816127615SE Spåra din försändelse på http://mobil.posten....d=AF816127615SE

Mvh Posten"

 

Så kan det ha varit så att Männsiksan ljög mig rakt upp i ansiktet? Enligt posten Lämnades paketet till posten idag fredag och inte i Måndags. Vad säger ni om det? Hur ska jag tolka det och hur ska jag agera mot butiken efter detta?

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Beställ inte ifrån dom om det är brådis.Dom vill ju göra bisness och skiter i om du har deadline.Fattar inte att du inte gick o handla det nödvändigaste med en gång

för beställningen, det mesta har du väl som binder flugor kanske något speciellt du saknar och om jag hade suttit i din sits så hade jag handlat grejer direkt i en affär för att garantera en polare att jag fixar det.

Personer som jobbar i X har kanske på samma sätt blivit lovade att grossisten fixar det

Redigerad med Meritaimen
  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Beställ inte ifrån dom om det är brådis.Dom vill ju göra bisness och skiter i om du har deadline.Fattar inte att du inte gick o handla det nödvändigaste med en gång

för beställningen, det mesta har du väl som binder flugor kanske något speciellt du saknar och om jag hade suttit i din sits så hade jag handlat grejer direkt i en affär för att garantera en polare att jag fixar det.

Jo, fast den lokala butiken hade inte det jag sökte.. tyckte jag var ute i god tid med mer än en vecka också.. Googlade produkten och tog första bästa butik..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Beställ inte ifrån dom om det är brådis.Dom vill ju göra bisness och skiter i om du har deadline.Fattar inte att du inte gick o handla det nödvändigaste med en gång

för beställningen, det mesta har du väl som binder flugor kanske något speciellt du saknar och om jag hade suttit i din sits så hade jag handlat grejer direkt i en affär för att garantera en polare att jag fixar det.

Personer som jobbar i X har kanske på samma sätt blivit lovade att grossisten fixar det

Om man avsiktligt vilseleder kunden ang. leveransstatus för att rädda sitt eget skinn så är man väl ute på jäkligt hal is?  Det vore väl bättre att säga typ "Vi har gjort ett misstag och ber så hemskt mycket om ursäkt..... bla, bla, bla..." och skickar med en klubba i paketet. 

 

Och vilken servicenivå väljer man att lägga sig på om man "skiter i om kunden har en deadline" som du skriver?

Redigerad med moonshadow
  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Om man avsiktligt vilseleder kunden ang. leveransstatus för att rädda sitt eget skinn så är man väl ute på jäkligt hal is?  Det vore väl bättre att säga typ "Vi har gjort ett misstag och ber så hemskt mycket om ursäkt..... bla, bla, bla..." och skickar med en klubba i paketet. 

Exakt så! Jag hade köpt en ursäkt. Då hade jag dessutom fått bättre förutsättningar att rädda MITT skin. Det tog dem ifrån mig. Jag förstår inte hur de tänkte.. är de så korkad att de tror att jag inte kommer upptäcka att det ljugit, med postens spårnigar och allt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Om man avsiktligt vilseleder kunden ang. leveransstatus för att rädda sitt eget skinn så är man väl ute på jäkligt hal is?  Det vore väl bättre att säga typ "Vi har gjort ett misstag och ber så hemskt mycket om ursäkt..... bla, bla, bla..." och skickar med en klubba i paketet. 

 

Och vilken servicenivå väljer man att lägga sig på om man "skiter i om kunden har en deadline" som du skriver?

Håller med dig angående deadline och det borde man ju kolla upp om man lovar det.

Annars så brukar man få ersättning av att inte kunna leverera i tid

Ibland strular det med grossister och då sitter ju många led  i knipan.

Service lovar många och det håller inte i alla lägen.

Kan ta ett färsk ex. Jag håller på att installera bergvärme och det går på runt 220.ooo riksdaler

Det sista som skulle göras idag var att gräva en kanal till huset.

Allt annat var färdigt bara o koppla.

Jag lovade att vara hemma för att dom skulle kunna komma in o tog ledight ifrån jobbet.

Men under dan så ringer dom o säger dom hinner inte.

Så står jag där o missat en hel dag ifrån arbetet o förlorar en hel peng

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bobban:

Visst, det är tråkigt att ni inte fick grejorna i tid, men det är sånt som händer. Det jag stör mig lite på att man måste gråta ut och göra en sån stor grej av det så fort en beställning inte går som man vill.

 

 

Vad jag vet är det här enda gången på edge jag "gråter ut". Det stör mig som fan att du en bryr dig om den här diskussionen när du inte tillför något vettigt.. Vart vill du komma då? Jobbar du på den Hemliga butiken kanske..

