Hoppa till innehåll

Bambuspön vi byggt, tråd för alla att lägga upp bilder på sina alster i.


rodwizard

Recommended Posts

Dessa ha-begär åtgärdas lätt för en ringa summa ;D

Tyvärr misstänker jag att din och min definition av "ringa" skiljer sig något åt.  :-

Provkastade som hastigast ett av dina spön på Deliverance II, tror att det var en 6#, och måste säga att jag gillade känslan.

Förr eller senare får jag väl lov att beställa ett eget "My Preciousssssssss".  ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Som vanligt, modest - jag måste dock säga att det kastar som f-n - ska göra ett till åt mig själv ;)

Hej Rodwizard.

Var det ett sådant spö jag fick prova i Älvdalen förra veckan. Har för mig du sa att det var ett mentor 6'10" klass #4.

Vill minnas att det stod #3 -94 på det spöt.

Det var ett underbart spö att kasta med (trots blåsten) och dessutom var det vackert.

Av de tre jag fick prova så gillade jag det spöt allra mest.  :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

:)Måste bara dela med mig av Ulfs senaste alster som han byggt åt mig...ja, för er som missade det på mässan, altså :-)

Ett mentor 6´10 aftm#7...Och nu har det precis provakastats men nya linan, och mmmmm, oj, och !!!!! :) :) :D ;D ;D ;D vad de kastar underbart!!!!!!!!...

post-1975-1206024695_thumb.jpg

precsius.jpg_thumb

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

:)Måste bara dela med mig av Ulfs senaste alster som han byggt åt mig...ja, för er som missade det på mässan, altså :-)

Ett mentor 6´10 aftm#7...Och nu har det precis provakastats men nya linan, och mmmmm, oj, och !!!!! :) :) :D ;D ;D ;D vad de kastar underbart!!!!!!!!...

Man kan bli religiös för mindre än så..... ;D ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

:)Måste bara dela med mig av Ulfs senaste alster som han byggt åt mig...ja, för er som missade det på mässan, altså :-)

Ett mentor 6´10 aftm#7...Och nu har det precis provakastats men nya linan, och mmmmm, oj, och !!!!! :) :) :D ;D ;D ;D vad de kastar underbart!!!!!!!!...

Är det såna spön ni kommer sälja sen? ::)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ulf ska ta fram en ny speciell tapering för oss, så, Nej inte detta spöt, det är MITT, Mitt å bara Mitt!!! ;D ;D ;D ;D... dom nya som Ulf tar fram kommer säkert bli HELT suveräna oxå!

Du får helt enkelt se när det blir klart :)...(och jag med) :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ulf ska ta fram en ny speciell tapering för oss, så, Nej inte detta spöt, det är MITT, Mitt å bara Mitt!!! ;D ;D ;D ;D... dom nya som Ulf tar fram kommer säkert bli HELT suveräna oxå!

Du får helt enkelt se när det blir klart :)...(och jag med) :)

Okok, jag är bara så ivrig på att se vad ni kokar ihop. ;D

Fast dom kommer säkert kosta massa pengar som vanliga människor inte har råd med... :-

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

sant, Det blir inte gratis....ca 12 000:- är riktpriset...men det är ett 100% svenskt hantverk...det är många mantimmars arbete på ett spö i denna klassen!!...jag tycker faktiskt det är billigt om man tänker på att du får ett helt unikt spö, helt handbyggt till bara dig ;)...dags å börja spara?...

Jag är SÅ LYCKLIG över mitt spö!!...( det blir inte sämmre av att jag fick det i födelsedagspresent av min söta fru :) :) :) )...nu ska bara Patrik bygga ett "katanasvärd ställ" (som det vi hade på mässan med globetrottern) åt mig så jag har ett litet "fiske altare" hemma :) det blir ju en bra snygg inredningsdetalj oxå! :) )

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

sant, Det blir inte gratis....ca 12 000:- är riktpriset...men det är ett 100% svenskt hantverk...det är många mantimmars arbete på ett spö i denna klassen!!...jag tycker faktiskt det är billigt om man tänker på att du får ett helt unikt spö, helt handbyggt till bara dig ;)...dags å börja spara?...

Jag är SÅ LYCKLIG över mitt spö!!...( det blir inte sämmre av att jag fick det i födelsedagspresent av min söta fru :) :) :) )...nu ska bara Patrik bygga ett "katanasvärd ställ" (som det vi hade på mässan med globetrottern) åt mig så jag har ett litet "fiske altare" hemma :) det blir ju en bra snygg inredningsdetalj oxå! :) )

Dags att spara ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...