Hoppa till innehåll

Trådrullehållare!


matto

Recommended Posts

så att den har lite foam i röret gör den riktigt värd att betala 349:- m frakt istället för att inskaffa en 100 kronors ??? nu tycker jag du har tänkt igenom det här lite för fort eller att de har blivit en måste ha sak! (har hänt för mig med)

Svar JA.

Jag förstår inte riktigt vad detta handlar om? Nu vet jag ju dessutom att du inte prövat den. 349 kr är ju knappast alla årets intjänade pengar eller hur? hur mycket gör gemene man av med på ett krogbesök?

Jag gör oftast av med mer iallafall.

Oj vad hemskt. Då struntar man i en krogkväll, så har man råd att köpa en bobbin som är snäll mot tråden, håller den kvar, samt håller mkt hög kvalitet och som kommer ge dig många leenden genom åren.

Om ni tycker att 350 spänn är mkt för flugbindningsmaterial, vill ni nog inte veta vad fan allt annat kostar som jag köper iallafall :P Dessutom är det ju inte ett material som försvinner vi pratar om, utan ett viktigt verktyg som består!

Dessutom, om någon frågar om ett tips på en bra hållare och får svaret C&F, och denne är villig att betala detta, tycker jag inte att alla ska försöka få honom att inte köpa den bara för att den är "dyr" det finns dom som är villiga att paya för sina saker.

Tror nog det är en hel del som har städ som kostar 1500 kr uppåt här inne. Inte säger jag till dom att det är onödiga spenderade pengar. Jag har ett billigt städ för 350 kr. Men jag skulle bra gärna vilja ha ett dyrare Valle städ. Så tjata inte priserna så nu är ni snälla. För det börjar likna avundsjuka.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Svar 86
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Svar JA.

Jag förstår inte riktigt vad detta handlar om? Nu vet jag ju dessutom att du inte prövat den. 349 kr är ju knappast alla årets intjänade pengar eller hur? hur mycket gör gemene man av med på ett krogbesök?

Jag gör oftast av med mer iallafall.

Oj vad hemskt. Då struntar man i en krogkväll, så har man råd att köpa en bobbin som är snäll mot tråden, håller den kvar, samt håller mkt hög kvalitet och som kommer ge dig många leenden genom åren.

Om ni tycker att 350 spänn är mkt för flugbindningsmaterial, vill ni nog inte veta vad fan allt annat kostar som jag köper iallafall :P Dessutom är det ju inte ett material som försvinner vi pratar om, utan ett viktigt verktyg som består!

Dessutom, om någon frågar om ett tips på en bra hållare och får svaret C&F, och denne är villig att betala detta, tycker jag inte att alla ska försöka få honom att inte köpa den bara för att den är "dyr" det finns dom som är villiga att paya för sina saker.

Tror nog det är en hel del som har städ som kostar 1500 kr uppåt här inne. Inte säger jag till dom att det är onödiga spenderade pengar. Jag har ett billigt städ för 350 kr. Men jag skulle bra gärna vilja ha ett dyrare Valle städ. Så tjata inte priserna så nu är ni snälla. För det börjar likna avundsjuka.

är inte för att jag inte skulle kunna lägga ut 350 inte några problem med det men om jag kan få en produkt för 100 som håller min kriterier så är jag nöjd!

mitt bindstäd kostade då mer en 1500 och inte drydde jag mig om det! för jag vet att det håller bra kvalite! och för material och så vidar är jag villig att betala mer om jag kan se en märkbar skilnad som kan göra saken bättre för att lägga ut mera pengar!

så i slutändan jag vill ha valuta för det jag lägger ut!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest The Blue Doctor
är inte för att jag inte skulle kunna lägga ut 350 inte några problem med det men om jag kan få en produkt för 100 som håller min kriterier så är jag nöjd!

mitt bindstäd kostade då mer en 1500 och inte drydde jag mig om det! för jag vet att det håller bra kvalite! och för material och så vidar är jag villig att betala mer om jag kan se en märkbar skilnad som kan göra saken bättre för att lägga ut mera pengar!

så i slutändan jag vill ha valuta för det jag lägger ut!

