Hoppa till innehåll

Recommended Posts

Publicerat

Är det någon här på forumet som har erfarenheter av spön från Douglas?

Det finns en del att läsa på amerikanska forum och en av deras senaste serier, Sky G får extremt bra kritik i olika tester/forum.

• 3 months later...
Publicerat

Jag köpte ett Sky G #5 i början av sommaren som jag fiskat en del med nu. 

Har inte hunnit skriva någon recension än men jo, det är ett bra spö som har blivit mitt allroundspö.

Lätt, känsligt och har samtidigt en del kraft, kanske lite mer än vad jag först trodde (klarar av att bära SA Infinity oväntat bra). Däremot är det inget spö som sticker ut på nåt sätt med helt otroliga egenskaper på nåt område. Det bara funkar till det mesta utan att man behöver fundera eller anstränga sig så mycket (vilket antagligen är ett gott betyg). 

Klingan kanske inte är lika rolig/livlig som mitt Radian utan mer likt mitt gamla Zephrus (fast med något mer djup) i det att det känns mer exakt och även mer förlåtande. 

Jämfört med mitt G.Loomis NRX+ #5 känns det som ett #4 och väldigt lätt. 

Om jag hade ett #6 för lättare streamerfiske och blåst skulle jag nog kunna tänka mig att ha ett Sky G som ensamt #5 och även för att täcka #4. 

Om jag inte hade ett #6 skulle jag nog inte ha bara ett Sky G #5 för att täcka allt fiske. Då hade jag kanske gått på ett NRX+ eller Scott Centric #5 (som kanske är det spö i år som gett mig mest ha-begär efter test). 

• Like 2
  • 1 year later...
Publicerat

Skulle vilja testa ett sånt här spö i klass 6 med butt. Någon som har testat det?

Publicerat

Nej men jag är väldigt sugen på att iaf testa ett #6 även om priserna nu är löjligt höga utifall man skulle få ha-begär efter test.

Mitt #5 har jag fiskat mer med nu och det är fortfarande ett av mina favoritspön trots att det konkurrerar med ett Scott Centric numera. När jag fiskar vid sjö och lite blåst tar jag oftast Centric men varje gång jag byter från Centric till Sky G slås jag av hur lätt det är i handen och vid kastning och fortfarande vara skapligt potent. SA VPT har blivit lite av en favorit till spöt.