Hoppa till innehåll

Ted goes to mauritius!


Guest PA

Recommended Posts

  • Svar 60
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Idag var det latmans fiske pa vag till en lilla o vi skulle till (trolling det ar kanske som att svara men ja jag gjorde det ;) )

1 st bonito fick jag upp 2 tappade och batkillarna slickade sig om munnen innan jag fatt upp den, bild kommer senare. Pa on hade jag det kanon fiske fick inte mer an 9 st fiskar 3 st olika arter bilder pa 2 st finns. Tyvarr inga stora de minsta var 15 cm den storsta pa narmare 70 cm baracuda. Nagra fiskar som liknade var aborre fick jag flera av riktiga fighters aven om jag korde med klass 9. I love this !!! Imogon bar det av hem, okej jag har hela dagen pa mig men det blir nog ganska stilla imogon.

Fixar lite mera bilder nar jag kommit hem. Det blir det sista har ifran Mauritius, tack och pa aterseende :D

/TedU

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Idag var det latmans fiske pa vag till en lilla o vi skulle till (trolling det ar kanske som att svara men ja jag gjorde det -_- )

1 st bonito fick jag upp 2 tappade och batkillarna slickade sig om munnen innan jag fatt upp den, bild kommer senare. Pa on hade jag det kanon fiske fick inte mer an 9 st fiskar 3 st olika arter bilder pa 2 st finns. Tyvarr inga stora de minsta var 15 cm den storsta pa narmare 70 cm baracuda. Nagra fiskar som liknade var aborre fick jag flera av riktiga fighters aven om jag korde med klass 9. I love this !!! Imogon bar det av hem, okej jag har hela dagen pa mig men det blir nog ganska stilla imogon.

Fixar lite mera bilder nar jag kommit hem. Det blir det sista har ifran Mauritius, tack och pa aterseende ;)

/TedU

Låter underbart Ted!! Se nu till att skriva ihop en liten story

så att vi kan få en redig saltartikel.

:PB)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Ser helt underbart ut Ted!! Du har så rätt med boniton, den måste dragit gött

även på klass 9. :) Att komma hem efter en sådan resa är alltid svagt surealistiskt

och det kan vara svårt att landa ordentligt. Dessutom brukar det rycka okontrollerbart

i armarna när man tittar på bilderna. :P

Mvh P-A

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Denna lilla fisk trivdes på stenig botten och gissa om jag blev av med ett par flugor.

Huggen var stenhårda, pang och lite sprattel sedan helt stumt, därefter gick linan av när de gick tillbaka in i en håla.

Lösningen var vision wire. Flugan kastades så att den kunde driva med vågorna, men fortfarande så att man hade linan sträckt.

post-6602-1235501898_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Underbara fiskar Ted!! Den första är en form av havsaborre och den andra ser ut som någon

art av emperor fish. Dom drar rätt gött dom där!!

Mvh P-A

Oj vad det drog!!! Sitter och kollar efter vart nästa resa skall gå.

Vi kollar efter direkt flyg ifrån Arlanda till något ställe....... Vi kommer att bli tre :D

Det var som sagt inte bara fiske som gällde ! Vi var på en riktigt nice utflykt. Kameran fick jobba ganska hård.

post-6602-1235505244_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...