Redigerad med Bobbilon
  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Visst, det är tråkigt att ni inte fick grejorna i tid, men det är sånt som händer. Det jag stör mig lite på att man måste gråta ut och göra en sån stor grej av det så fort en beställning inte går som man vill.

Att grejor är försenade är sånt som händer. Att bli förd bakom ljuset som kund är något annat. Men du menar då att man bara ska bita ihop och gå vidare..... ?

 

Jag har också haft misslyckade affärer med denna firma tidigare. Därför engagerar jag mig lite extra i detta. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Håller med dig angående deadline och det borde man ju kolla upp om man lovar det.

Annars så brukar man få ersättning av att inte kunna leverera i tid

Ibland strular det med grossister och då sitter ju många led  i knipan.

Service lovar många och det håller inte i alla lägen.

Kan ta ett färsk ex. Jag håller på att installera bergvärme och det går på runt 220.ooo riksdaler

Det sista som skulle göras idag var att gräva en kanal till huset.

Allt annat var färdigt bara o koppla.

Jag lovade att vara hemma för att dom skulle kunna komma in o tog ledight ifrån jobbet.

Men under dan så ringer dom o säger dom hinner inte.

Så står jag där o missat en hel dag ifrån arbetet o förlorar en hel peng

Nej det är ju förstås pyton! 

 

Men då har du ju iallafall fått ett ärligt och rakt besked. De kanske till och med beklagade situationen kan man ju hoppas? ;)

Redigerad med moonshadow
  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

 

Bobban:

Visst, det är tråkigt att ni inte fick grejorna i tid, men det är sånt som händer. Det jag stör mig lite på att man måste gråta ut och göra en sån stor grej av det så fort en beställning inte går som man vill.

 

 

Vad jag vet är det här enda gången på edge jag "gråter ut". Det stör mig som fan att du en bryr dig om den här diskussionen när du inte tillför något vettigt.. Vart vill du komma då? Jobbar du på den Hemliga butiken kanske..

 

 

Nej, jag jobbar inte i butiken. Det säkert första gången du gråter ut, men det brukar dyka upp en sån här tråd lite då och då. Folk slår på det stora trumman och skriver både det ena och det andra, men vad hjälper det? Din kompis kan säkert köpa ett gäng flugor på plats.

Jag har själv råkat ut för samma saker, men jag fyller inte internet med mitt hat för det. Sen går det säkert går en missnöjd kund på 1000 nöjda..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har slutat handla av denna "hemliga" butik. Tror jag handlat totalt fyra gånger av dem, ingen av gångerna har det funkat som det ska.

Droppen för mig var ett liknande scenario som ditt men i mitt fall med ett spö jag behövde till en vecka i fjällen. Tror jag var ute ca 1,5 vecka i förväg och ställde samma fråga som dig. Det slutade iaf utan spö, trots ett flertal löften.

Finska firman som nämns i inlägg ovanför är rena drömmen. Jag har säkert lagt 30 olika beställningar till dem och det har aldrig strulat.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Att grejor är försenade är sånt som händer. Att bli förd bakom ljuset som kund är något annat. Men du menar då att man bara ska bita ihop och gå vidare..... ?

 

Jag har också haft misslyckade affärer med denna firma tidigare. Därför engagerar jag mig lite extra i detta. 

 

Ja, eller så får du väl kontakta konsumentverket..

Tror inte edge har nån fond för misslyckade affärer..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nej, jag jobbar inte i butiken. Det säkert första gången du gråter ut, men det brukar dyka upp en sån här tråd lite då och då. Folk slår på det stora trumman och skriver både det ena och det andra, men vad hjälper det? Din kompis kan säkert köpa ett gäng flugor på plats.

Jag har själv råkat ut för samma saker, men jag fyller inte internet med mitt hat för det. Sen går det säkert går en missnöjd kund på 1000 nöjda..

Om du ä så jävla less på gnäll så kan du hålla dig till det tusen andra som inte gnäller.. och låta bli att gnälla själv. Jag har lång stubin men vissa saker måste lyftas. Det här är en sån sak. Man ljuger inte för kunder och där egenom sätter dem i klister. Har du problem med att vi som har lite moral utrycker denna tycker jag du ska ta din rycka på axlarna låt alla svina som dom vill attityd och hålla dig borta. Ditt gnäll tillför ingenting, det gör där emot mitt. Nån kanske har något vettigt att tillföra, något jag kan säga till butiken för att de inte beter sig illa mot fler… såna som du som inte är människa nog att ta sånt här..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...