Hoppa till innehåll

Bambuspön vi byggt, tråd för alla att lägga upp bilder på sina alster i.


rodwizard

Recommended Posts

Tack gubbs! :D

Ulf;

Med dig som guide?  Absolut!  8)

Sen är det tyvärr så att min väntelista är flera år lång eftersom jag inte vill forcera och ta bort glädjen i byggandet. Men du vet att jag bygger ett spö åt dig om du vill....Hålad 8 fotare? Med en vansinnig swell?  ;)

// Matte

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag hann i alla fall bygga ett spö till mig själv inför fiskesäsongen, eller två egentligen...Eller rättare sagt fyra.

"The Companion" med två buttar i olika längd och tapers med två toppar i olika tapers och längd. Gör antingen 7 fot 3 tum för en 5:ans longbelly, 7 fot 6 tum för en WF5, 8 fot för en WF6, eller en 8 fot 3 tummare för en WF5. Funkar över förväntan! :D

Wow!!!

Det var vackrare än Du beskrev det.........

Det får bli ett Öberg i framtiden......... ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Dickerson 8615 3-delat 8´6  #6

Det blev precis klart till träffen i Älvdalen, jungfrufärden bjöd en liten nätt dalmas på ( en harr alltså) :-* Ni som var med i Älvdalen kan ha skymtat spöt, men jag höll det i skuggorna av de mer erfarna byggarnas verk.

jag byggde denna tapering med hänsyn till "vårt" fjällvatten och i morgon bär det av!! 27 timmar på tåg rakt norrut från skåne....gissa om det är lätt o somna nu?!  :P :P :P

mvh

christofer

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...