Hoppa till innehåll

Nya Orvis helios D & F


Robiin

Recommended Posts

On 2/8/2024 at 7:41 PM, Robiin said:

Instämmer! Lätt hänt.... 😅 

Kaaaan ju vara så att det är liiiite bättre...... Sen är det ju så att det är jäkla roligt enligt mig att jämföra spön 😊 upplever själv rätt stor skillnad om man jämför spön säg 10-15år tillbaks med dagens. Tidigare har jag själv ägt en del klass 3 & 4 men det känner jag inget behov alls av efter att jag införskaffat ett helios 3f I klass 5 tex, då det känns otroligt lätt I handen. 

Ett lagomt berusat impulsköp en kall vinter kväll är svårt att slå😂

  • Haha 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

16 hours ago, puoltsa19 said:

Ett lagomt berusat impulsköp en kall vinter kväll är svårt att slå😂

Och kampen mellan” köpångest” och ”belåtenhet” med köpet….vilken känsla när man övertygar sig själv att det var berättigad köp😂😂😂

  • Like 1
  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

11 minutes ago, ratimir said:

Och kampen mellan” köpångest” och ”belåtenhet” med köpet….vilken känsla när man övertygar sig själv att det var berättigad köp😂😂😂

Haha Ja det Krävs lite jobb ibland för att få till det.... 😂😂

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

On 2/8/2024 at 2:45 AM, Jonas said:

Hörde Orvis släpper en lina för 2100 samtidigt som spöt så nu har du chansen🤭

 

Det är onekligen övre gränsen men jag vidhåller att linan är viktigare än spöet. Förstår sarkasm men tycker att många flugfiskare lägger pengar på spön och sen så ska dom spara pengar på lina och annat som jag tycker är mer viktigt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

On 2/9/2024 at 1:05 PM, Isoperla said:

Man måste ju också ta med i beräkningen att vi blivit fattigare i Sverige på grund av kronans fall jämfört med dollarn. Men även för amerikaner börjar det bli väldigt dyrt. Men här är ju priset helt otroligt, såg att ett 4D  kostar 17000:- hos en svensk handlare, det överträffar t.o.m. Winston Air 2 i pris som nog var dyrast innan. Undrar hur många som är villiga att lägga den summan på ett kolfiberspö ?Dessutom är det otroligt fult med den vita blaffan, förstår inte varför de inte slopat detta. 

Helt rätt, även här i U.S.A. börjar folk undra om ett spö fö 1000 dollar är värt det. Jag köper på begagnat marknaden nuförtiden. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...