Hoppa till innehåll

Recommended Posts

Publicerat

Välkommen till forat! Trodde nästan alla stockholmsflugfiskare var edgare redan, men det finns alltså "newbies" kvar - kul. Roligt att du hade så mkt kontakter! Vad hade du på tafsen? Hur dags på dan?

Tack - tyckte det var dags att bidra lite istället för att bara läsa om allas äventyr. Det var för min del sent på eftermiddagen, inte så sent som Karkis race, och flugan var en prototyp under utprovning. Typ ljus zonker med lite bling-bling.

Btw grattis Karki: Det lönar sig att ligga i!

/jamt

Publicerat

Tackar alla. :) Det är kul när det händer. Öringen är fascinerande som fisk. Stundtals spårlöst borta för att sen överraska ordentligt. Jag blir alltid lika förvånad vilket krut de stundtals håller i fighterna.

Härligt HALster. Men är inte förvånad. Du håller det som regel att ha rally under vårarna. ;)

Publicerat

Få förunnat, Grattis Karki. :)

" Nästa rusning kommer med besked. Fighten börjar om på nytt. Linan skär djupt ner i den mörka ytfilmen. Öringen går från sida till sida som ett tåg. Ett silvertåg för tillfället, ur spår, trodde jag."

Rapporterar in ett sinnessjukt öringrally. Efter fjorton timmars fiske lossnade det, öringkarma. Jag lyckas landa fem stycken. Polaren klipper en. Bra storlekar. 69-55-55-50-45 och ett mindre sprall. Flera tappade och ordentliga stötar i grejerna.

Brutala fighter med luftsprång och formula one rusningar.

Mer läsning, som vanligt på http://silverbums.com/

attachicon.gifbild-77-612x612.jpg

Publicerat (redigerad)

Kul med kontakt och grattis till västkustfisket kingen :)

Ett dagsfärskt bompass för egen del. Tappade två stadiga bitar. Den ena på flatwing strax utanför 3-meterskurvan, Högg först en gång försiktigt och i nästa kast stenhårt men gick loss. Stingerkrok hade varit bra. Den andra i mörker på zonker. Slumpen gav ett spontant möte med Jorma. Riktigt trevlig kille/legend. Vi nötte av en het sträcka tillsammans tyvärr utan hugg. Sälen hade varit på öringkalas. Tre öringhuvuden låg på botten. Alla i rätt diger storlek. En fiskades upp för en närmare titt.

post-9883-0-88505600-1365632636_thumb.jp

Redigerad med kobben
Publicerat

Kul med kontakt och grattis till västkustfisket kingen :)

Ett dagsfärskt bompass för egen del. Tappade två stadiga bitar. Den ena på flatwing strax utanför 3-meterskurvan, Högg först en gång försiktigt och i nästa kast stenhårt men gick loss. Stingerkrok hade varit bra. Den andra i mörker på zonker. Slumpen gav ett spontant möte med Jorma. Riktigt trevlig kille/legend. Vi nötte av en het sträcka tillsammans tyvärr utan hugg. Sälen hade varit på öringkalas. Tre öringhuvuden låg på botten. Alla i rätt diger storlek. En fiskades upp för en närmare titt.

attachicon.gifsälmat.jpg

legend o legend ... 

karln du nämner måste ändå ställas inför "ghötta"  ... 

Publicerat (redigerad)

Rapporterar in en fin bit på 3,9kg, påblänk. Ett par 55er brända och tröga timmar. Trattflugor och svart zonker har givit kontakter. Lynnig period just nu. Mer läsning på bloggen för den som är intresserad av det, www.silverbums.com; "Storöringens attack i sken av natten"  :).

post-7189-0-18797200-1365942295_thumb.jp

Redigerad med karki
  • Like 1
Publicerat

Gryning skymning är nästan alltid bra.

Men allt går så fort nu, för fort. Gryningarnas och skymningarnas spännande fiske är här, nu. Mina största stockholmsfiskar är tagna ovan nämnda perioder.

Kör hårt!

Publicerat
Rapporterar in en fin bit på 3,9kg, påblänk. Ett par 55er brända och tröga timmar. Trattflugor och svart zonker har givit kontakter. Lynnig period just nu. Mer läsning på bloggen för den som är intresserad av det, www.silverbums.com; "Storöringens attack i sken av natten" :).

post-7189-0-18797200-1365942295_thumb.jp

Stort grattis till riktigt fin fisk!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Publicerat

Flytring på norra sidan idag med start kl 12:00.

Avslutade 17:30 då det 2 gradiga vattnet kylt ner mig rejält.

Hade gärna kört några timmar till om det inte var för kylan.

Speciellt nu när man läst om fångstrapporterna här på forumet.

Så bom för mig idag.

Övrigt: Ett stort sällskap med 12 st spinnfiskare och guid på plats.

Publicerat

Jorma is back. Trevligt :D

Längtar efter öppna hemmavatten, rektur på Söndag.

En israpport från rekrundan kanske? :)

Ser ut som att hemmavattnen får besök om nån vecka, öppet vid uddar men ligger en mesig iskaka som säkert bekämpas inom en vecka. Skall ligga på sö enligt smhi, men regn och värme utlovas också. Får hänga med i realtid ang vindar också. Dags närsom ;)