Så innan du har provat en C&F så vet du ju inte om du får valuta eller ej.. Sen va det väl inte det trådstartaren ville veta.
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Så innan du har provat en C&F så vet du ju inte om du får valuta eller ej.. Sen va det väl inte det trådstartaren ville veta.

men av att veta att mina trådhållare funkar kanon och har det dom behöver gör att jag inte behöver prova cf:en tror säkert att den är kanon men om den ska vara så mycket bättre så dom pengarna ska göra värde tycker inte jag iaf

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Man kan mao. inte suga upp tråden genom röret med C&f ???
tummen ner

Man ska inte underskatta ett bra sug...

Kan inte påstå att jag saknar möjligheten att suga upp tråden genom röret, har jag en gång "trätt" bindtråden genom röret med det lilla extra verktyget så brukar den sitta där tills jag väljer att byta bindtråd. Till skillnad mot andra, där tråden brukar åka ut med jämna mellanrum. Det är mer irriterande att behöva trä om bindtråden stup i kvarten, än att inte kunna suga upp tråden de gånger jag väljer att byta bindtråd...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

är inte för att jag inte skulle kunna lägga ut 350 inte några problem med det men om jag kan få en produkt för 100 som håller min kriterier så är jag nöjd!

mitt bindstäd kostade då mer en 1500 och inte drydde jag mig om det! för jag vet att det håller bra kvalite! och för material och så vidar är jag villig att betala mer om jag kan se en märkbar skilnad som kan göra saken bättre för att lägga ut mera pengar!

så i slutändan jag vill ha valuta för det jag lägger ut!

Men vad fan :P Du säger ju emot dig själv! Du skriver att om du köper något som håller bra kvalitet är du villig att lägga ut pengar. Men det gäller tydligen på precis allt annat utom C&F hållarna :P ? Det måste du ju själs se att det säger emot sig självt.

Du är tex villig att lägga ut avsevärda pengar på ett bättre städ (även om det kanske tom inte gör att du binder bättre flugor!) Men det är helt fel att lägga ut 2-3 extra hundringar på en c&f hållare? :P ? Som kanske tom PÅVERKAR hur många gånger du behöver fästa om tråden på flugan :P.

Jag själv binder med en sån som du har. En vanlig i metall. Mest för att jag inte har tagit mig råd att köpa en C&F en. Men jag har också haft turen att tillslut hittat en som funkat också! För jag har köpt 3 st såna, den ena funkade ett tag innan den började skära i tråden. Den andra jag köpte bröt jag sönder efter att ha bundit i 15 min med den eftersom den var effektivare att skära av tråden med än min sax (Jag skojjar inte, tråden gick av bara jag försökte fästa tråden på kroken)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Till alla som håller på och gnäller om att 349:- är dyrt för ett högkvalitativt verktyg kan ju testa att binda en mygga på storlek 28 och Uni Trico med en gammel sliten stdr. bobbin...Kan lova att det inte funkar åtta av tio gånger.

Själv binder jag små flugor (läs ner till 24) med spiderweb med en standard bobbin det funkar visserligen inte optimalt men det går!!

Det får helt enkelt funka tills jag hittar nåt bättre (har råd)...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vilken diskution det blev här... Själv har jag vart sugen på C&F hållaren ett tag nu.... o tänkte beställa en sån till jaglyckades luska fram att jag komemr få en i jul klapp  ;D så jag slipper lägga ut 349:- på den... Inte för att ja tycker det e så mkt pengar för en trådrullehållare som även e snygg att titta på o håller bra kvalité  ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

För er som FORTFARANDE tycker att det är hemskt med dyra verktyg, rekommenderar jag att titta på filmen jag bifogade till följande tråd : http://www.edgeflyfishing.com/forum/index....c=41468.new#new

Ni andra kan också kolla då den är skitkul :P

Det var allt en påhittig lirare =D

Ungefär så som mitt absolut första bindstäd såg ut haha men trådhållarn var grymmast :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

För er som FORTFARANDE tycker att det är hemskt med dyra verktyg, rekommenderar jag att titta på filmen jag bifogade till följande tråd : http://www.edgeflyfishing.com/forum/index....c=41468.new#new

