Hoppa till innehåll

fishcat 4


Honken65

Recommended Posts

Tack Sempai ;)

Vilken tur att jag, för ovanlighetens skull, tänkte ett steg längre och planerade även för framtida investeringar.

Är rädd för att jag hade fått lära mig det den hårda (och kalla!) vägen annars :P

Viss risk förelåg ;) Som du redan sagt så överstiger nyttan annorlundahets-faktorn... typ :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Då har även jag införskaffat en fishcat 4 med siktet inställt på Vätternsilvret :D

köpte även ett par Pool12 standardfenor och inser att det inte får plats med vadarkängor..

Är det någon här som använder dykarboots typ dessa http://www.seaprodivers.se/product_info.ph...1c745157d6a3180 och hur funkar det i så fall?

Redigerad med stingerlaxen
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Då har även jag införskaffat en fishcat 4 med siktet inställt på Vätternsilvret B)

köpte även ett par Pool12 standardfenor och inser att det inte får plats med vadarkängor..

Är det någon här som använder dykarboots typ dessa http://www.seaprodivers.se/product_info.ph...1c745157d6a3180 och hur funkar det i så fall?

konstígt att du inte får plats med kängorna i dina fenor :D fast jag vet inte hur pool12 fenorna ser ut :D ,jag kör med dom här fenorna o kängorna får plats i dom http://www.seaprodivers.se/product_info.ph...1c745157d6a3180

du har kanske väldigt stora kängor :D

men det går säkert att använda dykarboots med

mvh/pette

Redigerad med pette
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

konstígt att du inte får plats med kängorna i dina fenor :wub: fast jag vet inte hur pool12 fenorna ser ut :P ,jag kör med dom här fenorna o kängorna får plats i dom http://www.seaprodivers.se/product_info.ph...1c745157d6a3180

du har kanske väldigt stora kängor :D

men det går säkert att använda dykarboots med

mvh/pette

Storlek 10 i vadarkängorna (tracker), i Pool12s fenor skall man nog inte ha kängor på sig.

får bli att skicka tillbaka dom och beställa ett par sådana som du har..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är det någon här som använder dykarboots typ dessa http://www.seaprodivers.se/product_info.ph...1c745157d6a3180 och hur funkar det i så fall?

Jag kör med exakt sådana dykarboats och det fungerar utmärkt :wub: ! Det blir bättre komfort i fenorna och sedan värmer 5mm extra neoprene gott...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

konstígt att du inte får plats med kängorna i dina fenor :huh: fast jag vet inte hur pool12 fenorna ser ut ^_^ ,jag kör med dom här fenorna o kängorna får plats i dom http://www.seaprodivers.se/product_info.ph...1c745157d6a3180

du har kanske väldigt stora kängor ^_^

men det går säkert att använda dykarboots med

mvh/pette

Jag har nu fått hem mina nya fenor som du länkar till och kan väl säga till den som funderar på att skaffa sådana

att då är pool12 fenorna större...

synd att jag hann skicka tillbaka mina pool12 fenor..så min rekomendation till den som funderar på fenor är att prova innan!

men en lösning kan ju vara att skaffa ett par dykarboots som verkar "bygga" mindre och så får man ju med som salomer

skrev lite extra go isolering på köpet...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har nu fått hem mina nya fenor som du länkar till och kan väl säga till den som funderar på att skaffa sådana

att då är pool12 fenorna större...

synd att jag hann skicka tillbaka mina pool12 fenor..så min rekomendation till den som funderar på fenor är att prova innan!

men en lösning kan ju vara att skaffa ett par dykarboots som verkar "bygga" mindre och så får man ju med som salomer

skrev lite extra go isolering på köpet...

hmmm det var då konstigt,jag har 3 olika vadar kängor ett par pool12 storlek 44 och ett par Kinetic 45 (tror jag det är)o ett par storlek 11 simms L2 kängor o dom passar i dom fenorna.

men men du har väl lite större modell på dina kängor :huh:

tog du XL på fenorna då????

mvh/pette

Redigerad med pette
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

hmmm det var då konstigt,jag har 3 olika vadar kängor ett par pool12 storlek 44 och ett par Kinetic 45 (tror jag det är)o ett par storlek 11 simms L2 kängor o dom passar i dom fenorna.

men men du har väl lite större modell på dina kängor :huh:

tog du XL på fenorna då????

mvh/pette

Har testat med både Tracker stl.10 och Rivershed stl.10,inga av dessa går in mer än 5cm i fenan,

och då räcker inte spännbandet till på långa vägar...dessutom blir allt instabilt så det funkar inte..

köpte de största stl. L-XL

Redigerad med stingerlaxen
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har testat med både Tracker stl.10 och Rivershed stl.10,inga av dessa går in mer än 5cm i fenan,

och då räcker inte spännbandet till på långa vägar...dessutom blir allt instabilt så det funkar inte..

köpte de största stl. L-XL

det var ju tråkigt som fan,¨då är det bara att skicka tillbaks.men hur satt dina andra fenor då??

mina sitter bra iallafall ^_^:huh:

mvh/pette

Redigerad med pette
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag kör med exakt sådana dykarboats och det fungerar utmärkt :unsure: ! Det blir bättre komfort i fenorna och sedan värmer 5mm extra neoprene gott...

Jag är som sagt inne på att skaffa ett par sådana, men så är det där med storleken..

vad har du för fotstorlek resp. storlek på bootsen? för att få plats med tjock socka plus neoprenfoten?

stinger

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...