Jump to content
Sign in to follow this  
Ixoye

Vision Abbo?

Recommended Posts

Finns det någon som testat det kittet? Jag fiskar till 90% bara torrfluga, men ibland funkar ju bara streamer i Regnbågsdammen,  men jag känner att jag inte vill lägga ner några större summor på en sådan utrustning så jag tänkte eventuellt köpa detta kit, jag kände på kittet i hemma butiken och tyckte det kändes fint balanserat och prisvärt.

Är ingen expert men gillar det, kört lite regnbågsfiske samt lite HÖ nu på våren (dock med en coastal lina). 

Ett lättlastat spö enl mig ... 

Abbo-kitet är ett grymt prisvärt kit för de pengarna. Härlig djup aktion att drilla fisk på och lätt att kasta sjunklinor och väl tilltagna streamer.  

Men för att slänga lite streamer i regnbågsdammen funkar ju oftast vanliga torrflugepinnen men vill ni ha ett extra spö till skjunklina och streamer kan jag starkt rekommendera abbo. 

On 5/26/2018 at 10:38 AM, Ixoye said:

Finns det någon som testat det kittet? Jag fiskar till 90% bara torrfluga, men ibland funkar ju bara streamer i Regnbågsdammen,  men jag känner att jag inte vill lägga ner några större summor på en sådan utrustning så jag tänkte eventuellt köpa detta kit, jag kände på kittet i hemma butiken och tyckte det kändes fint balanserat och prisvärt.

För att fiska streamer behöver du inte byta spö, du behöver byta fluga 🤓

• Like 1
  • Haha 1

On 5/26/2018 at 10:38 AM, Ixoye said:

Har aldrig vippat ett Abbo i flugbutiken, än mindre kastat med det. Bra paketdeal, beroende på vad handlaren vill ha för det, men det finns fler trevliga 9’ 6# som inte knäcker plånboken. Polaren har ett Vision Vipu som jag fiskat lite med, så det får bli exempel i min räknemodell:

Vision Vipu 9’ #6 995kr

Vision Deep 535kr

Rio Mainstream Trout S3 #6 499kr

2 hours ago, Henka said:

För att fiska streamer behöver du inte byta spö, du behöver byta fluga 🤓

Härligt trådlyft förresten - det var ju bara en 10mån gammal tråd... 😂👍🏻

(inte för att jag märkte det precis)

12 minutes ago, Troutman said:

Härligt trådlyft förresten - det var ju bara en 10mån gammal tråd... 😂👍🏻

(inte för att jag märkte det precis)

Lyftet var nog inte mitt fel, det var nån annan som hann före.

Men när jag såg bollen hänga i luften kunde jag inte låta bli den 🏋️‍♀️🤸‍♀️

• Haha 1

25 minutes ago, Troutman said:

Har aldrig vippat ett Abbo i flugbutiken, än mindre kastat med det. Bra paketdeal, beroende på vad handlaren vill ha för det, men det finns fler trevliga 9’ 6# som inte knäcker plånboken. Polaren har ett Vision Vipu som jag fiskat lite med, så det får bli exempel i min räknemodell:

Vision Vipu 9’ #6 995kr

Vision Deep 535kr

Rio Mainstream Trout S3 #6 499kr

Det blev ett bättre begagnat Cross S1 906 för ändamålet, dyrare blev det men egot fick som det ville 😉

• Like 1