Hoppa till innehåll

Sasse Och Sara´s Vardagsdagbok


sasse

Recommended Posts

Blev en hel ask med havsfiskeflugor också. Planerar inför Bergenfisket. Blir lite "fusk" fiske med räkmäsk och räkflugor.

Dessa är bunda på karpkrok och verkar funka riktigt bra. Flugorna blir snygga och det är ett grymt bett i dem. Ska bli mycket kul och prova.

post-1939-1218977544_thumb.jpg

post-1939-1218977559_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Grymt avundsjuk för fisketurerna du utsätter dig för! Själv har längsta fisketuren i år varit till Orust... :rolleyes:

Får du ngn lucka att komma till Bästkusten i år eller? Inte fått ngn sik på några veckor nu men har sett dem vaka mkt.

Om du nu ändå ska köra "fusk"-fiske så bind upp någre flashflugor i självlysande flash och glöm inte självlysande parlor att sätta framför...

Ikväll blir det ensamt fiske på kusten, hoppas ju på att slå kompisens öring på 3,1 i tisdags... :rolleyes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Grymt avundsjuk för fisketurerna du utsätter dig för! Själv har längsta fisketuren i år varit till Orust... :D

Får du ngn lucka att komma till Bästkusten i år eller? Inte fått ngn sik på några veckor nu men har sett dem vaka mkt.

Om du nu ändå ska köra "fusk"-fiske så bind upp någre flashflugor i självlysande flash och glöm inte självlysande parlor att sätta framför...

Ikväll blir det ensamt fiske på kusten, hoppas ju på att slå kompisens öring på 3,1 i tisdags... :lol:

Känns både bra och dåligt för mig.

Får se om det hinns, nu är det fullbokat tills sista veckan i september.

Ska testa "fusket" :rolleyes:

Skitfiske på dig, tror att du löser det och spöar kompisen :rolleyes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Blev en sväng med Caran i em/kväll. Skitväder med hård vind och regn gjorde att man inte hade höga förväntningar. Ack så fel vi hade. Bästa idfisket någonsin för mig. Calle hade oflyt i början och när jag hade fått 10st så hade Calle fått en. Men han spurtade rejält och drog ett gäng fina idar och en fin abborre. Han passade även på och spöa mitt PB och tog en på 1040g.

Vi tappade även ett par rejäla bitar.

Nu har jag en värsta planen för att ta de stora. Nu väntar jag på lugnt väder och sol så ska planen sättas i verket :rolleyes:

post-1939-1218999344_thumb.jpg

post-1939-1218999355_thumb.jpg

post-1939-1218999403_thumb.jpg

post-1939-1218999431_thumb.jpg

post-1939-1218999504_thumb.jpg

post-1939-1218999524_thumb.jpg

post-1939-1218999538_thumb.jpg

post-1939-1218999549_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Blev en sväng med Caran i em/kväll. Skitväder med hård vind och regn gjorde att man inte hade höga förväntningar. Ack så fel vi hade. Bästa idfisket någonsin för mig. Calle hade oflyt i början och när jag hade fått 10st så hade Calle fått en. Men han spurtade rejält och drog ett gäng fina idar och en fin abborre. Han passade även på och spöa mitt PB och tog en på 1040g.

Vi tappade även ett par rejäla bitar.

Nu har jag en värsta planen för att ta de stora. Nu väntar jag på lugnt väder och sol så ska planen sättas i verket B)

Fina bilder jag håller på at ladda upp mina bilder just nu!

Det var lite svårt i början, iden hugger lite mysko men när man fattat hur så var det inte så svårt.

Skitkul fiske, klart underskattat. ^_^

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fy fasen vad sugen jag är på idfisket i dag.

Tror det kan bli grymt med mitt hemliga vapen.

Hoppas på att höja PB´t med 5-6hg minst ;)

Stilla väder + mäsk + hög ställning + taggad + sasse= mycket fisk förhoppningsvis B)

Undra om man kommer att bli idiotförklarad efter detta ^_^

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Gårdagsrapport i dag igen :rolleyes:

Caran och jag drog ut en sväng på em/kvällen för att fiska på vakande fisk. Gick segare än i går men det kom upp ett par st. Fränt att se stora fiskar gå i ytan och ploga. Inga PB men en härlig kväll.

Bild 1: Första iden efter 2 minuter, bra start :rolleyes:

Bild 2: "klassisk" idfluga numera.

Bild 3: Nya kepan funkade bra. Kan bli en bra gemenskap :blush:

Bild 4: Calle med en fin id.

Bild 5: Sjysst fart i denna.

Bild 6: Samma drag som i havsöringarna här :P

post-1939-1219168611_thumb.jpg

post-1939-1219168649_thumb.jpg

post-1939-1219168657_thumb.jpg

post-1939-1219168667_thumb.jpg

post-1939-1219168693_thumb.jpg

post-1939-1219168715_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu jäklar är det inte långt kvar till Borge och Bergen.

I morgon kl 6 sätter jag mig på X200 och drar till Arlanda för att direktflyga till Bergen. Där väntar en bil och båten står fulltankad och klar.

Allt beror på väder och vind men är det ok så blir det först lite klippfiske och betar av ett par sådana arter och sedan frivattensfiske efter makril, sej, bleka mm. Efter det torsk och sist flundor.

Fördelen är att killen som ska guida är dykare och bor där vi ska fiska. Han vet mao vart det är bra :rolleyes:

Hoppas nu bara att vädret håller i sig.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu jäklar är det inte långt kvar till Borge och Bergen.

I morgon kl 6 sätter jag mig på X200 och drar till Arlanda för att direktflyga till Bergen. Där väntar en bil och båten står fulltankad och klar.

Allt beror på väder och vind men är det ok så blir det först lite klippfiske och betar av ett par sådana arter och sedan frivattensfiske efter makril, sej, bleka mm. Efter det torsk och sist flundor.

Fördelen är att killen som ska guida är dykare och bor där vi ska fiska. Han vet mao vart det är bra <_<

Hoppas nu bara att vädret håller i sig.

Skitfiske på er!! :rolleyes:

Kan tänka mig att det blir ett bra "hugg" i artlistan................

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...