Ni andra kan också kolla då den är skitkul :P

För er som FORTFARANDE tycker att det är hemskt med dyra verktyg, rekommenderar jag att titta på filmen jag bifogade till följande tråd : http://www.edgeflyfishing.com/forum/index....c=41468.new#new

Ni andra kan också kolla då den är skitkul :P

det är inte för att det är dyrt utan för att det är onödigt dyrt för man får typ samma för mycket billigare

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

det är inte för att det är dyrt utan för att det är onödigt dyrt för man får typ samma för mycket billigare

Men fan krille ge dig! :P

Det är inte ens jämförbart! Den ene hållaren är bra, den andre är bättre! Så enkelt är det faktiskt!

Som sagt, kolla filmen så ser du att även DIN hållare är onödigt dyr! Du kan ju faktiskt göra en egen gratis hemma av "ett radergummi och en trasig penna" ::)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Men fan krille ge dig! :P

Det är inte ens jämförbart! Den ene hållaren är bra, den andre är bättre! Så enkelt är det faktiskt!

Som sagt, kolla filmen så ser du att även DIN hållare är onödigt dyr! Du kan ju faktiskt göra en egen gratis hemma av "ett radergummi och en trasig penna" ::)

så du menar att den hemmgjorda håller samma kvalite?? vist kan ni få tycka att cf:en är bättre gärna för mig men jag kommer då inte göra det.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

så du menar att den hemmgjorda håller samma kvalite?? vist kan ni få tycka att cf:en är bättre gärna för mig men jag kommer då inte göra det.

Jag har prövat den hemmagjorda hållaren lika mycket som du prövat C&F hållaren :) Men jag tänker inte påstå att den är varken bättre eller sämre då jag faktiskt inte har prövat den :)

"vist kan ni få tycka att cf:en är bättre gärna för mig men jag kommer då inte göra det"

Det är ganska lustigt att du skriver så när du inte ens har prövat den :P

"""Min spö är bättre än ditt, men jag har inte provkastat det som du har""" typ...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har prövat den hemmagjorda hållaren lika mycket som du prövat C&F hållaren :) Men jag tänker inte påstå att den är varken bättre eller sämre då jag faktiskt inte har prövat den :)

"vist kan ni få tycka att cf:en är bättre gärna för mig men jag kommer då inte göra det"

Det är ganska lustigt att du skriver så när du inte ens har prövat den :P

"""Min spö är bättre än ditt, men jag har inte provkastat det som du har""" typ...

skriv som du vill har redan skrivit ner min stånd punkt! och det enda som händer genom att fortsätta diskutera är att man bara tar allt om och om igen!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Asså den funkar bra den har kollat lite på en sån men har vart lite skeptisk faktiskt så jag har kört vidare på en vanlig hackel tång

Den funkar svinbra! Alltså dessa svindyra produkter klarar man sig absolut utan, men bra är dom. (Materiell lycka om det så är en hackeltång som ser (och är) sjukt genomtänkt och är svinsnygg ska man inte underskatta!)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest The Blue Doctor

Faktiskt är hackeltången bättre än Trådrullehållaren. Jag har än idag inte tappat greppet om en fjäder eller annat och jag drar rejält hårt då jag lindar. Däremot så har hacklena gått av nån gång men det är ju inte tångens fel. Jag har provat, skulle jag tro, marknadens alla hackeltänger genom åren, ingen kommer ens i närheten av C&F tången. Så ska man prioritera så är det hackeltången som är 1:a!!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Faktiskt är hackeltången bättre än Trådrullehållaren. Jag har än idag inte tappat greppet om en fjäder eller annat och jag drar rejält hårt då jag lindar. Däremot så har hacklena gått av nån gång men det är ju inte tångens fel. Jag har provat, skulle jag tro, marknadens alla hackeltänger genom åren, ingen kommer ens i närheten av C&F tången. Så ska man prioritera så är det hackeltången som är 1:a!!

Nu har inte jag prövat C&Fs hackeltång, då jag inte är ett fan av hackeltänger överhuvudtaget. Men har du prövat Petitjeans hackeltång? Det är iallafall den tången som håller starkast av alla de jag tittat på.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...