-
Recently Browsing 0 members
- No registered users viewing this page.
-
By Vassa Kroken · Posted
Liten uppdatering: Vore ute igår kväll. Fisken började vaka rätt så sent igen, ca 21.30 och det var liknande vak som senaste gången, d.v.s. fisken gick vid ytan och tog någonting ganska försiktigt. Var ute i kajaken denna gång och kunde inte se några större sländor utan det var mest mindre insekter, kunde dock inte avgöra vad det var. Efter lite flygbyte fick jag till slut en öring på en klinkhammar (se bild) med en oförtyngd harrörenymf som dropper. Känns helt klart som om dom tog någonting kläckande alt. fjädermygg. Tog upp fisken jag fick (ca 7-8 hg) och undersökte dess maginnehåll. Var mest små, mindre, insekter. Så tack för alla tipsen, de gav utdelning tillslut -
Stämmer bra jämfört med min. Med 1 kg i håven, visar den 1 hg över. Med 2 kg, visar den 2,5 hg över. Med 3,5 kg i håven, visar den 1 hg över. Med 4 och 6 kg i håven visar den som den ska. Min är dock en "medium".
-
Gick bara att ladda upp 2 bilder, vill du ha fler så får du pma ditt telefonnummer.
-
Ja, magnet som jag fäster i jackan eller chestpackens nackband. Det krävs en större/kraftigare magnet till L-håven. Jag kör med Sameos som funkar ok. Den kunde vara ännu lite kraftigare. Det följer med en "clip" när man köper håven. Funktionen är, vad jag kan förstås, ungefär som en klädnypa. Den har jag inte testat.
-
Okej, kör du magnet och fäster typ i jackan? Körde magnet tidigare men när håven har lite vikt tycker jag det blir sån tyngd i jackan och det blir oskönt då jackan glider bakåt och trycker mot halsen. Köpte Smith Creek Net Holster för något år sen, håven kommer rätt tight på ryggen och det funkar bra om håven inte är för stor. Men blir håven för stor blir det nästan lite som en ryggplatta och det känns stelt när man ska kasta. Man har riktigt stora i-landsproblem alltså 😅
-
Ämnen
-
-
Images
-
1By leijonflies,
-
0
-
0
-